Inlägg från: cruZZe |Visa alla inlägg
  • cruZZe

    Vad har ni för bilar?

    Just för tillfället ingenting roligare än 1st 9-5 aero kombi och 1st 900SE. Är annars en BMW-fanatiker med M-bilar som intresse. Sista M3:an såldes med stort vemod. Siktet är inställt på en E60 M5 så fort barnvagnar ej längre behövs.

  • cruZZe

    Lite kul att se vilka olika preferencer folk har. Många verkar tycka att en bil med prestandan 0-100 på 7-8sek har ett djävla drag. För mig är 0-100 på 5sek snabbt men inget djävulskt drag.

  • cruZZe

    Wipperman: Personligen tycker jag 0-200 är mest intressant, men gemene man mäter fortf 0-100. Kommer du under 8min på fullt varv på Nürburg ska jag äta upp i princip vad du vill.

  • cruZZe

    Wipperman: Visst är varvtider mest intressant sett ur våra ögon. Men för gemene man som kör en svenssonbil så är det ointressant. Och faktum är att de flesta pratar fortf 0-100 när de pratar acc.

    Om du nu har kört 8:10 så måste jag fråga om det var turistvarv eller fullt varv. Och är det fullt varv måste jag få fråga efter ditt namn, man blir som bilintresserad mkt nyfiken Hur många Svenskar har satt sub 8min på ringen? Det är en hiskeligt låg tid att sätta. Är du medlem i ringrunners? Önskar dig lycka till med tiden och blir gärna en av de första att gratulera om du lyckas. Måste även erkänna att man blir lite avis på bilen du rattat Sitter och suktar efter en GT3 men för tillfället räcker inte plånboken till.

Svar på tråden Vad har ni för bilar?