• Anonym (Vad ska man göra?)

    Är jag världens sämsta make?

    I 9år har jag varit tillsammans med min hustru.

    Tre fina barn, tvillingpojkar på 7 och dotter på 11 år.

    Är 36 år.

    Fokus i mitt liv är mina barn och hustru. Dom är mitt mål i livet, dom ska må bra och så är det bara. Om jag vill göra nått för mig själv men som försvårar för dem på nått sätt så gör jag det inte. Allt från att kanske gå ut själv eller köpa nått till mig själv så är det nått som löser ut sig i huvudet och jag gör det inte. ?Nä, barnen/frugan kanske behöver nått så bäst att jag låter bli?.

    Jag ber aldrig min fru om nått och jag gör allt min fru ber mig om, varför ska jag säga nej om hon vill att jag handlar, hämtar barn, nattar barn osv osv? Återigen tillbaka till att jag vill att hon ska må bra.

    Vänner säger att jag är för snäll men jag avskyr det uttrycket.

    För snäll, vad fan är det för nått?

    Man kan vara snäll utan att vara en pushover.

    Jag vet när man ska ryta ifrån.

    Älskar min hustru, hon klagar att hon gått upp i vikt(hon är inte alls stor) osv men allt jag ser den snyggaste bruden i världen.

    Jag avgudar henne.

    Men jag känner ju inget från hennes sida.

    Jag känner mig som luft.

    Hon skiner aldrig upp när jag kommer hem, tar aldrig i mig.

    Sex finns knappt.

    Kan inte ha sex mån-tors för då blir hon för trött på jobbet. Fine, jag köper det.

    Fredag och lördag har hon ont i magen eller någon annan krämpa. Söndag mår hon bra igen.

    Blir det sex så ligger hon bara där och jag undrar vart hon är någonstans.

    Förr var det spännande men nu vägrar hon göra saker för mig.

    Hatar ställ upp sexet. Fy fan, då löser jag det hellre själv.

    Men kan erkänna att några gånger har jag nappat när hon ställt upp på sex för att det gått så lång tid sen den senaste gången. Och med det så kommer den tunga skulden. Blir arg på mig själv att jag gav vika och passade på när hon ställde upp. Mår så satans dåligt och vill bara dö av ångest.

    Har frågat flertal gånger om hon vill skiljas men det vill hon absolut inte.

    Har även frågat ett fåtal gånger om hon är otrogen eller träffat någon annan men svaret blev ett argt nej.

    Är ibland tveksam på det ibland med otroheten men kanske att min osäkerhet som strular med min hjärna.

    Det äter mig inombords och jag känner hur jag sjunker djupare och djupare.

    Jag vill inte skiljas, jag vill ju leva lyckligt med min fru.

    Och om jag skulle lämna så vem fan vill ha en ensamstående kille med 3 barn??

    Jag vill inte leva som singel.

    Skönhet bestäms ju ur betraktarens ögon men jag ser mig själv som pretty darn good looking och tjänar bra pengar och framför allt en bra pappa och make. Sen klart att jag kan göra fel och glömma saker osv. Jag är ju en människa jag med.

    Men hon bara skäller och kritiserar mig för allt känns det som.

    Blommor, sneakers o allt annat mellan himmel och jord jag ger henne skapar knappt en reaktion.

    Jag vet att jag är en bra kille. Varför tycker inte hon det?

    Så, nu fick jag skrivit av mig.

    Tack tack.

  • Svar på tråden Är jag världens sämsta make?
  • Anonym (ojoj)

    Du låter ju som en drömman i mina öron. Jag hade lätt raggat på dig.

    Jag tror du behöver vara öppen med vad du känner. Att du avgudar henne men är rädd att hon inte älskar dig tillbaka. Fråga om hennes brist på lust, utan att skuldbelägga, om det beror på hur ni gör det, om det är tråkigt eller om det har med självkänsla att göra, då du märkt att hon verkar osäker kring sin figur nu. Prata är bra.

  • Anonym (Ell)

    Visst en partner som vill göra saker för dig / tjänster / komma med gåvor etc är attraktivt och uppskattat,

    men om du BARA gör saker för henne och alltid offrar dig själv, då hade jag känt om du vore med mig att du köper mig. Köper vår kärlek. Du är "snäll" det betyder att du vill vara din fru tillags, för att du innerst inne är livrädd att om du inte ger henne saker hela tiden, så kommer hon inte vilja ha dig, det sänder ut att du inte litar på att du är en bra partner, det blir en plastig fasad.

    Visa lite ryggrad, släng ut med "älskling jag åker på pokerkväll nästa fredag" För det är underskattat att en partner har hög självrespekt och kan göra saker för sig själv, det visar på bra självförtroende, integritet, och andra viktiga saker du inte visar när du tofflar runt.

    Känns också som du köper sex , alltså du gör saker du ger och då vill du ha sex tillbaka. Hon känner av sånt tro mig.

    Tycker du ska säga detta till henne och ge henne chans att svara.

  • Anonym (Ell)
    Anonym (ojoj) skrev 2017-12-24 18:32:25 följande:

    Du låter ju som en drömman i mina öron. Jag hade lätt raggat på dig.

    Jag tror du behöver vara öppen med vad du känner. Att du avgudar henne men är rädd att hon inte älskar dig tillbaka. Fråga om hennes brist på lust, utan att skuldbelägga, om det beror på hur ni gör det, om det är tråkigt eller om det har med självkänsla att göra, då du märkt att hon verkar osäker kring sin figur nu. Prata är bra.


    Så du vill ha en man som Bara fokuserar på dig och försummar sig själv? Som bara är dig tillags?
  • meerkat

    Hejsan

    För mej är det så att hon är världens bästa fru och vi har ett barn tillsammans och har varit tillsammans i 9 år men när det gäller sex så är det så att hon vill absolut inte ha satsen i fittan och hon vill inte ha något preventivmedel och jag hatar kondom och jag vill inte sterilisera mej nu så har jag inte haft utlösning i samband med sex på tre veckor jag gjorde det i duschen en gång men då tog det tid att göra det och vi har inte pratat om att hon kan sterilisera sig VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT FÅ HENNE ATT FÖRSTÅ HUR DET ÄR FÖR MIG

  • Hustru
    meerkat skrev 2017-12-25 07:38:36 följande:

    Hejsan

    För mej är det så att hon är världens bästa fru och vi har ett barn tillsammans och har varit tillsammans i 9 år men när det gäller sex så är det så att hon vill absolut inte ha satsen i fittan och hon vill inte ha något preventivmedel och jag hatar kondom och jag vill inte sterilisera mej nu så har jag inte haft utlösning i samband med sex på tre veckor jag gjorde det i duschen en gång men då tog det tid att göra det och vi har inte pratat om att hon kan sterilisera sig VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT FÅ HENNE ATT FÖRSTÅ HUR DET ÄR FÖR MIG


    Varför vill du inte sterilisera dig? Det är ett enklare ingrepp än hos kvinnan och det går t o m att ändra ibland. Lite ego att du tycker on ska sterilisera sig men själv vägrar du,
  • Omnikombi

    Du skriver om hur du känner och hur du uppfattar situationen. Hur känner hon? Har du frågat det, och hur ofta? Hur önskar hon att du visar kärlek tex? Personligen har jag hellre en man som intresserar sig för mina känslor, tankar och upplevelser än en som ger mig presenter.

    Och som andra sagt, tar du själv ansvar för och styr upp saker som tex veckohandlingen, kläder till barnet, tvättstugan mm, eller väntar du på att hon ska planera och sedan instruera dig?

    Som sagt, i din text saknar jag information om hur hon känner och tänker kring ert förhållande. Om det beror på att du inte känner till det så är det där du måste börja. Ni måste prata med varandra, inte göra saker och tro att den andra ska förstå.

  • Anonym (ojoj)
    Anonym (Ell) skrev 2017-12-25 07:34:38 följande:

    Så du vill ha en man som Bara fokuserar på dig och försummar sig själv? Som bara är dig tillags?


    Nej, han ska inte försumma sig själv. Men jag tycker han låter som en mjuk och sympatisk person som prioriterar relationer, och det är mycket attraktivt i mitt tycke.
  • Walter888

    Finns hur många kvinnor som helst som skulle vilja leva med dig trots att du har 3 barn. Är du bara en vettig man så finns massor med tjejer och kvinnor.

    Men innan ni ger upp som par, fråga henne om det är okej att du skaffar dig sex med en annan. Kanske hon nappar och då kan du ju knulla runt i Tyskland på olika ställen.

  • Anonym (Hejsanhoppsan)

    Har inte läst alla kommentarer. Men om du inte är bekant med "kärlekens fem språk" så är den boken ett tips! Men går iaf ut på att man ger och tar emot kärlek på olika vis. Om man inte nöter varandra i kärleksspråken finns risk att förhållandet känns kärlekstomt som jag ändå tycker det verkar som ni upplever lite av.... Har man tex beröring som kärlekssorpk och partnern bara ger gåvor så känner man sig kanske inte så älskad o sedd. Ni kanske går förbi varandra i detta? Visar kärlek på sätt den andra inte tar emot på ett djupare plan? Isf kan det va en poäng med att utforska detta, görna tillsammans men vill hon inte kan du ju alltid börja ta reda på hennes språk o möta henne, så kanske ni kan utvecklas därifrån.

Svar på tråden Är jag världens sämsta make?