• Cashew

    Bruttornas tjattertråd nr 17

    Bruttornas tjatter nr 17

    Vi är: ------ 2006 -----

    Februari:
    Hot fuss: Noah 6/2 4090 g o 52 cm
    Adelisa: Julian 10/2 3430 g o 52 cm
    Le maman: Alfons 18/2, 3660 g, 50cm
    Mamma Cia: Isak 21/2 4345 g o 53 cm
    Röd Ros: Leah 21/2 2312 g o 44 cm
    Ilgott: Liam 28/2 3990 g o 53 cm

    Mars:
    Cashew: Lova 2/3 4185 g o 52cm
    Lillalillajag: Ella 9/3 3168 g o 49 cm
    Lillflickan: Embla 9/3 3070 g o 46 cm
    Skruttis11: Kevin 14/3 4745 g o 54 cm
    Akin: Tyra 16/3 3275 g o 49 cm
    Tip Top: Hampus 17/3 3905g o 52 cm
    FruSjöberg: Tyra 18/3 4450 g 0 54 cm
    Misshallonsaft: Filip 19/3 4065 g o 54 cm
    TUA: Lukas 19/3 4175 g o 54 cm
    Thmaca: Leo 24/3 4345 g o 52 cm
    Tussen09: Fanny 31/3 4040 g o 51 cm

    April:
    Idas mamma: Ida, 1/4 4000g o 51cm

  • Svar på tråden Bruttornas tjattertråd nr 17
  • johandra

    åhhh vad du får mig att hoppas cash!

    Jag har aldrig fått ett falskt + tidigare.....jag har hormonspiral sen förra sommaren..

    har pratat med gyn och ska upp dit imorgon-bitti...

    fy fan alltså jag HOPPAS verkligen att det inte blir ett barn av detta....jag fattar inte hur jag ska kunna göra en abort men jag kan samtidigt inte få fler barn just nu...hur ska då mitt liv bli???? Vilken jävla soppa! Johan höll på att svimma när jag berättade för honom i telefon...

    vi har ju knappt haft sex på senaste tiden heller meed alla sjukdomar som härjat här hemma....fy faaan alltså... 


    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • johandra

    har tagit ett test till nu och även det är positivt....det är helt sjukt, jag är gravid igen!

    Ska till gyn imorrn bitti iaf, så får vi se hur det ser ut o hur långt gången jag är o så....

    jag sitter här i chocktillstånd och vet inte vad jag ska känna o tänka.... 


    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • skruttis11

    Lillan usch vilket jobbig sits

    spiralen kan ju ha hoppat snett inte altid man märker de tyvärr

    vet min hade hoppat hel snett gubbens simmare hade frifart upp till gottet visste inte om de förens göbben fick märkliga hack på ollonet efter sex men hade "turen" då att inte bli gravid

    jag hoppas de löser sig å vilket beslut ni än tar så är de  det bästa för er oavsett om ni väljer abort eller behåller barnet

    Kram på dig!


    evelina 011017 kevin 060314 Leo 080920 (trebanrsmamma.blogg.se)
  • johandra

    jag var o tog cellprov för kanske 3månader sen o då hade trådarna åkt in men bm såg dom och sa att det inte var nån fara....men jag tror inte att jag är så långt gången för testen var ju så svaga....men det återstår väl att se..

    fast det lutar åt abort...det funkar verkligen inte med en bebis nu...men det hugger i hjärtat av bara tanken om jag ska vara ärlig... 


    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • misshallonsaft

    LILLA:

    men vännen! förstår precis hur du känner dig.. känner rädslan som du säkert känner nu av att kanske vara gravid igen. jag vet inte  vad jag skulle göra om jag blev det.. jag e näsan rädd för att ha sex för att risken finns att bli gravid igen trots skydd.. hoppas att det beror på ngt annat att det visar plus men är det nu s att du är gravid så tänk igen om allt noga. du ocj Johan fr skaffa barnvakt och sitta ner och praat om detta.. även om ni bestämmer er för abort så är det ju ett jätte stort beslut och ett jobbigt sådant. jag har gjort 2 och dom var jobbiga bda tv. det ena psykiskt och det andra fysiskt.

    men blir det abort så stå på dig för en kirurgisk sådan. de andra e ren skit både psykiskt och fysisk. även om de görs tidigt. jag hade ett helvete i julas efter min som jag gjorde i vecka 6..

    stor kram till dig!!


    Trollen heter Filip och Vilma
  • johandra

    Jessica: Ja usch det här är verkligen inte roligt..och barnvakt kan vi inte få, hela släkten är borta just den här helgen...Men jag får utgå från att detta är en graviditet, 2 tester kan ju inte visa fel tycker jag...återstår väl att se om det sitter som det ska bara....helt galet nog så hoppas jag att det löser sig spontant, via ma,X eller vad somhelst som inte innebär att jag aktivt måste ta ett beslut..

    Förnuftet säger såklart att det måste bli en abort...det passar verkligen inte alls just nu och vi har ju redan tre små barn! Johan vill absolut inte behålla det och förstår inte alls varför jag tvivlar...men i mitt hjärta är ju detta en ny liten tösabit och vi skulle ju klara av det såklart....även om det skulle bli minst sagt jobbigt...

    Gjorde du en abort i julas förresten?? Blev du gravid trots skydd??

    Om vi nu gör en abort och går vidare så undrar man ju även vad man ska ha för skydd för resten av tiden...kådis i all ära men det funkar ju inte och inte litar jag helt på det heller..jag kommer nog aldrig att lita på nånting om inte hela livmodern plockas ut.....och som det känns nu efter det här så kommer jag säkert vilja skaffa en till sen efter studier osv..även om jag kännt mig klar med detta tidigare, men det här ställde ju allt på foten...

    fan fan faaaan alltså! 


    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • misshallonsaft

    ja jag blev gravid trots skydd men mena inte denna julen såklart utan förra innan jag blev gravid me Julia. gjorde abort i nov då och blev sen igen gravid me Julia i januari. åt p-piller när jag blev gravid första gången där och gjorde abort i nov. me julia hade vi bara sex en gång och jag tog dagen efter piller.. men blev ju gravid ändå.

    jag har sagt att erik får göra ngt denna gången för mig tar inget på. han funderar på att knyta en knut .. den kan man ju öppna igen om man vill ha fler barn.. men vet inte alls.. därför vill jag knappt ha sex längre.. vill inte bli gravid.

    vilken vecka kan du vara i?


    Trollen heter Filip och Vilma
  • Guld gossarnas Super Mamma

    lillalilla: ... hu,så jobbigt... vad ni än kommer fram till och gör,så är det rätt beslut för er.stor kram.
    Bästa P-medlet enligt mig är helt klart P-sprutorna! ett plus är ju att man halt slipper mens med på köpet.  


    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • johandra

    Miss: Oj ja du låter ju som mig du.. Men isf är ju knuten inte ett speciellt bra alternativ...att man kan knyta upp den är inte heller säkert då dom slutar producera riddare efter ett tag...vi läste på om det där och kom fram till att det inte var ett alternativ för oss just pga osäkerheten i det hela..

    Guld: jo nog kommer det bli rätt beslut....hur det nu blir...men det lutar verkligen åt abort om det inte löser sig av sig självt....det funkar lixom inte med ännu ett barn i vår redan stora familj och framtid osv...

    P-sprutan litar jag inte alls på...har flera vänner som blivit gravida med den, den senaste i raden fick veta det i v20 och fick således ett barn bara 4.5mån senare...men om den funkade klockrent så vore det ju toppen! 


    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • johandra

    Miss: Jag har inte den blekaste om vilken vecka jag kan vara i...men testen var ju rätt svaga och senast hade jag en väldigt väldigt sparsam mens, om det nu ens var mens (den kom 2.5v för tidigt), så går jag efter den förra mensen så borde jag vara i v6 eller så..


    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
Svar på tråden Bruttornas tjattertråd nr 17