Inlägg från: Mli 014 |Visa alla inlägg
  • Mli 014

    Julklappsgeneratorn!

    Hej jag är hemma och Vabbar med två sjukklingar och är uttråkad.
    Så jag tänkte hjälpa er med att hitta julklappar! 

    Säg ålder och eventuellt kön på personen ni önskar hitta klapp till /alternativt relation. 
    Så ska jag gnida mina grå för er skull! 
    Hoppas att det är någon som orkar underhålla mig idag. =) och eventuellt i morgon.
    Annars kikar jag nog in varje kväll för att hjälpa eftersläntrare.

     

  • Svar på tråden Julklappsgeneratorn!
  • Mli 014

    Ingen?!
    Jo jag vet att det är måndag morgon, men jag har varit vaken sen 5:30 och måste verkligen hitta något att fokusera på.. =)

  • Mli 014
    Puttefnask skrev 2013-12-09 08:37:19 följande:
    Vill ha hjälp med vad jag ska köpa till min systers man som är i 35 år :) 

    En skägg och hårtrimmer. Praktiskt till alla män om de har hår dvs. =)


    annars nånting liknande detta jag så i rustas katalog


    Tekniska prylar brukar fascinera och underhålla mansfolket i min familj i alla fall, och den här var ganska billig så att du kan köpa en deo eller ett par strumpor extra eller så =)

  • Mli 014
    Mli 014 skrev 2013-12-09 08:43:45 följande:

    En skägg och hårtrimmer. Praktiskt till alla män om de har hår dvs. =)


    annars nånting liknande detta jag så i rustas katalog

    Tekniska prylar brukar fascinera och underhålla mansfolket i min familj i alla fall, och den här var ganska billig så att du kan köpa en deo eller ett par strumpor extra eller så =)


    Hmm bilden kom inte med..


    Kan du se denna:

  • Mli 014
    LillGris skrev 2013-12-09 08:38:53 följande:
    Ja vad ska jag köpa till min sambo? Han är 31.

    Ja sambosar är alltid svåra!


    Men i år kanske du skulle satsa på ett PS3 spel (eller annan konsoll) Eller ett presentkort till ett spel.

    Alternativt fiskegrejer (om han gillar att fiska dvs) eller fritidsutrustning. Nåt som indikerar att du uppskattar att han har egna aktiviteter utanför hemmet.


    Vilket gör att han omedvetet tänker på dig, när han använder det i starten =)


     

  • Mli 014
    Hannah76 skrev 2013-12-09 08:52:29 följande:
    Jag vill ha roliga idéer till två julklappsbyten. Ska kosta minst 100 kr och passa vuxna i varierande ålder.

    Hmm en tricky one =)

    Nu kom jag spontant att tänka på kaffemuggar i par till exempel, passar ju båda könen och alla åldrar, om man satsar på lite lyxigare koppar eller eventuellt med något lös-te/kaffe/varm chokladpulver till så kan det bli ett mysigt kit.

    En flaska vin känns lite tråkigt, men man kan eventuellt pröva någon helt annorlunda likör eller mjöd om man vill spexa till det.


    Eventuellt ett billigt sällskapsspel.

  • Mli 014
    grillchips skrev 2013-12-09 08:55:44 följande:
    Min man 38 år. Han är verkligen ingen prylbög och visserligen har han mycket skägg men han har redan fått en rakapparat av mig.
    Bonusdotter 9 år
    Dotter 8 år
    Son 6 år
    Bonusson 6 år
    Son 4 år
    och så dotter som fyller 1 år.

    (Plus att vi behöver födelsedagspresenter till båda 6åringarna och 1åringen)

    Hej jag tar dem i ordning uppifrån och ner:

    Mannen: En kokbok! gärna med betoning på grillning eller "historisk mat" traditionell husmanskost eller Vikingamat (finns en jättebra på danska som heter "Mit vikingekøkken" av Jim Lyngvild. (smaskiga bilder och lite text, lättförståeliga recept)

    Bonus 9: En fin dagbok med lås och en cd med hennes favoritartist, (om hon har någon, alternativt något motsvarande "Absolute Dance" skivorna som fanns (eller kanske finns).
    En egen hårborste eller eventuellt en hårtork?
    nicebeauty.com/se/hello-kitty-travel-set-fon-fladjern-hvid.html hittade det här kittet. Så kan du och/eller hennes mamma hjälpa henne att locka håret alternativt platta det när hon ska vara extra piffig.
    (håller garanterat in i tonårsåldern och då kan hon minnas den julen med sån där härlig nostalgi)

    8: Dockservis! Det önskade jag mig alltid som liten. Den ska vara i porslin och av den "finare" sorten (så den ser ut som en mini modell av en stor) Min gick desvärre i kras under ett vilt saftkalas, men jag älskade den verkligen. Eventuellt dockskåp, eller dockskåpstillbehör?


    och man lär sig att ta hand om sina saker =)

    6: Geomag, magnetiska byggsatser, kan byggas ut till födelsedagspresenter också, kan få flera timmar att flyga iväg!
    Speciellt om man bygger tillsammans med pappor/mammor och syskon.

    Bonus 6: När de ligger så nära varandra i ålder är det kanske bäst att det blir något liknande ovan, så att det inte uppstår avundsjuka?

    4: Småbilar (i metall) och ett garage alternativt bilbana. Min son på snart 4 fick en lastbil med fack i med flera små bilar, han har inte lekt med annat i flera dagar. Alternativt lekmat, som han kan "laga" och ge sina syskon.


    1: Till så små barn brukar jag själv välja praktiska saker som barnet behöver då de inte är så fruktansvärt intresserade i leksaker eller vad det är i paketet.


    Gåvagn? Klossar? eller en barnservis att äta ifrån eller så.

  • Mli 014
    Momat skrev 2013-12-09 09:13:01 följande:
    Min syster är svår... 36 år, singel, bor i lägenhet i stan, har inga barn, i princip inga hobbys förutom att spela wow, är inte modeintresserad, bryr sig inte om smink eller hårvård, går aldrig ut i princip. Har alla tekniska prylar hon behöver, likaså hushållsgrejor för hon har bott i samma lägenhet i 15år nu.

    Ett fotbad! Med lite krämer etc till.


    Skönt att doppa fötterna när man sitter framför datorn och spelar, samt inspirerar till att prova lite saker att skämma bort sig med. Kan i sin tur ge lite drive till att ta hand om sig själv.


    Kanske kan motivera henne att ta en paus, och känna efter lite.


    Alternativt en bra Fantasybok, eller ett presentkort i bokhandeln.
    En bok jag älskar, men som hon kanske inte uppskattar är: Kärrlekens vidunderliga Historia av Karl-Johan Wallgren.
    Inte direkt Fatasy, men något annorlunda, romantiskt och stimulerande.

  • Mli 014
    LillGris skrev 2013-12-09 09:20:23 följande:


    Vet du, det är faktiskt sjukt träffsäkert av dig! Men han jobbar i spelbutik och köper alltid alla spel han vill ha direkt när de kommer ut :p däremot kan man ju ge honom en spelhelg! Dvs, jag tar ungarna och drar så får han ligga i soffan och lira hur mycket han vill :p
    Ja! Han skulle nog till en stor del uppskatta det. Att han "får" den tiden av dig. Att han med gott samvete kan spela bort en helg (få förunnat i pappa-ålder)
Svar på tråden Julklappsgeneratorn!