• mulin

    Några ruvare juni 2023?

    Hoppar gärna in! Jag ruvar just nu dag 7 på en blasto. 


    gjorde ivf med sonen 2019 och fick då 3 till frysen som vi började med nu. Idag orkade jag inte hålla mig mer, gjorde ett test som jag la ut på FL för att få hjälp att analysera och det verkar vara positivt Glad men allt för orolig för att ta ut något i förskott än. Har testdag 26/6 egentligen. 


     

  • mulin
    TheC123 skrev 2023-06-20 15:56:20 följande:

    åh, hoppas ditt plus blir starkare!! 


    jag har inte vågat tjuvtesta ännu, men kommer nog inte kunna hålla mig från att testa imorgon (ruvardag 8 med 6 dagars blasto). Fick lite brunaktig flyttning idag, vet inte hur jag ska tolka de.. värken i ryggslutet ökar också.. 

    hur gick din förra IVF, plussade du på första ? :)


    Tack, det hoppas jag också! Har köpt ett digitalt som jag tänkte ta på fredag, med de digitala finns Det inga möjligheter att läsa av testen fel! :)  

    Men åh vad spännande! Vi måste ha nästan samma testdag? Har är också på ruvardag 8 imorgon fast med 5 dagars blasto. Nej det är så svårt att veta hur man ska tolka alla symtom.. kör du på vaggisar också eller har du utan? För mig har det varit ganska olika symtom första gången och denna gång så det är svårt att leta efter specifika symtom. Jag håller iaf tummarna att det inte är någon början på mens för dig!

    ja jag plussade på första med förra ivfn. Blev överstimulerade och fick ut 24 ägg, där 4 kunde gå till frys. Fick vänta tre månader innan vi kunde sätta in en blasto och det gick hela vägen. Skulle bli så lycklig om det funkade på första även denna gång. För både själen och Denna gång även plånboken.

  • mulin
    TheC123 skrev 2023-06-20 16:25:24 följande:

    håller tummarna för dig, ja och alltid säkrast med digitalt. Har köpt ett ?testa tidigt? digitalt, som jag tänkte tjuvtesta med.


     Jag har testdag 28e.. men är i en naturlig cykel, så ska ju få mensen på fredag (om de ej tar sig). Inga vaggisar, vad är de?:) 

    Vilken dröm att det gick på första!! 


    Tack! Jag håller tummarna för dig också! Vi får uppdatera hur det går när vi ligger så lika. 


    Det är vaginaltabletter man tar under tiden + ett tag efter man ruvar för att få så optimal miljö åt livmodern som möjligt. Förra gången jag gjorde ivf var det standard att alltid ta det. Men nu brukar man inte ta dem om man gör i naturlig cykel. Jag skulle inte heller ha gjort det med valde att delta i en studie och blev slumpad att ta dem i 3 veckor, så nu tar jag dem ändå och de drar också med sig symptom som påminner om när man ska få mens eller vid tidig graviditet :) 

  • mulin
    TheC123 skrev 2023-06-20 17:53:46 följande:

    Aha ok, kliniken nämnde inget om det iaf.


    Sambon blev ivrig och ville testa, svårövertalad var man då inte och fick negativt  :( inte de bästa förutsättningarna med tanke på att det både är tidigt och inte morgonurin.. men hoppet sjönk lite. 


    Åh vad trist! Men skulle absolut inte tappa hoppet när det, som du själv säger inte var morgonurin och fortfarande tidigt. du har ju många dagar kvar till testdag. Så jag kommer fortsatt hålla tummarna för dig!
  • mulin
    Nina90 skrev 2023-06-20 22:38:19 följande:

    Av någon anledning fungerar det inte att citera just nu. 


    mulin: gud vad kul! Grattis! 

    Jag fick också positivt idag, ett jätteslagsmål streck på vanlig sticka så jag tog ett digitalt testa tidigt och den var också positiv. kan knappt tro det. Jag har testdag 27/6


    jag har ju gjort test varje dag sen dag 3, 1 testa tidigt på dag 3 och sedan vanliga stickor. 


    TheC123: hoppet är absolut inte ute! Det finns ju en anledning till varför testdagen är 14 dagar framåt! Och du har ju också testat väldigt tidig. Jag har läst mig till att det varierar jättemycket vilken dag folk plussar på! 

    jag har haft huggsmärtor i äggstockar och livmoder, dragningar ner mot fiffi och ben sen dag 1. 
    Igår fick jag dock svagt illamående i vågor och lite yrslig, samt blev snabbt och väldigt hungrig hela tiden och hungern hålller I sig idag med. 


    Men vad roligt! Grattis! :) då får vi hålla tummarna att detta vill gå hela vägen och att det blir en lite bebis där i slutet på feb/börja än på mars! hade du på känn att det skulle leda till ett plus när symptomen började komma? :)
  • mulin
    TheC123 skrev 2023-06-21 12:45:53 följande:

    Tack för peppen! Blev negativt imorse igen med ett tidigt.


    Känner mig besegrad. Gråtit. Svurit. Frågat varför ska vi ha så jävla svårt?! Alltså det är så psykiskt utmattande detta. Sambon försöker trösta att det inte är över än, men jag vet. 


    Vilken grej att ni plussat. Kan inte ens föreställa mig känslan! så stort! 


    Gud vad tråkigt att höra 😔 man tycker att man varit med om tillräckligt redan när man behöver gå igenom ivf. förstår att inte inte är så peppande att höra det nu men det var första ruvningen, förhoppningsvis behövs det inte många till innan plusset kommer. Kanske redan nästa ruvarperiod ❤️
  • mulin
    Nina90 skrev 2023-06-22 20:24:42 följande:

    Mulin:  jag tänkte ju ?men nu måste det ju ändå vara något? men man vågade ju knappt hoppas, jag är fortfarande orolig att det ska försvinna så testar varje dag i hopp om att det ska bli ännu starkare på stickan. Känns som att man blir lite knäpp av det här  ;)


    Ja det är lätt att bli helt manisk när man testar! jag tog ett digitalt i morse och det hade slagit över till 2-3 veckor :) så nu blir sista testet på måndag när testdagen är, så är det bara att hålla tummarna att det går hela vägen sen 
  • mulin
    Iz1 skrev 2023-06-26 23:03:02 följande:

    Hoppar in här lite efter er andra ☺️ Gjorde vår första FET idag (7 embryon kvar) och testdagen är 8/7. Det tog lite tid att få in katetern i livmodern pga att min livmoderhals tydligen är trång, men tillslut gick det och nu har jag en 5-dagars blastocyst i min livmoder. Känner mig märkligt tom och vågar inte hoppas. När började ni känns något? 


    Spännande! lycka till! :) 

    Jag har haft väldigt lindriga symptom och efter några dagar började jag få lite av det här ?mensvärks-molandet? , också på en 5-dagars blasto. sen lite drygt en vecka tillbaka nu har jag varit kissnödig på nättern/tidigt på morgonen. Detta symtom är inget jag minns att jag hade så tidigt med sonen. Brösten ömmar lite men det är absolut ingen fara. 
  • mulin

    Här har plusset hållit i sig till testdagen ☺️ har ett VUL inbokat om exakt en vecka och tycker tiden kryper fram! 

  • mulin
    Nina90 skrev 2023-07-03 06:26:15 följande:

    Jag håller tummarna för er! jag hade dragningar och fick yrselattackerna och korta Illamående känslor 1 dag. Dagen efter plussade jag.


    Mulin: härligt, här med! oj, redan, vad kul! I vilken vecka blir det? Jag är så nyfiken själv men de sa till mig att tidigast boka VUL till 19/7. 


    Jag tycker också det är tidigt, lite väl tidigt? Kommer endast vara i 6+1 men det Var kliniken som gav mig den tiden.. ja din tid känns mer rimlig tycker jag!
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-10 20:15:57 följande:

    Här är vi på RD 11. med 6 dagars kläckt blastis.

    Vi gjorde FET då risken för överstimulering va hög. Fick ut 21 ägg, 18 befruktade 9 blastisar till frysen.

    Detta är vår första ET och har TD imorgon, men kunde inte hålla mig så tog ett test idag. Dock ej morgonurin.
    Översta är nygjord och undre har torkat.
    Va tror ni?

    //


    Skulle helt klart säga att det är positivt! Grattis! 😊❤️
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-12 14:40:20 följande:

    Ni hade rätt! 🤗


    Så roligt! Grattis! 😍
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-15 19:16:29 följande:

    Tack så mycke! 
    Hur går de för er andra? Några nyheter? Håller tummarna!


    Har varit på VUL för en vecka sen och fick se ett pickande hjärta 🥰
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-16 19:41:11 följande:
    Åh va mysigt! Underbar känsla! När är bf? Själv ska jag på första ul den 8 augusti...lång väntan!
    Ja vi fick en väldigt tidig tid, va endast i 6+1 när vi gjorde VUL. väntan är olidlig! Men håller tummarna att allt ser bra ut då :) 
    Jag har bf 29/2. Dudå? :)
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-18 20:51:18 följande:
    Ja verkligen! Hur kommer de sig att ni gjorde så tidigt? Själv har jag bf 15 mars men kommer bli planerat kejsarsnitt några veckor innan då jag har en trasslig sjukdomshistorik, så blir kanske ungefär samtidigt som dig 🤗
    Jag vet faktiskt inte. Reflekterade inte förrän efter vi bokat in tiden att jag skulle vara i 6+1. Var lite orolig att det skulle vara för tidigt men det gick ju bra ☺️. Ah okej, spännande! Ja då låter det som att det blir väldigt nära varandra vi får våra bebisar 🥰
  • mulin

    Förstår oron? oron är helt klart det jobbigaste! Men om det är till någon tröst har jag hört många som varit i din situation med testerna utan att det varit någon fara, verkar vara otroligt individuellt när testen stegrar. 🥰


    Jag har varit otroligt trött och illamående. knappt kommit ur sängen vissa dagar pga illamående. Tappat vikt pga orkar inte äta ? nu sen ett var dagar tillbaka har det lugnat sig avsevärt och det ligger bara lite lätt i bakgrunden, även det skapar oro men jag försöker tänka positivt och vara glad för det istället. en hel månad kvar till KUB så det är lång väntan nu. 

Svar på tråden Några ruvare juni 2023?