• Banzai

    Problem med sköldkörteln? Del 10

    Tiden går fort & det är dags för en ny tråd.

    Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m32180343.html

    www.thyroid.se

    Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

    TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

    Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

    Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html
    Del 9 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

  • Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10
  • Kana och Kickorna

    Hej
    Har hört något om sköldkörtelsjukdom och dåliga levervärden???
    Någon som vet mer om det? Vilket samband har det?

  • kev2004

    Har man antikroppar i sköldkörteln så måste man opererar... då hjälper bara medicinen  tiden man tar det, men så fort man slutar så kör den på som vanligt, har man inte antikroppar så medicineras man en viss tid och hoppas kunna sluta med medicinen och sköldkörteln kan fungera som vanligt igen...
    om jag har fattat det hela rätt...


    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Kevin & Théa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • imsel

    Dom ringer ju aldrig från sjukhuset!
    Jag tog ju prover i torsdags.. Hon sa att dom skulle vara klara samma dag, men att det kan ta nån dag innan dom hör av sig..
    Undra förresten om dom ringer eller skickar brev..

    Hur kontaktade dom er efter ni hade tagit första blodprovet?

  • lunaria

    imsel: tog ett par dar första gången eftersom min husläkare ringde till endokrinologen och det hela tog lite tid...
    de borde ringa till dig vilken dag som helst tycker jag. dock har alltid mina läkare ringt sent på eftermiddagen...

  • imsel
    lunaria skrev 2008-07-29 10:53:39 följande:
    imsel: tog ett par dar första gången eftersom min husläkare ringde till endokrinologen och det hela tog lite tid...de borde ringa till dig vilken dag som helst tycker jag. dock har alltid mina läkare ringt sent på eftermiddagen...
    Jag är ju som inte hemma om dagarna, så jag är ju orolig att dom kanske ringer hem när jag inte är hemma..
    Borde ha sagt att dom ringer mitt mobilnummer..
    Men på nåt sätt får dom väl tag i mig, förhoppningsvis.
    Ringer dom inte på nån dag så ringer jag och kollar..
    Men då är ju frågan vars jag ska ringa...
    Till VC, eller labbet..eller vars?
  • NinnaBus

    Suck och pust!!!
    Det var ett tag sen jag var här inne... Fick kramper i samband med att min hypertyros upptäcktes och läkarna har tidigare trott på ett samband.
    Men nu har värdena varit bra sen nyår och kramperna har inte direkt blivit bättre. Så nu tror de inte längre på något samband där.
    Nån som vet nån annan som fått kramper, och då menar jag inte kramp som gör ont utan kraftiga skakningar i hela kroppen (liknande ep), i samband med sköldkörtelproblem?

    Ni som har/haft ögonsymtom hur lång tid tog det innan de var helt borta? Jag är fortfarande mer ljuskänslig än normalt, får ont och blir svullen över det öga som var mest påverkat vid "ansträngning" m.m.
    Fick diagnosen nov. -07 och går fortfarande sjukskriven p.g.a alla kvarstående symtom...

  • lunaria
    imsel skrev 2008-07-29 11:07:35 följande:
    lunaria skrev 2008-07-29 10:53:39 följande:
    Jag är ju som inte hemma om dagarna, så jag är ju orolig att dom kanske ringer hem när jag inte är hemma..Borde ha sagt att dom ringer mitt mobilnummer..Men på nåt sätt får dom väl tag i mig, förhoppningsvis.Ringer dom inte på nån dag så ringer jag och kollar..Men då är ju frågan vars jag ska ringa...Till VC, eller labbet..eller vars?
    Du kan ringa till vårdcentralen för det borde vara din husläkare som borde ringa tillbaka till dig o berätta om värdena. du är säker på att de inte har ditt mobilnummer?? om du har varit på vårdcentralen tidigare så kanske det finns i systemet??
  • lunaria

    ninnabus: tycker så synd om dig!! har inte varit med om några skakningar o det låter väl inte helt som att sköldkörteln kan skapa det, men det sägs ju att man kan få tilläggssjukdomar när man har sköldkörtelproblem så det kanske är nå't annat?? låter ju så läskigt. min ögonläkare sa att om man har ögonbesvär så ska de gå bort när man är helt frisk. jag är lite svullen i ena ögat och torr så jag får ta ögondroppar...har du varit hos ögonläkarn?? har de inte diskuterat möjligheten om operation med tanke på att du har så mycket symtom??

    skänker dig massor med styrkekramar!!!

  • fröken freja

    lägger till tråden!!

    är det någon som känner som dem kokar inombords? som det brinner? och svettas?
    och det enda som hjälper är vatten.
    Efter jag har druckit ½-1 liter vatten så försvinner detta inom 10minuter.

    Är detta vanligt för hypothyroidism (underproduktion)? Eller skall jag ta upp detta med min läkare?

  • 3barnsmor35

    Jag får det också, svettas så det bara sprutar. På riktigt! Det stänker om mig :-/
    Men nu väntar jag på att Levaxinet ska kicka in igen, har ju haft uppehåll 5 veckor.


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10