Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

    Gravida från Tempar/Fertility Friend

    Asså känns helt overkligt att säga det men jag hoppar in i tråden här nu:) får jag det? Har inte tagit digitalt, eller jo men dum boken kom upp så fick ett nytt test. Men jag har fåt plus på gravkollen, billiga tester och cb plus så är GRAVID!! Vågar inte va superglad förns v. 12 efter alla dumma mf!! Men tänker inte lägga fokus på mf utan ta en dag i taget:)

  • frestelsen
    Bäbiiiis skrev 2016-10-26 14:56:34 följande:

    Ååh så kul! Stort grattis! Du är hjärtligt välkommen.

    Det finns en länk till en bf-lista i trådstarten om du vill kolla där för att få lite koll på oss andra och fylla i ditt eget bf. Själv är jag i v 11 och har kub 7 nov som jag både längtar till och är nervös för.


    Okej får fylla i där med men väntar några veckor tror jag. Känns helt skumt asså..

    Å v.11 snart är 12 v passerad:) wow va jag längtar dit.
  • frestelsen
    Symetrical skrev 2016-10-26 15:27:26 följande:

    Hjärtligt välkommen, babe! Du och Bell ligger ju väldigt nära i tid. Verkar som att det är så vi jobbar här; trillar liksom in stötvis ett par, tre stycken.


    Räkna på bf 7 juli om allt går som de ska:) sjuukt att skriva bf istället för bim;) åh är så glad
  • frestelsen
    sagoskog skrev 2016-10-26 16:03:02 följande:

    Grattis och välkommen!


    Loppan84 skrev 2016-10-26 16:29:07 följande:

    Åhh grattis, vad roligt! Välkommen :)


    Tackar:)
  • frestelsen

    Även om jag visste så är detta det man behöver för att tro lite till:) asså jag fattar inte.. ett ligg och absolut inte något försök till detta:) ett år sen mitt ma och lyckan är total:)

  • frestelsen

    Hur vet man bf? Om jag hade senast mens 1/10 trolig äl cd 17 (då vi hade sex) är på cd 28 idag. Hur funkar det? Känns som alla appar räknar från sista mens och de stämmer ju inte med äl alltid:/

  • frestelsen
    Bell13 skrev 2016-10-26 19:28:10 följande:

    Grattis. Att få plus på digitalt är ju alltid en bekräftelse i sig. Hade lovat mig själv att inte hålla på och testa, ändå köpte jag ett cb digital idag och tog det. Ändrades till gravid 2-3. Höll på att få hjärtstopp av all nervositet de 3 min som gick mellan gravid och antalet veckor. Vet att jag kommer testa nästa vecka igen och står det inte 3+ får jag väl psykbryt. Stort grattis igen


    Tack:)

    Haha jag kommer testa med fast man säger att man bör sluta. Men har typ 15 gravkollens ett cb plus och 2 digitala till. Sen en låda äl test clearblue med haha
  • frestelsen
    Sajocawa skrev 2016-10-26 19:44:15 följande:

    Jag hade räknat bakåt 14 dagar från äl och angett det datum som senaste mens, alla beräkningar utgår från att man har äl ca 14 dagar efter mens nämligen. Så gjorde även jag när jag var på inskrivning hos barnmorskan, sa ett påhittat datum som passade ihop med min ägglossning så att det inte skulle bli fel...dom går ju efter deras snurra oavsett om man vet exakt när ägglossning ägde rum. Grattis förresten!

    Och loppan, hoppas det händer nu! :D Är det redan igång med riktiga värkar så borde en igångsättning verkligen inte bli så långdraget, snabbar ju bara på det som redan är på gång. För mig hjälpte det ju med en hinnsvepning och lite värkstimulerande dropp och så var hon ute 9 timmar senare (Jag hade visserligen kanske lite kraftigare värkar än vad du har gissar jag på, men som ju ändå inte gjorde mycket nytta på tappen) så förhoppningsvis är du mamma imorgon! <3


    Ah tack:)
  • frestelsen

    Idag ska jag ringa min fertilitets läkare och chocka henne :)

    Hon vill ju övervaka graviditeten men hur gör de det så här tidigt? Ska hon ta blodprov på nått tror ni? Eftersom jag haft en del mf. Sen det här med vitaminer, äter apotekets mitt val gravid+ folsyra och har gjort sen en vecka tillbaka. Tips på sånt? Jag vill verkligen va noga nu för att göra mf risken minimal av just sånna saker:)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend