Inlägg från: Annettiz |Visa alla inlägg
  • Annettiz

    Kan katten äta det???

    Nu har jag en liten fråga som jag kanske bör ringa veterinären och fråga om, men jag checkar här först..

    Igår satt jag och åt plommon, såna där slemmiga inlagda man kan köpa i en liten påse... Inga färska alltså. Lite mer katrinplommon liknanade.

    Gav ena min katt en pytteliten bit, då hon verkade så intresserad av vad jag åt... Så ville hon ara ha mer och mer och blev helt till sig (lite som en katt blir av kattmynta) alltså hela galen. Så gav ja henne en jätte liten bit till, sen vågade jag inte ge mera.

    Vissa saker får ju inte katter äta, tex choklad kan ju vara direkt dödande. Vågade därmed inte ge mera, eftersom hon är galet intresserad av choklad också.

    Nån som hört att katrin plommon eller vanliga plommon kan vara farligt för katten?? Kanske blir att dom blir dåliga i magen, den verkan har det ju på männiksor med, men förrutom det?...

  • Svar på tråden Kan katten äta det???
  • Annettiz

    hehehe ok. russin och plommon, borde väl va lite samma sak.. Men ja ska ringa o fråga för säkerhets skull.

    LyNxQ
    Jag har också hört att det är farligare för hundar, finns ju massa fall där hundar av dött av det, men det ska tydligen kunna va lika farligt för katter i dåliga fall... tyvärr.
    Ger henne för säkerhets skull inte det. Vore en fruktansvärt onödig död...

  • Annettiz

    EKJ76

    Katter har bland dom renaste munnarna av alla däggdjur, så du behöver inte ha så mkt bacillskräck där =) De hade du ju inte heller, ja har ingen bacillskräck ALLS när de gäller mina katter, dom brukar klicka på mina fingrar när dom ska få smaka nått, eller äter från tallriken, eller som min ena kisse alltid gör- dricker mitt vatten. Hon dricker BARA mitt vatten från glas, aldrig någonsin från sin egen skål.. Tokfian.

    Tyvärr tycker hon även att det är SÅÅÅÅ roligt att välta glaset sen. Du veeet hur kul det är att se ett halvlitersglas vatten rinna ner och bilda ett sånt fint vattenfall ner på mammas fina matta! hehe.

  • Annettiz

    EKJ76

    Okej, jag har BARA hört att katters munnan är dom allra renaste som finns.... Säger veteriären med. Fast att bli biten av ett djur är ju alltid lite riskfyllt. Jag har dock blivit biten många ggr i bus samanhang, men man är ju stelkramps vaccinerad =) Så de har då allri hänt något... Men visst, inget djur ska man väl helst bli biten av.. Men de små tungorna tror ja inte att de är nå farligt med =)

Svar på tråden Kan katten äta det???