Inlägg från: Hamelisa |Visa alla inlägg
  • Hamelisa

    Feto-maternell transfusion

    Hej!

    Såg att detta är en gammal tråd så jag vill lyfta den lite. Det är nämligen så att vi har råkat ut för samma sak som trådstartaren. Det var nu 9.sept, jag var i v 39, märkte att vår son slutade röra sig. Vi åkte in till förlossningen samma dag. Dom gjorde ctg men fann bara min puls. Läkare kallades in och gjorde UL. Hans hjärtljud låg då på 52 slag så det blev urakut snitt. När dom fick ut pojken, Oscar, slutade hans hjärta att slå, han var blek. Läkana började omedelbart med intensivvårdsbehandling och fick igång hjärtat efter 18 min. De gav massor med blod för han hade förlorat omkring 60 procent av hans blod till mig genom moderkakan sk feto maternell transfusion. Han låg under intensivvårdsbehandling hela natten och hans liv pendlade upp och ner. Tyvärr hade blodbristen gjort sådan skada i hans kropp och senare nästa morgon så lämnade han jordelivet i våra armar och ändlösa tårar. Han var så efterlängtad.

    Sårgen är så stor och tung. Har också hört att detta är mkt ovanligt. Varför hände det?? Inga svar finns att få. Men jag  önskar att komma i kontakt med trådstartaren eller någon annan på forumet som råkat ut för samma sak.

    Jag beklagar sorgen.
    Mvh,
    Elin

  • Hamelisa

    Tack så mycket för att du vidarebefodrar detta till henne. Beklagar även eran förlust. Barn ska inte behöva dö. Kul att höra att livet går vidare och att man kan överleva och våga skaffa fler barn.

    Mvh,
    Elin

Svar på tråden Feto-maternell transfusion