• Ceczev

    BF i juli 2023.

    Jag plussade 5 december. Ett par veckor efter en närståendes dödsfall.
    Känns som en gåva på nått sättOskyldig

    Idag är vi i v 13+0. Imorgon är det ultraljud/KUB.
    Fram till jul mådde jag skitdåligt med illamående och yrsel. 
    Nu är det relativt okej men är trött. JÄKLIGT trött.
    Hoppas det också börjar vända...

    Jag är skitnervös över allting. Min första graviditet och bebis är beräknad dagen före min födelsedag än så länge..

  • Ceczev
    Anonym (S) skrev 2023-01-19 18:30:11 följande:

    24e november menade jag, men sak samma egentligen :) haha


    Jag var iväg idag. Var extremt nervös. Min puls låg på 104 i väntrummet..
    Jag tänkte dock " tänk om det kommer vara tomt i magen"
    Men det låg en liten bebis. Verkade glad och frisk.
    Fick en Sannolikhet 1 på 19 800 när det kommer till kromosomavvikelse. Max dom räknar är 20 000.

    Blev förflyttad till 12+4 istället för 13+1 så beräknat blir 29 Juli nu. 
    Sjukskriven känsla. Läskigt. Väldigt läskigt med allt.
  • Ceczev
    Anonym (Kringlan86) skrev 2023-01-20 19:50:17 följande:

    Grattis till er juliföderskor!
    jag är i v14 (snart 15) och i veckan fick vi tillbaka NIPT som visade normalt och att vi får en liten flicka. Vi är jätteglada men jag är supernervös, frustrerad och otålig. Jag har tjuvkikat på bebisen 1000 ggr för att jag är en väldigt nervös mama2be. Vi fick ett missfall tidigare i år och därför är de lite extra tussiga. Det hjälper en stund att få tjuvkika på henne men sen kommer nojjan tillbaka rätt fort. Det är sjukt frustrerand. Jag gör så gott jag kan med det jag har iaf. Längtar så himla mycket tills den riktiga bautamagen kommer och man känner fosterrörelser. Nu känner man sig mest fet och svullen om buken juTyst. Har ni fått någon mage ännu?


    Min börjar runda till sig lite mot för bara vara uppsvälld och kan inte dra ihop den som förut. 
    Har levt med uppsvälld mage typ väldigt länge men nu känns byxorna onödigt tight redan vid jul fick jag börja knäppa upp jeansen som aldrig varit ett problem. Antar det är för den blivit lite hårdare.

    Vi håller alla tummar för att allt ska gå bra för allihopa👶
  • Ceczev
    Anonym (Kringlan86) skrev 2023-01-23 23:07:15 följande:

    Ja det är för jävligt med blödningar. Skönt med doppler. Funderade på att köpa en men min livmoder verkar vara lite bakåtlutad så bm hörde inget i veckan när hon lyssnade. Funkar säkert senare för mig men jag av aktar lite isf. Idag var jag på ett egetfinansierat UL. Ville bara känna det där sköna lugnet. Och hon härjade runt där inne som aldrig förr så nu känner jag mig lugn igen. Idag sprack mina fakeläder leggings i sömmen i rumpan så att?eh?dags att uppgradera garderoben tror jag. Det var säkert en härlig syn för alla mina kollegor men nu är det jag som köper mammakläderTyst Och ja, vikingamorsan, vi har fått tillbaka vårt NIPT och det blir en liten tös. Det blir coolt!

    Någon mer än jag som har klåda på bröstvårtorna? Vad tusan handlar det om egentligenFoten i munnen


    Mina har irriterat och typ stuckit, inte klia dock men kanske är samma grund?
    Man vet aldrig vad brösten hittar på dag till dag. 
  • Ceczev
    Anonym (Juli-mamma) skrev 2023-01-30 08:47:00 följande:

    Hej juli-mammor! :)

    Vilket roligt initiativ! Jag har bf den 26/7, men bebisen lär komma tidigare än så eftersom det blir snitt denna gång. Jag fick bristning grad 4 när jag födde mitt första barn, så läkarna har gett mig rådet att inte föda vaginalt igen. Känns lite läskigt med en bukoperation mitt i sommaren och jobbigt att inte få lyfta min dotter som kommer att vara 20 månader då, men det ska nog gå bra! :)

    Just nu går jag otåligt och väntar på resultat från NIPT (är inne på dag 10), eftersom jag fick hög sannolikhet för Trisomi 21 vid KUB. Jag mår fortfarande illa, är förstoppad och jättetrött. Kan det inte gå över snart? Hur mår ni? Känner ni av början på den 100 gyllene dagarna? ;) Väntar ni pojkar eller flickor? :)


    Har mått jättedåligt men började lätta lite efter jul. 
    Får illamående på kvällarna men äter fortfarande tabletter.
    Fortfarande trött men det känns som det håller på att vända lite faktiskt 🥳

    Vi har Rutin ultraljud I mars. Så än har vi ingen aning om kön. Hoppas bebis vill visa oss!
  • Ceczev
    Vikingmorsan skrev 2023-01-31 19:27:07 följande:

    Åh vad kul att vi börjar bli en liten grupp och stort grattis till era små i magen! 

    Går snart in i V.19 och mår faktiskt bra, illamåendet började ge med sig i vecka 12 och järndroppen gav resultat i ungefär samma vecka. 
    Nu är det eksemliknande känsla samt näsblod istället. 
    Det är ju en fis i rymden jämfört med andra symtom. 

    Hoppas att ni får svar snart, jag räknar ner dagar till RUL så man får svar om bebis lever och mår bra där inne då jag fortfarande inte känner några rörelser. Men hoppas att allt är bra och är rätt så säker på att det blir en tös nr 3 i sånt fall trots att magen ser helt annorlunda ut jämfört med de tidigare två tjejerna.


    Järndropp?:D
    Har du haft dåligt järnvärde? Tänkte att du fick resultat redan då?
  • Ceczev
    Anonym (Kringlan86) skrev 2023-02-02 14:56:13 följande:

    Roligt med flera i tråden tycker jag också!


    Jag har min 150:e förkylning sedan graviditetens start. Mindre kul! Kände mig nödgad att berätta för mina anställda i veckan att jag är gravid för de började typ undra om jag hade något fel för att jag varit konstant sjuk sedan novemberTyst

    Jag HATAR verkligen de här spökveckorna och magen är mindre och inget känns konstigt alls. Jag tröstar mig med att jag vaknar kissnödig på nätterna och då känner man åtminstone att det finns något där inne. Brösten är fortfarande jätteömma åtminstone på morgonen. Thats it! Inget annat känns Och det är 3 långa veckor till RUL. 

    Det skall bli så skönt att få en stor mage och känna sparkar men det är ju typ en månad minst tills dess. 


    Vikingmorsan: Undra vad det är för eksemliknande känsla du får?

    Juli-mamma: Har du fått svar ännu?


    Oj! Haha jag som blev besviken som blev sjuk när vi kom hem efter nyår efter massa tåg och flyg.

    Har ni barn sen innan ni som tycker denna period är jobbig?
    Eller är ni orolig över något?
    Jag känner liksom inte nått sånt🤷?♀️👀
Svar på tråden BF i juli 2023.