Inlägg från: Anonym (Knasboll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knasboll)

    Min man är hebefil, fråga på!

    Varför går han i terapi? Vad vill han uppnå med all terapi? Vad är anledningen till att han hått i terapi under så lång tid?

  • Anonym (Knasboll)
    Anonym (Annelie) skrev 2020-07-30 08:30:21 följande:

    Han har inte gått stadigt i 20 års tid, utan till och från. Detta på grund av hans djupa depression som tankarna gett upphov till. Han har kämpat med självmordstankar under många år. Terapin har varit hans livslina, särskilt att få tala med en utomstående om sina jobbiga tankar utan att möta motvilja och aggressivitet.

    Detta har räddat livet på honom. (Fast jag förstår att detta faktum inte är det många av er i tråden hade hoppats på...)


    Han går alltså på terapi för att hantera depressionen och självmordstankarna. Vad för att han får såna tankar och känslor?

    (Bra att det blev klargjort att han inte går på terapi för att hålla hebefilin i schack)
  • Anonym (Knasboll)
    Anonym (Annelie) skrev 2020-07-31 22:55:19 följande:

    Men naturligtvis är det på grund av dessa tankar han är deprimerad och varit självmordsbenägen! Har du läst vad jag skrivit tidigare i tråden?


    Men jag anser att det är skillnad på att få terapi för sin depression och på att få terapi för att låta bli att leva ut en sjuk läggning.
  • Anonym (Knasboll)

    Förresten är jag inte så säker på om hebefili är en naturlig sexuell läggning som t.ex hetero- och homosexualitet och tar därför tillbaka ordet läggning. Den känns mer som en störning likt pedofili.

    Hur som helst, grundproblemet till depressionen är ju störningen varför det är mer logiskt att ta tag i hebefilin och verkligen gå in på djupet. På så sätt behöver ju han inte må såhär till dödsdagen.

  • Anonym (Knasboll)
    Anonym (S) skrev 2020-08-04 09:52:08 följande:

    Att vara hebefil är att vara sexuellt attraherad av barn, det är en störning och inget naturligt.

    Det är skamligt att så många anser att detta är helt ok. Sjukt rent av.

    Det går inte att jämföra en 13 åring med en 18 åring och alla som försvarar detta ska ta sig en rejäl funderare.


    Hmmm...det känns som att du riktar din kritik mot mig. Är du säker på att du läste inlägget du svarade på?
  • Anonym (Knasboll)
    Anonym (S) skrev 2020-08-04 10:11:48 följande:

    Du kan komma in i puberteten som 11 åring. Vart gjorde det saken bättre menar du? En 11 åring är fortfarande ett barn. Likaså en 13 åring även om de hamnat i puberteten.


    Det gjorde faktiskt jag. Fick min mens när jag var 11 och hade könshår innan jag hick ut sexan. Och jag har blivit tafsad på av en som skulle kunna räknas som hebefil, men troligtvis var han mer en pedofil. Vet inte, utan bara mer att han gillade barn i den åldern.

    Sjukt är det oavsett...
  • Anonym (Knasboll)
    Anonym (S) skrev 2020-08-04 12:45:08 följande:

    Det var inte meningen som kritik mot dig.

    Endast första meningen var till dig resen hängde med.

    Och det var endast som komplement till vad du själv skrev inget annat.


    *tummen upp*
Svar på tråden Min man är hebefil, fråga på!