• Anonym (Ejvaccin)

    Vaccinera sitt barn eller inte?

    Hej 

    Idag i min föräldragrupp pratade vi om vaccin och fördelar med att vaccinera sina barn enligt vaccinationsprogrammet. Jag känner mig nu efteråt påhoppad. Jag kommer inte vaccinera mitt barn. Är det konstigt?? 

  • Svar på tråden Vaccinera sitt barn eller inte?
  • Anonym (Oja)
    Anonym (anonym) skrev 2023-04-18 23:03:16 följande:
    Nej, det är inte konstigt, det tyder på att du har läst på till skillnad från den stora obildade massan som tror på allt man säger till de. Jag är så glad att jag valde att börja studera och fick lära mig att läsa och förstå forskning.

    Mitt barn kommer endast vaccineras med de vaccin som är gamla och beprövade men först en noggrann hälsokontroll.

    Rotavaccin blir det absolut inte.

    Vaccin av typen mRNA blir det absolut inte.

    Absolut inga vaccin för mig under graviditeten vilket borde vara självklart för alla men tyvärr är utbildningsnivån bland den stora massan låg.
    Och var, om jag får fråga, har du läst på, till skillnad från läkare som utbildar sig i många många år?

    Vilken forskning är det du förstår?

    Jag är gravid och tar de rekommenderade vaccinen, det är något jag gör för att faktiskt skydda mitt barn. Jag tog covidvaccin som gravid, efter att ha talat med både läkare och forskare och läst otaliga forskningsrapporter. 
  • sextiotalist
    Anonym (Oja) skrev 2023-04-19 08:04:28 följande:
    Och var, om jag får fråga, har du läst på, till skillnad från läkare som utbildar sig i många många år?

    Vilken forskning är det du förstår?

    Jag är gravid och tar de rekommenderade vaccinen, det är något jag gör för att faktiskt skydda mitt barn. Jag tog covidvaccin som gravid, efter att ha talat med både läkare och forskare och läst otaliga forskningsrapporter. 
    Troligen ett Youtube-klipp på nätet.
    Forskningsstudier, långvarig erfarenhet inom olika medinska inriktningar räknas liksom inte.
  • Anonym (fuck mässlingen)
    LillaTjockaBertil skrev 2023-04-19 06:27:22 följande:
    Om jag minns rätt var det en läkare i Storbritannien som gjorde studien på en handfull barn där man upptäckte autism kort efter vaccinationen.

    Studien blev kraftigt kritiserad av forskare eftersom den gjordes på en väldigt begränsad grupp med barn som handplockats av läkaren.

    Efterspelet blev att läkaren förlorade sin läkarlegitimation och flyttade till USA där han idag har en central roll i Antivaxxerrörelsen.

    Som du själv är inne på har ingen annan studie kunnat bekräfta något samband mellan vaccin och autism utan man har istället kunnat konstatera att Autism ofta upptäcks i samma ålder som man vanligen ger vaccin mot mässling, påssjuka och röda hund
    Alla barnen, totalt 12 st, i studien hade inte ens autism. Barnen misshandlades under "studien".  Läkaren, Andrew Wakefield, ljög rent ut om testresultat. Wakefields mål var att tjäna pengar på testkit och separata vaccin, för han var egentligen inte emot vaccin när han utförde studien, det var först senare han drogs med i antivaxxrörelsen.
  • Anonym (fuck mässlingen)
    sextiotalist skrev 2023-04-19 08:12:59 följande:
    Troligen ett Youtube-klipp på nätet.
    Forskningsstudier, långvarig erfarenhet inom olika medinska inriktningar räknas liksom inte.
    Youtubeklipp, liksom wikipedia, inte nödvändigtvis dåliga. Vad som är dåligt är youtubeklipp och wikiartiklar som inte har källhänvisningar eller annan förankring, utan bara spottar tyckande.
  • Anonym (Oja)
    Anonym (fuck mässlingen) skrev 2023-04-19 08:36:44 följande:
    Youtubeklipp, liksom wikipedia, inte nödvändigtvis dåliga. Vad som är dåligt är youtubeklipp och wikiartiklar som inte har källhänvisningar eller annan förankring, utan bara spottar tyckande.
    De är dock inte lika bra som forskningsartiklar som genomgått peer review.
  • AndreaBD
    Anonym (Varför) skrev 2023-04-18 22:46:10 följande:
    Varför vill du inte vaccinera ditt barn? Om alla skulle sluta vaccinera sina barn, så skulle barn så småningom dö i polio, stelkramp, mässlingen, difteri osv. Detta är vacciner som är beprövade. Varför vill du utsätta ditt barn för sjukdom? Sjukdom, om barnet/vuxna har otur, dödar och/eller skadar? Jag tror att du ska lästa lite om sjukdomar som fanns i Sverige innan vaccinen kom och vad dessa gjorde. Du får heller inte glömma att vissa sjukdomar ökar i Sverige pga invandring och resande.
    Och smittkoppor har utrotats helt genom vaccination. Då var det faktiskt inte valfritt, utan alla fick vaccinera. Jag är själv vaccinerad mot smittkoppor. Men numera behöver man ju inte det. 
  • AndreaBD
    Anonym (anonym) skrev 2023-04-18 23:03:16 följande:
    Nej, det är inte konstigt, det tyder på att du har läst på till skillnad från den stora obildade massan som tror på allt man säger till de. Jag är så glad att jag valde att börja studera och fick lära mig att läsa och förstå forskning.

    Mitt barn kommer endast vaccineras med de vaccin som är gamla och beprövade men först en noggrann hälsokontroll.

    Rotavaccin blir det absolut inte.

    Vaccin av typen mRNA blir det absolut inte.

    Absolut inga vaccin för mig under graviditeten vilket borde vara självklart för alla men tyvärr är utbildningsnivån bland den stora massan låg.
    Jaha, du har läst på.  Och vad finns det för argument mot mRNA-vaccin? Folk som är rädda för det brukar just inte ha läst på. Det påverkar ju faktiskt inte ens egen mRNA utan det är så att säga bara "transportmedlet". Helt ofarligt. 

    Rotavaccin har jag inte koll på. Det verkar vara något nytt. 

    Den enda som man kan ha invändningar mot är faktiskt den där jäkla HPV-vaccinationen. Kan hända att det inte är samma som då, när min dotter fick den. Jag har för mig att det kom någon undersökning som visade att just det vaccinet Gardasil, gjorde mer skada än nytta. Och rätt som det är, så har min dotter cellförändringar nu. Och hon är inte ens 30. Det lär ju inte vara så farlig ändå, man dör inte, men den vaccinationen verkar tveksamt. Som sagt, jag vet inte om de har förbättrat vaccinet - eller hur man ger det, i vilken ålder t.ex. Men där kan man kolla närmare om ens barn ska ha det. 
  • Kirenaj68
    Anonym (Ejvaccin) skrev 2023-04-17 11:19:06 följande:
    Vaccinera sitt barn eller inte?

    Hej 

    Idag i min föräldragrupp pratade vi om vaccin och fördelar med att vaccinera sina barn enligt vaccinationsprogrammet. Jag känner mig nu efteråt påhoppad. Jag kommer inte vaccinera mitt barn. Är det konstigt?? 


    Om ditt barn blir sjukt och inte överlever p.g.a utebliven vaccinering och du tror dig att kunna leva med både ditt beslut och ditt barns död är det ju bara att köra.
  • Anonym (Foliehatt)
    Fliselisan skrev 2023-04-18 20:57:23 följande:
    Precis. Och en ovaccinerad kvinna som får mässling under graviditet har en större risk att barnet drabbas av autism. 
    Källa på det?
  • Anonym (Carinata)

    Du ska vaccinera ungarna. Punkt. Du ska följa vaccinationsprogrammet. Det är faktiskt dödliga sjukdomar du vaccinerar mor. Jäkla dumheter att vägra. 

Svar på tråden Vaccinera sitt barn eller inte?