• SofiaM

    Blödning innan BIM och plus!!

    grattis till plusset!
    hur har det gått för dig?
    jag är inne på min 12e dag med liknande blödning som din..

    började drygt en vecka efter förra mensen, har en cykel på 22-23 dagar, och har bim den 28e.. vet inte om jag är gravid, har inte hunnit testa, känner mig inte direkt gravid, men mycket fundersam!

  • SofiaM

    nej jag har inte ätit rosenrot eller något för att förbättra chanserna till graviditet..

    jag har småblött mer vissa dagar, en del dagar knapt något eller inte alls.. så väldigt olika från dag till dag.. ibland som du skrev, några droppar efter toabesök, ibland kan det gå timmar och så kommer det lite till.. idag 12e dagen och knappt någonting idag..
    ja jag har ju hört om de som blöder tidigt i graviditeter, för det är verkligen inte mensblod det kommer det är jag säker på, att det inte är tidigt och på tok för lång mens, utan ganska tunnt färskt blod.. inget gammalt.. har ju en cykel på 22-23 dagar, med ca 4 dagars mens.. detta började med att jag hade äl flytning dagen efter mensen var slut, och en vecka efter det så kom det här..

    jag har ju bim den 28:e så jag tänkte jag ska testa den dag jag hinner på apoteket!
    hoppas det fortfarande visar plus för dig när du testat igen!

  • SofiaM

    Jag vet inget om ont i sidan vid äggstocken.. tyvärr!
    Men håller med Haras om att hålla kolla så det inte är utomkveds! För det gör ont i sidan vid äggstocken..

    Jag har suttit här på fl igårkväll och läst.. dessa blödningar tidigt i graviditeter verkar vara vanliga.. så om jag inte är gravid, vad är det då? Det är det som jag undrar mest över tror jag..
    Idag ska jag försöka ta mig till apoteket, så jag åtminstonde vet om jag är gravid.. Känner mig dock inte gravid, helt utan symptom, men kanske ändå? Prickade dock in förra äl...
    Graviditeten med dottern kände jag dagen efter mensen var försenad av illamåendet och min sambo sa klockrent då att jag var gravid, kunde inte tro på det, åt p-piller som jag skulle, men testet på bim+2 var positivt.. Nu känner jag inte av nånting.. Har bim idag eller imorgon!

  • SofiaM

    Jobbigt Haras att blödningarna kommit igång igen idag! Mina är sparsamma, än så länge idag..

  • SofiaM

    vad man har hört om utomkveds är ju att det gör förbannat ont.. men kanske det kan vara så att det inte gör ont alls.. eller att det börjar blöda o gör ont efter några dagar..?
    Men vi har ju småblött länge nu.. så om det är et så bör du/vi ha ont vid deet här laget..?

  • SofiaM

    jag vet ju inte ens om jag är gravid.. så det bör jag nog först kolla upp.. hinner inte på apoteket idag, får bli imorgon, på bim dagen..

  • SofiaM

    ja jag får hoppas jag med, kanske gravid ändå.. ätit som en tok ikväll.. mer än sambon, som är stor i maten.. har ätit middag 3 ggr o funderar på att gå o lägga mig nu för jag börjar bli hungrig igen..!

    imorse om det som det pågått nu i 13 dagar, men sedan inge mer, gud vad skönt, men det kommer nog tillbaka imorgon, har varit så en dag förra veckan med.. men skönt är det när man slipper det för några timmar!

    Lycka till ni nu :)

  • SofiaM

    de 3-4 första dagarna var väldigt ljusa för mig med, sedan hade jag 3 dagar som det var lite mer, och sedan ljust nu flera dagar, och idag lite på fm och nu inget alls under dagen..

  • SofiaM

    .. inget blod idag än så länge..
    hur går det för er andra?

  • SofiaM

    tack för det haras! hoppas det är bara en sån där vanlig blödning tidigt i graviditeten du har!

    ja idag har jag haft samma känsla nere i magen som jag hade tisigt i förra graviditeten, så det ger mig hopp! Men jag ska inte hoppas för mycket, har ju bim idag så det kan lika gärna vara annat på väg!

  • SofiaM

    tråkigt att höra nuärdetdax!

    ..NU HAR JAG PLUSSAT!!
    har en cykel på 22-23 dagar, bim idag och fick ett plus, trodde det skulle vara för tidigt med tanke på kort cykel.. Ett ljust fint blått plus!
    Snälla, ska ni skriva grattis, skriv det här, ni är de första på fl som får veta, och min sambos syster finns här på fl, och nära kompisar, men de ska få veta senare, så låt det stanna här :D
    Så glad nu!

    Lycka till haras!

  • SofiaM

    Tack! :D
    Ja det får vi hoppas på!
    Just nu är jag inte speciellt orolig..
    Har inte blött idag heller, så det är 3 dagar nu utan..
    Ska testa igen efter helgen o se om det blivit ännu starkare plus då..
    Det är så tidigt just nu, trodde det inte ens skulle synas ett plus idag..

  • SofiaM

    Tack :D
    Kan inte fatta det än.. har inte riktigt smält in..
    Jag tro jag fattar det mer när nästa test (förhoppningsvis) också visar plus, efter helgen!

  • SofiaM

    Går in och önskar er gott nytt år jag med :D vilken härlig start på det nya året med bebis i magen, eller "slemklump" ;) För mycket till bebis är det inte än..

    Vad roligt haras att det fortfarande är ett starkt plus!
    Jag testade imorse igen och nu har jag ett starkt plus jag med, var ju svagt i fredags, men ett plus är ju alltid ett plus, och nu när det blivit starkare så är jag absolut inte orolig för att det är tidigt mf de där blödningarna..

Svar på tråden Blödning innan BIM och plus!!