Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

    inositol och folsyra ökar chansen att bli gravid?

    Jag undrar åxå! Om man ska äta från mens till ägglossning blir det ju omöjligt om man inte vet när ägglossningen är eller ens OM man har någon...

  • Anonym (C)
    Rebeccae skrev 2017-01-28 15:23:56 följande:

    Hej! Jag har pcos och har fått jättebra effekt av myo-inositol och folsyra. Har endast haft normal mens 4 gånger för ca 5 år sedan sen ätit p-piller, avslutat med det och provat metformin m.m och inte haft mens på 1,5 år. Men efter endast en vecka av att ha tagit 4 g myo-inositol (pulver) och 1 tablett folsyra per dag fick jag mens :) och har nu haft det regelbundet under 3 månader nu. Har dock inte försökt bli gravid men hoppet känns ju ljusare att kunna bli gravid nu när jag fått regelbunden mens :) 


    Hej! Vad kul att höra att det hjälp dig. Skulle du vilja berätta var du köpte det och hur du tar det? Tar du varje dag eller har uppehåll under mensen osv? Jag vill jättegärna testa detta men känner att jag inte riktigt vet hur jag ska ta det!
  • Anonym (C)
    Rebeccae skrev 2017-01-28 19:04:50 följande:

    Hej :) Men ja det tycker jag absolut att du kan testa. Inositol är ett kosttillskott och är en form av vitamin B så är ju inget farligt jämfört med läkemedel :) Jag fick kunskap av det från www.pcosdietsupport.com/ Där står massa bra om pco/pcos. Och jättebra mail man kan prenumera på för att få bra information om det, så mycket bättre än den svenska sjukvården som inte hjälper till alls (min erfarenhet). Jag beställde från bulkpowders och tar 4g om dagen (2 g på morgonen och 2 g på eftermiddagen/kvällen) Blandar det bara i vatten. Finns att köpa i tablettform med men då behöver man ta så många vilket blir mycket dyrare. Kan ju vara värt att prova iaf :) 


    Tack så mycket för svar Ska definitivt testa! Men äter du hela cykeln eller pausar man? En del säger från mens till ägglossning men har man ingen ägglossning är det ju lite svårt
  • Anonym (C)
    Rebeccae skrev 2017-01-28 19:04:50 följande:

    Hej :) Men ja det tycker jag absolut att du kan testa. Inositol är ett kosttillskott och är en form av vitamin B så är ju inget farligt jämfört med läkemedel :) Jag fick kunskap av det från www.pcosdietsupport.com/ Där står massa bra om pco/pcos. Och jättebra mail man kan prenumera på för att få bra information om det, så mycket bättre än den svenska sjukvården som inte hjälper till alls (min erfarenhet). Jag beställde från bulkpowders och tar 4g om dagen (2 g på morgonen och 2 g på eftermiddagen/kvällen) Blandar det bara i vatten. Finns att köpa i tablettform med men då behöver man ta så många vilket blir mycket dyrare. Kan ju vara värt att prova iaf :) 


    Hej igen! Nu kanske du inte läser i den här tråden längre men jag chansar Jag har fått hem mitt pulver nu men jag har enorma problem med vilken mängd jag ska ta! Tänkte ju 2g morgon och 2g kväll som du gjorde men min våg är helt knäpp! Den visar helt fel så jag litar inte på den...Ena gången visar den en viss mängd och nästa säger d n att 2g är dubbelt så mycket som sist. Hur mäter du? Väger du eller tar du skopa? Om du skulle ta i tsk hur många blir det då t.ex Jag behöver veta i mått för att väga fungerar helt enkelt inte.
Svar på tråden inositol och folsyra ökar chansen att bli gravid?