Inlägg från: Auditanne |Visa alla inlägg
  • Auditanne

    Lektråd- Vad gjorde Du ????

    Städade undan och tog mina vitaminer. Ordning och reda på denna individ. 

  • Auditanne

    Åt en sen middag. Usch, magen är alldeles utspänd nu. Åt för mycket och får nog vänta en stund innan sovdags. 

  • Auditanne

    Handlade på Hemköp. Extrapris på jordgubbar idag, även om det inte är den finare sorten som säljs just nu. En trevlig liten bärfrappino ikväll kanske Tungan ute

  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-03-29 20:28:56 följande:

    Anmälde ett PM  


    Många sorgliga incels som förpestar forumet med vulgära PM och obscena trolltrådar. Bara att anmäla på och tumma ner så kanske deras sega, socialt handikappade nöthjärnor fattar vinken tillslut.

    Motionerade inomhus. Dessförinnan fullt upp med påskmat till imorgon. 
  • Auditanne

    Åt middag framför en deckarserie. Dessförinnan satt jag på vår utegård och försökte gå emellan två hätska katter som hamnat i onåd med varann.

    Det hade faktiskt en lugnande effekt på dessa katter att sitta där tyst och klappa den ena av dem. Så fina missar båda två KattHjärta

  • Auditanne

    Åt två kycklingbröst som jag köpte på Hemköp förut. Goda men lite torra var de.

    Dessförinnan satt jag på gården och fikade med min söta grannkatt igen. Kallt och blåsigt var det där ute men närheten från den tillgivna lilla missetissen värmde upp mig inombords.

  • Auditanne

    Var ute på långvandring med min väninna igen. Lite sol, motion och vackra vårvyer tackar vi inte nej till.

    Blev lite egenbakat fika också. Tog med mig citruspaj.

  • Auditanne

    Gick från Järntorget till Liseberg med väninnan och sen tillbaka. långprommis igen och en glassbomb till fika. Gjorde vi oss förtjänt av.

  • Auditanne

    Stökade lite i köket. Pressade grapefrukter, diskade, drack kaffe vilket jag egentligen inte borde göra.

    Förberedde en fin bas till glass som jag ska göra snart. Hemgjord glass är den överlägset godaste. 

  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-05-08 19:44:41 följande:

    Kokade rabarberkräm 


    Åh vad gott! Hade själv tankar på att göra rabarberkompott till midsommarlunchen, som efterrätt då.

    Hade passat så bra till hemgjord vaniljglass och jordgubbar Tungan ute
  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-05-08 19:59:02 följande:
    Jag hade en del rabarber kvar i frysen så jag fick ett ryck att göra rabarberkräm efter som det är så gott.
    Det låter ju också gott och en lite annorlunda midsommar efterrätt  
    Det gjorde du helt rätt i! Känns som att rabarber är lite underskattad, med tanke på hur god den är i olika sylter och som kräm.

    Är det nån större skillnad på kompott och kräm förresten? Kanske att kräm är lite tjockare i konsistensen då men lika gott är det, vilket som.

    Ja, antingen kompott eller möjligen en rabarberpaj med glass till då. Rabarber är en sommarfrukt för mig.
  • Auditanne
    Blond tjej skrev 2024-05-08 20:39:08 följande:
    Jag fick ihop över 3 kg rabarber i somras  så det har blivit två pajer och kräm.
    Det är en del frukter eller vad nu rabarber är  som är lite underskattade.
    Kompotten innehåller lite större bitar av stjälken men annars är det ingen skillnad.
    Rabarberpaj är jätte gott fast med vaniljkräm för min del
    Ja, vaniljkräm eller sås går precis lika bra. Fast själv köper jag hellre den färdiga kylda såsen från Arla. Dreamy Dessert heter den visst. När jag gör egen vaniljkräm så smakar den alltid ägg av nån anledning. Gör väl fel på nåt sätt vid tillagningen. 

    Så du har egenplockade rabarber? Kan tänka mig att dessa är ännu mer smakrika än de man köper i butik. 
  • Auditanne

    Handlade rispudding och bär åt mamma, fikade med min gårdskatt, tvättade, hängde upp kläder, diskade, torkade, ställde in saker, bäddade, tvättade hallgolv, gjorde rent badrumsgolv och tog en låååång kall dusch. Helt slut.

    Värmen gör en inte direkt piggare heller. 

  • Auditanne

    Gick första långpromenaden för veckan. Blir ännu en imorgon.

    Startpunkten från Linnéplatsen till botaniska och en bit upp mot skogen där det finns en karpdamm och ett fint litet vattenfall. 

    Sedan tillbaka ner och promenad genom Slottsskogen till Järntorget och därifrån upp till Chapmans torg i Majorna. Tur att man har en väninna som är i god form och älskar långpromenader och utflykter. 

Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????