Inlägg från: Hallonärtan |Visa alla inlägg
  • Hallonärtan

    Klimakteriet? Eller ett förstadie till det?

    Hej i tråden!
    Samma här!
    Jag har haft blödningstrassel lite till och ifrån under sommaren och har nu haft blödningar till och ifrån sen den 17 juli!
    Inte kul!
    Igår var jag hos gyn och fick Provera utskrivet som jag ska äta i 14 dagar. Det _kan_ göra att kroppen ställer in sig rätt igen. Kanske...
    Enligt den läkaren kan man inte se om det är klimakteriet eller inte. (jag blev inte erbjuden blodprov eller så..)
    Att blöda är ju inte farligt om man väl kollat att man inte har någon cysta eller så.
    Men det är nog så irriterande!
    Själv har jag fått en svampinfektion av att ha binda varje dag jätte länge!
    (jag blöder inte så mycket att jag vill ha tampong varje dag i 5v!)
    Min mamma kom också i klimakteriet runt 40...

    Jag steriliserade mig för drygt ett år sedan, men det ska inte spela någon roll. Annat än att kroppen får sköta sig själv sas.
    Äter man p piller eller har något annat hormompreparat så bestämmer man ju över kroppen....

  • Hallonärtan

    Ja man kollade mig noggrant. Både med "vanlig" undersökning och ultraljud.
    Jag är nog rätt övertygad att det är början på klimakteriet. Jag svettas lite onödigt mycket emellanåt!
    Och jag har haft lite konstiga hjärtklappningar som också hör till..
    Jag har inte börjat med Provera än, för dagen efter doktorn så drog den "riktiga" mensen igång så jag tänker ge det en vecka, men har jag inte slutat blöda då eller börjar igen så ger jag Provera en chans.
    (Jag läste att det är samma hormon som man producerar vid andra delen av menscykeln och man ska äta dom i 14 dagar, så jag tänkte att det ju blir heltokigt att börja på dag 1 då....)

    Jag har även börjat äta lite hälsokost nu, så får man se om det ger någon effekt....Det kan ju inte skada!

  • Hallonärtan

    Det heter ProComb, köpt över nätet....Jag ska ge det en måndan

Svar på tråden Klimakteriet? Eller ett förstadie till det?