Inlägg från: Gizmo 75 |Visa alla inlägg
  • Gizmo 75

    Pladderbebisarna Del 7

    Hej tjejer!

    Tänkte bara stoppa in huvudet och visa lite livstecken!
    Här är det fullt upp. Börjar väl sakta men säkert att komma in i vardagen igen. Den jobbigaste omställningen just nu är att sambon började jobba på heltid idag, vilket är jättebra, men ganska jobbigt också nu när man har vant sig att han har varit hemma så mycket. Men man vänjer sig väl. Just nu längtar jag efter våren, så att man kan börja vara ute lite mer.
    Äntligen har lillprinsen fått ett namn! Douglas blev det. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början, men nu börjar det kännas ok. Att det ska vara så svårt det där med namn.

    Hoppas iaf att det är bra med er allihop. Har förstått att det har varit mycket feber och dylikt här i tråden. Hoppas det vänder snart!

    Lättja: Vad gör du här?? Stick iväg och föd barn med dig!!
    Skämt å sido! Hoppas att det kommer igång snart. Måste vara värdelöst att behöva gå över tiden och bara vänta och vänta... Förstår att det är skitjobbigt!
    Men lycka till när det väl är dags! Tänker på dig!

    Ha det så bra tjejer! Kram, kram!!


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hej tjejer!

    Jo, jag lever!!
    Men man känner sig oftast som en zombie...
    Imorgon blir lillkillen redan 2 månader! Tiden går så himla fort!
    Allt är bra med barnen och mig och dagarna rullar på. Sambon har tyvärr börjat märka av sin sjukdom igen, men vi får hoppas att det inte blir lika långdraget som sist.
    Som ni har märkt så är jag nästan aldrig här nu för tiden, men jag kikar in ibland och hinner läsa ytterst lite, sen är det dags att logga ut innan man har hunnit skrivit något.
    Så tyvärr har jag inte hängt med så bra, men jag hoppas att det är bra med er alla! Saknar er!!

    Hanna & Thezz:
    Eftersom jag fick Douglas den 28/2 och Lättja fick sin son den 28/3, så tror jag att ni båda kommer att få imorgon den 28/4! Helt säker!!
    Hur som helst så hoppas jag att det går bra när det väl är dags. Tänker på er!

    Ska försöka att kika in så snart som möjligt, men tills dess får ni ha det så himla bra! Kram på er alla!! {#lang_emotions_kiss}

     


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hej tjejer!

    Det var inte igår!
    Jag är inne och läser lite ibland men jag hinner aldrig skriva något... *skäms* Men jag finns här i kulisserna!

    Verkar vara en hel del som har hänt i tråden på sista tiden, så jag hinner inte kommentera allt.

    Igår blev lilleman 3 månader och då var vi på kontroll på BVC som inkluderade 2 st sprutor vilket var mindre kul, men det gick bra. I natt hade han dock lite feber och idag har han varit lite hängig, men annars är allt bra. Han växer och frodas, kan man säga. Vågen visade 7320 gr och han är 62,5 cm lång. STOR kille!

    Annars har det väl inte hänt så mycket på vår front, förutom att sambon är sjukskriven nu igen... Följetången fortsätter...

    Nu vill lilleman ha mat igen, men jag ville bara kika in och tala om att vi lever!

    Sköt om er tills vi hörs nästa gång!

    {#lang_emotions_kiss}


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75
    numberone skrev 2009-05-30 10:13:54 följande:
    Han väger som Ellen och hon fyller snart ett år och är 10 cm längre lilla lilla tjejen....
      Hi, hi!!! Eller stora stora killen! Inte så konstigt att man redan har fått ap-armar!
    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hej tjejer!

    Oj, vad varmt det är idag! Just nu är det ca 30 grader i skuggan!
    Men man ska väl inte klaga! Resten av veckan ska ju bli skit sägs det...

    Men det är ju lite jobbigt att vara ute med lilleman nu när det är så här varmt.
    Hade planer på att fixa iordning lekstugan idag, men det får nog bli lite senare i så fall.

    En fråga:
    Ni som har en syskonvagn. Vad har ni för någon och vilka är för- resp nackdelarna?

    Lättja: Visst köpte du en Vibe? Nöjd?


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hanna:
    Ok, men känns det inte konstigt att lägga lillan "där under"?
    Och hur blir det sen när den minsta ska sitta där bak med tanke på att det mer är som en stol? Inget liggläge precis.
    Vi är inte helt nöjda med våran BT pga att den blir relativt stor när man fäller ihop den och ska ha in den i bilen. Så vi kikar runt lite på annat.


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hanna (eller någon annan som vet):
    När det gäller P&T. Vad är skillnaden på Sport, Dash och Vibe? Förutom priset?


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hej hej!

    Här har regnet öst ner idag. Trist kanske, men jag tycker att det har varit ganska skönt faktiskt. Julia blir visserligen inte lika road av att sitta inne en hel dag, men så blir det ibland.
    Hur roar ni era barn om ni är inne en hel dag? Tips!

    Förresten, ingen som har/haft någon syskonvagn som kan svara på mina tidigare frågor?...

    Nu är det iaf natti natti!

    Kram!


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hej tjejer!

    Regnigt idag igen. Får passa på att röja inne ist.

    Thezz & Lättja:
    Ja, syskonvagnar... Rena djungeln! Som det känns just nu, så vill jag ha en vagn med ett hyffsat bra liggläge för båda och då går ju P&T bort. Fördelen är ju att den inte är bredare än en vanlig vagn. Ja ja, vi får se hur vi gör.

    Vad händer här annars då?


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75
    MrsMurphy skrev 2009-06-03 16:11:16 följande:
    mmmmmmmmmmmkompåö..åö-äö-ä-䨨-kmjnmjnm,kl,ollöikujhgtgthyujkolololpöpööp,kmjmjnv fujgmjnmjfmkgg npöpöolplåolollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll llllllllkn  äpåöÄ*******
    Antingen har Lättja fått frispel, eller så är det Nora som försöker säga oss något!!
    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75
    MrsMurphy skrev 2009-06-03 19:00:17 följande:
    Men vad f*n!! Hur har ungen lyckats få iväg det??? Man måste väl trycka med musen på posta inlägg, finns inga snabbkommandon va??
    Datahackern Nora!!!!
    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hej tjejer!

    Hur står det till i tråden idag då?
    Här är allt bra. Just nu sover lilleman och Sara tog med sig Julia på en shoppingsväng. Jätteskönt! Tur att jag har en så snäll dotter som avlastar sin mamma!
    Så nu "passar man på" att städa och tvätta... Men jag var bara tvungen att kika in här en sväng och kolla läget.

    Hanna & Thezz: Vilka söta barn ni har!! {#lang_emotions_kiss}
    Hanna, jag förstår att du inte vill klippa Måns hår! Helt underbart!

    *Ner till tvättstugan igen...*


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hej hej!!

    Alla sover här hemma, så då passar man på att kika in här!

    Jag vill också ha mina skattepengar nu! Skulle få tillbaka runt 17000!! Sitter inte helt fel! Finns en del hål att stoppa dem i!

    Läste att ni pratade om sovrutiner och kände bara att jag måste berätta hur vi har det här hemma.
    Julia nattas runt 20:00 och sover hela natten och vaknar mellan 9:00-11:00!!
    Vilken lyx va?! Men vi hade å andra sidan ett rent h-vete fram tills hon var nästan 1½ istället...
    Douglas har de senaste 2 veckorna ungefär, somnat för natten mellan 22:00-00:00 och sen vaknat mellan 6:00-8:00 för första målet mat. Men sen somnar han om och sover tills Julia vaknar!
    Så just nu ska jag verkligen inte klaga! För man vet ju att allt kan vända på en dag!..


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Kollade kontot i morse - inga skattepengar....
    Kollade kontot nu - 17 tusen rikare!!!
    JIPPI!!!!

    *shoppa, shoppa!!!*


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Hej tjejer!

    Här är det inne som gäller idag. Regn och rusk...

    Är det någon som har beställt från Namnnappar.se någon gång?
    Jag gjorde just det iaf. Värt att testa om man blir nöjd.


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Just nu sitter lilleman i mitt knä i soffan, Julia står nedanför på golvet och rensar bort tåludd från lillebrors fötter! Lillmamman!!!


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • Gizmo 75

    Snart dags för del 8 av vår underbara tråd, ser jag!


    Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7