Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

    Planera bebis 2024

    Jaaaaag! Vi fick en son nu i juni 2022 och planerar, precis som ni, att påbörja syskonförsök i april/maj. Vi vill försöka få till att bebis kommer under årets första halva, så vi borde vänta till minst maj innan vi drar igång. Förra gången tog det sig på första försöket, men jag ödmjukt inställd till att det kanske inte går lika snabbt nästa gång. Jag älskade perioden jag var gravid i nu sist och perioden som följde efter, så om jag fick drömma skulle även nästa bebis komma i juni - samtidigt som jag vill börja försöka nu direkt. Men än lyser mensen med sin frånvaro så vi får se när den dyker upp, kanske sätter den käppar i hjulet. 


    Jag känner mig väldigt övertygad om att jag ?bara? kommer få pojkar, så jag är redan inställd på att nästa eventuella bebis är en pojke. 

    Så kul att se och höra från fler som har liknande planer som en själv! 

  • svansmamman
    Svw skrev 2022-12-15 09:56:27 följande:

    Kul att det är fler än jag som tänker långt framåt Cool Vår bebis blev till på första försöket men vi är ytterst ödmjuka inför att det inte behöver gå lika lätt den här gången. Jag tempade med Natural Cycles förra gången, men vet inte hur bra det blir när man har ett barn hemma som stör nattsömnen ibland. 

    Så kul att läsa svansmamman!  Jag blev just övertygad om att man tycker sitt eget är bäst, man hittar det positiva i det. För jag tänker att sommarbebis låter jobbigt: amma mycket i värmen, klibbigt att sitta hud mot hud och avslag som gör att man inte kan bada Skrattande Tyckte att tidigt på året var underbart! Man är hemma och myser första tiden och sen blir det vår så barnvagnspromenaderna är härliga. Förstår att man kan se det tvärtom: bylsa på bebis overall mm! haha! Jag är övertygad om att när som helst på året är bra för man kommer hitta det som är positivt! 


    Så är det verkligen! Man hittar nog för- och nackdelar med allt. Men jag känner nu att jag är beredd att anamma lite av dina fördelar med bebis tidigare på året, på så vis behöver vi inte vänta lika länge med att börja försöka. Tungan ute Värmen i somras var INTE rolig. 30 grader i flera veckor vilket var jobbigt för bebis, för mig som hade hög feber första veckorna och för oss båda två med väldigt klibbigt vid amning och hud mot hud. Så du har verkligen inte fel i det!Cool
  • svansmamman
    Olivialova skrev 2023-01-18 07:40:31 följande:

    Hej!


    Jag är ny här. Hur går det för er alla ? :)

    Jag är 32 år och har en dotter född -17 och en son född -18. Med tanke på att dom kom otroligt tätt så var det fullt ös i 3 år. Men nu... 4 och 5 år gamla så börjar det äntligen lugna ner sig och då går man och blir bebissugen igen!? Jag må vara tokig men när känslan väl infunnit sig så kan jag inte släppa den? Jag kan verkligen inte se mig själv aldrig mer vara gravid...nej jag bara måste ha en liten en till.

    Sambon är inte överlycklig över mitt nyfunna påhitt men han är underbar och sa att vill du ha ett till barn så löser vi det. SÅ, egentligen vill man ju börja direkt men jag ska ändå vänta i cirka två månader innan vi börjar försöka. Jag själv är novemberbarn och har avskytt det samt att jag inte vill vara höggravid under sommaren. Så med det sagt kan vi börja försöka från Mars/april för att få en januari bebis. 

    Berätta hur det går för er och hur era tankar går! :)


    Kul med fler som planerar syskonförsök! Jag har ju ?bara? ett barn och har således bara upplevt allt en gång, men jag förstår inte hur man någonsin ska känna sig färdig. Jag vill aldrig sluta uppleva en förlossning, tiden med bebis osv. 🥹

    Vi ska börja tidigast i april så än är det tid kvar, men min mens har heller inte kommit igång ännu. Jag helammar fortfarande så det kanske dröjer. Jag har sagt att jag kommer inte minska/sluta med amningen bara för att bli gravid utan jag kommer amma så mycket och länge som passar mig och bebis så får mensen komma när den kommer. 


    Det är så pirrigt att planera för en till liten, bara planerings- och drömstadiet tycker jag har sin charm! 😍

  • svansmamman
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2023-03-30 23:16:10 följande:

    Hoppar in här. Är gravid just nu i v. 17 men kommer behöva avbryta eftersom vår son tyvärr visade sig ha trisomi 13. En otrolig sorg men vi har bestämt oss för att försöka igen så fort jag har slutat blöda och om allt känns rätt då själsligt. vi hoppas innerligt på att vi kanske har tur och får en 2024-bebis. Vet inte hur kroppen kommer igång efter aborten, men vi hoppas på att börja kunna försöka i juni. Lycka till allihop! Kul att få följas åt :) 


    Jag kan inte föreställa mig hur det är att vara i er sits, men jag vill skicka de varmaste av kramar och säga att jag verkligen beklagar att ni måste gå igenom detta! ❤️
  • svansmamman
    littlewickewire skrev 2023-04-01 17:48:02 följande:

    Hej!
    Hoppar också in här! Är 33 och hoppas på bebis nr 1 i januari 2024, så vi sätter igång att försöka om ca 2 veckor, längtar såååå mycket! 😊


    Sagt med ALL välmening, och det kanske är något du har med i beräkningarna redan, men det är vanligare att det inte tar sig på första försöket än att det gör det. Jag tänker så du inte blir megabesviken över om det inte blir en januaribebis. 

    Med det sagt hoppas jag du tillhör skaran som prickar rätt direkt. Jag håller alla tummar för er! ❤️
  • svansmamman
    littlewickewire skrev 2023-04-03 14:02:38 följande:
    Därav jag skrev "hoppas" på en januaribebis
    Som sagt var, det var inte menat som en pekpinne utan bara sagt av all välmening. Jag ber om ursäkt om det uppfattades på något annat sätt! 
Svar på tråden Planera bebis 2024