• herbst

    Vänner i kristianstadområdet!

    tittar in


    älskar min underbara familj
  • herbst

    var bor ni alla själv så bor  vi i hässleholm  =)


    älskar min underbara familj
  • herbst

    tack  för välkommande osv hoppas er påsk varit  bättre än våran för den har vi bestämt firat på barnakuten fre o måndag tösen min har fått astma och andnings svårigheter *suck*
    har ni alla syskon  till era små eller det är er första? själv så miste vo våran  första tjej så lillasyster är man så rädd om kram


    älskar min underbara familj
  • herbst
    sofflan82 skrev 2009-04-14 06:13:57 följande:
    Jaha... Då sitter man på jobbet igen... Skjutsade syster till tåget i Hässleholm. Det skulle gå 05.57... suck så tidigt! Gick upp tjugo i fem! Fick precis ett sms från henne och tåget var försenat pga elfel och skulle komma in TIDIGAST 06.25. Själv har jag ett barn som kommer vid halv sju och resten kommer vid sju.. Vi gick alltså upp så tidigt helt i onödan! Herbst: Välkommen till tråden! Vart i Hässleholm bor du? Själv jobbar jag i Vinslöv. Jag förstår att det måste kännas jättetungt att sitta på akuten med ett sjukt barn speciellt om man har förlorat syskonet! Fy vad tråkigt för dig! Själv jobbar jag och sambon på vårt första barn!Solstrålen: Vilken skön helg du haft! Jag vill också plantera lite men det är ju såå onödigt när man ska gräva upp halva tomten snart igen och det kommer köra maskiner överallt.. Det får räcka med våra rosor och lavendlar tills huset är klart, då kan vi börja med tomten. Maniok: Jag känner igen det där med att det är tråkigt att städa inne när det är fint ute, därför ser det väl ut som det gör nu, men vi har ju vart 3-4 st i hushållet i en vecka och vi bor bara på 45-50 kvm... Men det får vi ta tag i nu i veckan.  
    hej  jadu vi b or i tyringe =) vinslöv känner man ju bra till =)
    Maniok skrev 2009-04-14 09:05:02 följande:
    Herbst: usch vad trist! Beklagar verkligen. Inget kul ngt av det. Jag har en son som är 4 1/2 år och vi försöker få syskon till honom, men det går trögt.
    hoppas  att ni plussar själv  vså bråkar jag med  dumma extra kg så min mens har slutat komma pga kraftig viktminskning så nu äter jag hormontabl  och blir helt knASig enligt sambon =)
    jo töse fick en massa  med hon har astma o  andings svårigheter.
    hur gammal är ni  andra om man får vara fräck och fråga *skratt*
    älskar min underbara familj
  • herbst
    Maniok skrev 2009-04-15 17:31:53 följande:
    Herbst: Jag blir 26 år i december. Vet ni vad allihopa? Går allt vägen så blir det en julabebis för mig. Jag fick ett positivt test idag!!! Kan inte fatta det.
    stort grattis får man säga kanske då inte  de  roligadte månaden för en bebis att födas i mina ögon med tanke på presenter osv =)

    då e jag alltså yngst i tråden =) nja är ju bara 24 men har hunnit med en del för det fast just nu letar vi hus  så  trött på lgh! och STÖRIGA GRANAR =/ nej nu blir det fisk o päror till mat kram på er andra
    älskar min underbara familj
  • herbst

    hej hopp här är en depp dag helt slut då lillfis va vkane halva natten  gubben  jobbar i malmö tills lördag kväll o kommer hem sen men åker igen till varberg på söndag kväll o blir  borta  tills fred  då det blir malmö på lördag sen varbeg på söndag känns som  familj inte finns just nu när de börjar få fart på jobben  då han  jobbar med anläggning osv =/ tråkigt men kul med shopping  pengar så vad gör ni andra ikväll osv själv så sitter man själv *suck*


    älskar min underbara familj
  • herbst
    Morghana skrev 2009-04-17 13:56:17 följande:
    Herbst: Ja de där jäkla anläggningsjobben är inte roliga..min sambo jobbade ett tag som anläggare när första sonen föddes. Han bodde uppe i Stockholm söndag kväll-torsdag kväll. Ingen höjdare. Nu pluggar han komvux istället. Hemma mest hela tiden! Annars skulle jag gå under, ensam med 3 barn.Blir väl inte så mycket ikväll. Någon film kanske. Sambon ska ta med min dotter hem till sina föräldrar lite senare och låta henne vara med och polera upp bilen. Lite egentid för dem två. Vilket är bra tycker jag! Han är inte hennes pappa men det är fint att han vill ta sig tid med henne.Så jag blir hemma med småpojkarna. Tänkte tvätta lite ikväll men det får vänta tills han är hemma igen och jag kan göra det ifred.
    ohh någon som äntligen förstår hur jobbigt det är *snyft* man känner sig ensam o  deppig samt när ens vänner elelr vad man ska kallade sluta höra av sig efter vi miste maja så e man ganska ensam i visa stunder. hoppas ni andra får en mysig kväll
    älskar min underbara familj
  • herbst

    hejpå er har läst men gubben komigår därav min frånvaro här sitter just nu lite små sur eller vad man ska säga *skratt* har /hade en god vän som har dåligt med pengat till kläder till sina barn så hon har fått  beg kläder från agnes o visa nya plagg som hon fick som jag ej gillar men nu är det till saken att hennes  gubbe  ringde min om  frågade om han vill köpa snus för han hade varit i tyskland o ja sa då linus visst det  kostadebara 250kr men det kunde vi väl fått gratis  för alla kläder. eller vad  säger man.

    nwej nu blir det mys o han åker vid fem tiden ikväll kram


    älskar min underbara familj
  • herbst

    hej o välkommen

    nu e sambon borta ocj jag hemma själv fast  det blir jobb oxå tråkigast är nog kvällarnaa må säga igår kväll bokade jag klädparty för märket gangstar.
    www.gangstar.se
    så är någon sugen så  säg till ska ha det den 4 maj kl 18,00

    kram på er alla


    älskar min underbara familj
  • herbst
    Morghana skrev 2009-04-20 10:42:03 följande:
    Det var ju coola kläder herbst!Jag ska kolla här hemma om jag är fri att åka hemifrån då!Om jag kan få sambon till att ta tag i middagen på kvällen istället för mig.Jag får väl locka och truga för att det ska hända. :-PÖrk jag känner mig halvt död idag. Känns inte alls som om jag har sovit men det har jag.Gjorde en liten runda till Statoil inatt bara för jag var grymt godissugen och hade slut på snus. Riktigt skönt att vara nästan ensam på motorvägen!Sedan fastnade jag i några avsnitt av Hell´s Kitchen innan jag kom i säng. Barnen har sovit ganska länge idag. Ja den ene han sover fortfarande men jag får ta och väcka honom nu. Annars blir det knas av den här dagen!
    jo jag gillar dem oxå samt  då har hon e bra sak ta 4 betala för 3 samt ibland  brukar hon nämna att hon säljer ut sin visningskollektion men bara ibland hihih =)
    älskar min underbara familj
  • herbst

    oh blir galen  har inget att göra idag tösen sover dock kram


    älskar min underbara familj
  • herbst

    hej hopp fy fasen för mensvärk det va det bästa med att vara gravid *skratt*
    vad har ni för planer i veckan ingen mer än jag som är gräsänka i veckan??
    så jobbigt att vara ute med polen osv trist men men o tösen  är super aktiv =/  plikten kallar bajs blöjor *muma* or not....


    älskar min underbara familj
  • herbst
    Morghana skrev 2009-04-21 16:06:48 följande:
    Mensvärk slipper jag. Tar p-spruta. Det enda som verkar funka för att jag inte ska bli gravid igen! Så jag har ingen mens och det är sååå skönt!Nej gräsänka är jag aldrig/väldigt sällan. Tack och lov. Inga direkt planer i veckan tror jag inte.Sambon klipper gräsmattan just nu. Gräsmattan är otroligt ful efter vintern men snart är den väl grön och fin igen!
    aha p -sprutan fick jag problem med fick så jälva ont när vi skulle ha kvällsmys *skratt* nä skämt o sido så fick jag något de kallar vestebulit så här fungerar fasen inga p medel det enda o billigaste är att lägga agnes i våran säng =P

    längtar tills imorrn sambon kommer hem men åker dock fre morogn ner till big city malmö för att jobba men kommer sen lördag kväll då ska vi på barnkalas i bäckaskog trevlig eller ej men det skall göras sen så har man jobb söndag morgon igen o gubben åker på kvällen känns trist mkt bättre när hans löner kommer för då kan man ruffa åt sig lite goa pengar...

    vad gör alla ni andra är ni mammalediga/väntar smått/arbetsnarkomaner eller arbetslösa man kan ju vara mkt mer men kan ju rabbla upp allt hej svejsnu blirdet blöjbyte för det luktar på långa vägar om inte någon av er är sugen på att byta blöjor =)
  • herbst

    Solstrålen 82 skrev 2009-04-22 08:50:51 följande:


    Jag jobbar heltid men hade gärna bytat ut det nu mot att byta blöjor :) Längtar efter barn nu
    ska vi byta *skratt* du byte blöjor o jag jobbar fast vi nog dela på lönen din *skratt*
    Morghana skrev 2009-04-22 10:54:43 följande:
    Ajdå..ja hormoner kan ställa till det! Jag är glad att sprutan funkar för mig men barnen är fruktansvärt bra preventivmedel annars!Ja jag är ju mammaledig och har gott om blöjor att byta här med två små! Annars är jag arbetslös men måste snart ut i jobbsökarsvängen. Jag jobbade som svetsare innan första sonen kom men jag har nog glömt bort det mesta med den tekniken på de här 2 åren av mammaledighet. :-PHar jobbat mest inom kontor och storkök annars så där ska jag försöka hitta jobb!Nu ska jag ringa pastorsexpeditionen och se om de har någon vigseltid för oss i sommar.
    hur gammla är dina barn vår dotter som vi miste skulle ju varit 2år och lillasyster är 14 månader...ohh va mysigt med bröllop ska ni ha stort eller litet?
    jo barn vet precis när de ska vakna på kvällen då det börjar hetta till de kasnke har no antni syskon reflex vem vet =)
  • herbst
    Morghana skrev 2009-04-22 13:15:00 följande:
    Javisst Det blir nog kanon det här. Inbjudningskort och tackkort är beställda nu. Lika bra att ta lite i taget de månader som är kvar. Det är bara en liten detalj jag fjantar över..det kommer se riktigt dråpligt ut när vi går in i kyrkan och står framme hos prästen. Jag är 153 cm och sambon är 192 cm. Styltor för mig kanske?
    haha blir ju lite helan och halvan stämningen då men bra med ett och samma datum då han bara komma ihåg månaden sen ju eller han kanske e bra på sådant?
  • herbst

    morghana: låter precis som min gubbe fast denna gången då jag fyllde år för någon vecka sedan så överträffade han sig själv med 10 röda rosor o god paj o grönsallad som stod framdukat när jag kom hem men vem fick ta köket efteråt jo jag så det va den servicsen

  • herbst

    gud tjejer vad ni har skrivit på de sista timmarna nu har man en liten sjukling hemma igen ack ack säger bara suck för dagis vadå rena smittohervan...

    kom på en liten ide om nu vi har ett bröllop på g i tråden och en massa friviliga så det väl bara att hitta ett datum och en plats så får vi andra smaka tårta =)
    måste fråga ska vi ses med eller utan barn?

    nä nu blir det bingen nästa man vet ju aldrig vad som väntas inatt =)

  • herbst
    Pusselbiten86 skrev 2009-04-22 22:10:31 följande:
    Hej hej.Hör har ni en till kristianstad tös..Jag bor utanför Fjälkinge..har 2 söner som är 2 & 3 år...Fråga om de är mer ni vill veta..De helgerna ni skrivit upp: är det då ni ska ha en träff? Var?
    jadu träff har vi bestämt men vet inte var än samt tid
    välkomen hit hänger lite i denna tråden fast jag är hässleholmare =) nää nu måste jag i bingen annars pallar jag aldrig morogn dagens alla händelser med blöjbyte osv
Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!