Inlägg från: brahbrahh |Visa alla inlägg
  • brahbrahh

    om Allah finns, varför låter han inte de som strider för honom vinna?

    Jag vet inte vad du anser som vinna.. Men om du kollar runt om i världen så sprids islam så det skriker om det. Konvertiter överallt.. Det ökar överallt.. Sedan så är inte en muslimsk vinst att vinna krig i denna värld eller erövra sina fiender.. Deras vinst är i kommande värld.

  • brahbrahh
    gabi1969 skrev 2023-11-16 21:11:07 följande:

    Allah finns inte. Islam är ondska. Det finns inte ett enda bra muslimskt land. Om dessa länder skulle vara bra varför flyr muslimerna till västerländsk länder. 


    det är i a f inte för våran livstil och religion. 


    man kan ställa samma fråga om Gud. Gud gav oss en fri vilja 
    människor väljer att vara onda giriga och falska. Människor idag har ignorerat gud och därför ser världen ut som den gör. 


    Att du tar upp frågan om Gud men samtidigt förnekar Allah säger allt om hur påläst och seriös du är. Tolkar resten av det du skrev som din egna känslor eftersom du inte är påläst.


    Allah (arabiska?????, All?h) är det arabiska ordet för Gud. Ordet förknippas huvudsakligen med islam eftersom Allah är namnet på "den ende guden" som har förkunnats av Muhammed. Allah används dock även av arabisktalande judarkristna och bahá'íer. Arabiska kristna använder dock idag termer såsom All?h al-?Ab ( ???? ????, "Gud Fader") för att särskilja ifrån den muslimska användningen.[1]

    Kanske borde du läsa på innan du uttrycker dig? Eller förväntar du dig att varenda land i världen ska använda ordet "Gud" och inte sitt eget språks ord för Gud?

  • brahbrahh
    gabi1969 skrev 2023-11-17 00:19:37 följande:

    Det skiljer mycket på vad Jesus pratade om och hur han levde när man jämför med muhamed. 

    Den gud Jesus pratade om är kärlek. 


    Den gud muhamed pratade om är hat.


    gud gav oss människor fri vilja. 


    allah kräver underkastelse. 


    det finns inget hat hämnd i kristendom

    tvärtom. Man ska inte hata man ska förlåta. 


    Det betyder inte att man ska acceptera allt. 


    jag menar att gud inte är som Allah Jesus är inte som muhamedh. 


    Allah finns inte eftersom gud inte har sådana egenskaper och inte vill att vi ska leva efter islam. 


    vår tro är ju på samma gud. Det finns en gud. Namnet är oviktigt. Men att tro på det Muhammed  pratade om och att Allah är gud är fel. 


     


    Är det denna Gud jag ska följa som inte har hat i sig?

    Lukas 19:27


    Svenska


    Men dessa mina ovänner, som icke ville hava mig till konung över sig, fören dem hit huggen ned dem här inför mig.»


    King James


    But those mine enemies, which would not that I should reign over them, bring hither, and slay them before me.


    English revised version


    Howbeit these mine enemies, which would not that I should reign over them, bring hither, and slay them before me.

Svar på tråden om Allah finns, varför låter han inte de som strider för honom vinna?