Inlägg från: Elsakling |Visa alla inlägg
  • Elsakling

    Umeåmammor januari-februari?

    Hej!

    Hittade den här tråden för några veckor sen och blev väldigt sugen på att gå med. Vill väldigt gärna följa med o fika nån gång om det går bra. Har precis fått semester så jag åker bort 3 veckor o kommer hem lagom till UL den 1/9. Men det kanske blir någon fler träff lite senare i höst?

    Har lagt till mig själv på listan och hoppas att jag gjort rätt så att jag inte råkat radera någon.

    December:

    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alice (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
    18. fjunfjunet
    28. Srattmoster

    Januari:

    5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    27. Elsakling (25 år Tomtebo 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

    Februari:

    2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

  • Elsakling

    Hmm...råkade visst göra ett litet fel i kopieringen så jag gör om allt igen o nu blir det förhoppningsvis rätt.

    December:

    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alice (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
    18. fjunfjunet
    28. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)

    Januari:

    5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    27. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

    Februari:

    2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

  • Elsakling

    Tack icaS! Känns roligt att vara med här. Å den där kladdkakan har jag ju bara hört talas om än så länge så den ser jag fram emot att testa.

  • Elsakling

    Hej hopp!

    Gick med i den här tråden innan jag åkte på semester. Är tillbaka nu och har dessutom varit på UL idag. Har fått mitt datum ändrat. Ska man uppdatera listan då med det nya datumet?

  • Elsakling

    Jag håller på för fullt nu o jobbar med min sida. Skriver dagbok o lägger in lite bilder. Det är rätt kul måste jag säga. Har aldrig gjort sånt här förr. Tur att det finns någon annan här hemma som kan lite mer om datorer :) Jag blev flyttad 4 dagar på UL så det var ju inte så mkt. Jag kommer gärna o fikar på torsdag.

  • Elsakling

    Börjar med att lägga till mig själv på fika listan:

    17:30 torsdagen den 8/9 på Mekka

    Lista:
    Mjölk
    jummie
    Missboss
    Äntligen bebis?
    Ana1979
    Elsakling

  • Elsakling

    Tänkte att jag skulle göra ett försök att uppdatera listan med mitt nya datum jag fick igår på UL. Hoppas att jag hittat den senaste listan.

    December:

    11. MME (28 år (hjälp är jag redan så gammal) Centrala Vännäs, 2:a barnet)
    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alise (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    15. buebo (37 år,Utanför Umeå,5:e barnet)
    18. fjunfjunet
    20. abby78 (27 år, Ersboda, 1:a barnet)
    31. Srattmoster (33 år, Gimonäs, 2:a barnet)

    Januari:

    4. Ana1979 (26 år, teg, 1:a barnet)
    5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
    8. lenfre
    14. Idapida(27 år, Haga)
    20. Bergeli (27 år, Umedalen, 1:a barnet)
    21. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    23. Elsakling (25 år, Tomtebo, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

    Februari:

    2. Äntligen bebis (24 år, Marieberg, 1:a barnet)
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

  • Elsakling

    Ja, här är en som också måste avboka fikat ikväll. Känns tråkigt men det låter bra att nästa träff inte är långt borta. Hoppas ni får kul alla som ska dit och att vi ses nästa gång.

  • Elsakling

    Fia: Härligt med bara tvåsiffrigt kvar till BF. Jag blir lite avundsjuk. Själv har jag 138 dagar o det känns som en evighet.

  • Elsakling

    Fia: Jag tycker också att tiden gått förvånansvärt fort. Ska inte klaga. Har redan gjort hälften o det är ju helt otroligt. De första 12 veckorna gick hur långsamt som helst. Men efter det så har veckorna bara rusat iväg för mig. Å pang så var man en tjockis också

  • Elsakling

    Hej allihop!

    Här är en till som sitter hemma och slappar. Skulle ju kunna vara hur härligt som helst om det inte var så att jag drabbats av en förkylning. Hostig, snorig och ont i halsen. Blää. Jag instämmer med samtliga i jack-diskussionen. Känns inte kul att köpa en ny jacka för några månader. Har fått erbjudande att låna sambons jacka men det kommer nog att se väldigt komiskt ut. Han är ganska mycket större än mig (just nu iaf). Eller rättare sagt 30 cm längre så hans jacka kommer nog att nå till fotknölarna på mig eller nåt

  • Elsakling

    Åh.. blir så avundsjuk på er alla som ska gå yoga, verkar hur kul som helst. Är det bestämt datum och tid för någon ny fika-träff? Ska verkligen försöka komma den här gången.

  • Elsakling

    Åh vad härligt det låter med yoga och simmning. Önskar att jag också kunde hålla på med nåt sånt. Är dessvärre sjukskriven för sammandragningar och ska vila så det funkar inte riktigt. Min enda träning nu består av att förflytta mig mellan datorn och soffan. Blää...hur tråkigt som helst. Dessutom har jag insett att jag är en sån som äter när jag är uttråkad så risken är väl att jag snart rullar fram . Skönt iaf att så många av oss fortfarande mår bra och orkar vara hyfsat aktiva.

    Har också blivit lite intresserad av en sjal men tycker att de är ganska dyra. Vet ju inte om jag kommer att gilla det. Kanske ska prova att sy själv. Har sett en instruktion på en ringsjal eller vad den heter. Vet dock inte vilken modell man ska satsa på som nybörjare.

  • Elsakling

    Mjölk: Tack för omtanken! Jo jag fick problem med sammnadragningar tidigt, redan i v 18. Så sjukskrivningen är till för att minska risken för att föda för tidigt. Har varit helt nojig tidigare och trott att allt ska gå åt skogen, men för varje dag som bebben stannar i magen ökar ju chansen att det ska gå bra

  • Elsakling

    Missboss: Såååå skönt att allt var bra. Jag hann bli riktigt orolig för din skull. Hade rätt kraftiga sammandragningar ungefär i samma vecka som du. Och man hinner verkligen inbilla sig allt hemskt. En BM hann till och med skrämma upp mig genom att säga: "det finns risk att bebisen inte mår så bra" Man ser skräckscenariot framför sig att förlossningen ska starta och inte gå stoppa och man ska få barn alldeles för tidigt som inte överlever. Har fått precis samma svar som du att man aldrig kan veta om livmodertappen påverkas av sammandragningarna. Så du MÅSTE ta det lugnt och lyssna på kroppen. Bebben ska ju stanna många veckor till i din mage . Kul förresten med 3D!! (mitt i all förskräckelse). Sköt om dig och vila nu!!!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?