Inlägg från: Springsteen |Visa alla inlägg
  • Springsteen

    Hur ska man reagera?

    Min syster har flickvän o har haft i ganska många år... NÄr min syster berättade de hemma så fick hon ett Jaha... o sen sa de inte ett ord om de på något år första kommentaren om de kom när min moster hörde fel när min mamma berätta att JAG skaffat stadig pojkvän... min moster visste om de sedan länge och trodde hon menade min syster och frågade om min syster gjort slut med flickvännen???
    Flickvännen är jättevälkommen i familjen.. men hon är inte pigg på att vara med på "familjeträffar" alla i släkten vet om det och ingen (vad jag vet om) har sagt något negativt om det... '

    Min syster mådde nog sämst av att hon inte fick nån mer kommentar om det... Hon fick inget ok eller nåt sånt... utan bara ett  Jaha... Kan inte säga att jag var bättre för jag sa inte mkt mer heller.. Hon är min syster precis lika mycket om hon har flickvän eller pojkvän.. och hon är precis samma person för det... Så jag vet inte hur jag skulle reagera annorlunda mer än att jag skulle kanske sagt att det är helt ok... Vilket hon vet idag.. tycker bara inte om att hon berättar att hon är förlovad men inte med vem till vissa och jag vet inte om hon uppskattar att jag berättar med vem.. tycker att om man säger A får man säga B !!!!

    Har inte läst igenom hela tråden.. men jag tycker att de viktigaste är nog att man är ärlig i frågan... man kan ju inte leva med att säga att jag tycker de är oK o så är det inte de... blir en falsk fasad.. då är det bättre att säga vad man tycker o sen att du är ffa min son/dotter och de kommer jag alltid älska dig för.. tycker inte om ditt beslut men jag respekterar de...  man kan ju umgås även om man inte delar samma åsikter.. visst blir det problematiskt.. men går man ut o berättar att man är homo så är man medveten om att alla inte delar samma åsikter... o så får man jobba på relationen därefter... Tycker man att de är ok så säg det och lev efter de... Säger man blankt nej så får man nog leva med att man får en olycklig son/dotter och kanske mister relationen helt...

Svar på tråden Hur ska man reagera?