Inlägg från: Charlie Bravo |Visa alla inlägg
  • Charlie Bravo

    Fiske

    Fiskar det mesta, men kan i ärlighetens namn säga att det blir allt mer sällan sedan jag blev far. Seriösa fiskepass tar helt enkelt mycket tid, så nu blir det mest spontana metpass efter t.ex sutare eller lite fiske efter öring på kusten. Fiskade själv en hel del karp tidigare, men detta har jag mer eller fått lägga på hyllan. Hoppas dock kunna ta upp det igen när grabben blir lite större.

    ps: 855 GLT. Det är fortfarade tillåtet att meta med levande agn. Den paragrafen som djurskyddsmyndigheten pekade på gäller uppenbarligen inte under sportfiske. Gick att läsa på bl.a. fiskejournalen.se i våras.

  • Charlie Bravo

    Anonym som skrev att det finns fler bakterier i munnen än i röven, ja det kanske är riktigt, men de bakterierna som finns i baken är betydligt farligare att få sig. Men visst, det finns kanske de som gillar smaken av kolibakterier på tungan. Kanske samma personen som tuggar i sig surströmming och osten "Gamle Ole"?

  • Charlie Bravo

    Alex23, tror man ska försöka hålla fiske som sin hobby. Har själv ibland funderat på om det skulle var kul att börja jobba med något som rör fiske, men kommit fram till att det skulle förstöra en del av nöjet. Helt plötsligt blir det där med fiske ett måste, en plikt, och då tror jag att en del av tjusningen försvinner. Men det kan ju också vara tvärtom....mer vill ha mer.

  • Charlie Bravo

    Inte på riktigt, men jag var ute på en liten skogspromenad med min son (i barnvagnen) igår. Härligt med en promenad i skogen när det regnar eftersom alla dofter kommer fram. Hade inte planerat fiske, men har alltid ett 4-delat spö + lite fiskeutrustning liggandes i bilen, så jag tog med det eftersom vi skulle passera en sjö. När vi går förbi ett näckrosparti ser jag hur det bubblar förfullt bara 1,5 meter från land samt tecken på aktivitet av större fisk (rörelse i vattenytan). Upp med spöt och ut med ett majsagnat mete. Otroligt nervpirrande när det är stor fisk som äter (troligvis karp eller sutare) och man kan följa dess väg genom bubblorna. Tyvärr hann det inte bli till några hugg. Min son tyckte inte det var så spännande att titta på i mer än 20 minuter, sen var det dags att rulla igen. Men det blev i alla fall till 20 minuters spänning, och det är ju alltid något.

Svar på tråden Fiske