• skrattande

    Vad har ni för bil?

    Ja, efter mycket om och men så har jag och sambon blivit bilägare. Vi cyklar båda till jobbet, men vi insåg tillslut att det där med bil ändå underlättar en massa.

    Vi köpte en Renault Mégane Touring 04.

    Jag kikade länge på Volvo men kunde inte hitta något i lämplig prisklass och inte gått en massa mil. Renaulten fick vi för en hyfsad billig peng utan att den gått strax under 7000 mil (och med 2 års garanti på det mesta).

  • Svar på tråden Vad har ni för bil?
  • forza1971

    Vi kör en Skoda Octavia 2.0 FSI 4x4 -2006, tyvärr bara strul med den...

    Ang. Renault, min far och en kompis har varsin Scenic, av nyare modell och inga problem. Riktigt nöjda. Och lågt andrahandsvärde är ju perfekt för den som vill köpa en begagnad.

  • krillee

    Nej det är många olika svar man får kring renault. men dom allra flesta är nöjda. Det där med elfel och krångel tror jag tillhör dom äldre renault bilarna. Jag menar för priset av en begagnad volvo v50 som jag tänkte köpa får man en helt ny renault så jag tror jag köper mig en helt ny bil

  • Wipperman

    Aldrig renult.
    Jag hade en.
    Visserligen clio sport och inte ngn familjebil.
    Varsta skrapet jag nagonsin haft.
    Undvik, det finns en anledning till att den ar billig.
    Hellre en beggad volvo/BMW eller nat med kvalitet i.

  • Gnu13
    MiBDeA skrev 2008-08-16 23:45:00 följande:
    Saab 9-5 Sportcombi 2,3T Nordic BioPower
    Vad betyder "Nordic"
  • Nille6

    Vi köpte en Seat Altea XL kombi när vi fick vår dotter,är jätte nöjd med den, det är ju en "förkläd Audi" hade en Seat Leon topsport tidigare, jag har kört volvo tidigare men tycker dom är för dyra, varför betala mer än man behöver.

  • JonnyJ

    Volvo V40 T4, Familjeåket
    Opel Corsa Sport, min leksak
    Opel Calibra, Sambons leksak
    Ford Scorpio, Vinterbilen

    Ska byta bort V40n mot något rymligare nu när vi planerar nr 2 =P

  • jdrock

    mazda 626 familjen ryms och bensin snål. praktisk.

  • Bossedelux

    Dodge Ram 1988 och en Ford Consul 1953 :p Dodgen är rätt praktiskt då man kan slänga in barnvagn och allt utan problem, fast den drar lite mycket. men consulen drar väl en halvliter milen :P fast utrymmet är inte det bästa i den :P

  • Jstrand

    Köpte en Audi A4 -00, var och hämtade vagnen idag o va lite orolig att den skulle få plats men de gör den men blir inte mycke plats över. Annars är jag toknöjd med bilen, guld!

  • frítz76

    Vi har en v 70 01 och en passat kombi 89. Hade en ford galaxy innan men jag tänker aldrig mer äga en ford. Hade bara bekymmer, det ena felet kom efter det andra..... Men jag fick nog tag i ett måndags ex för jag vet flera som är nöjda med.

Svar på tråden Vad har ni för bil?