• Mathilda88

    Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

    Busbuster skrev 2023-08-28 18:37:43 följande:

    Awesomeginger

    Ja fattar känslan, jag hade ont samma dag men sen dagen efter var svullnad och tunghetskänslor helt borta. Hoppas att dina symptom också försvinner snabbt!

    Jag har ju gjort en gång innan och är ganska smärtkänslig. Jag tycker nog att spiral in/utsättning varit värre men plocket tog såklart längre tid. Det kändes men det jobbigaste för mig var att de inte sa ifrån när de skulle sticka så blev överraskad varje gång vilket ledde till att jag kippade efter andan. Jag har tänkt be att de vid nästa plock gör sticken på en utblåsning så att man är lite mer beredd, får en starkare andning liksom. Men jag fick gott om lugnande så bara prata med dom om din oro så kommer de ta väl hand om dig. Fint är ha fästmannen med 🥰 i mitt fall är det fästmannen som svimmar så han får stanna utanför nästa gång😂

    Jag gör behandling på rmc i Malmö


    Va jobbigt att de inte förvarnade om när de stack Hjärta Gjorde mitt andra äggplock idag på RMC Malmö och bägge gångerna har de förvarnat inför sticken och påmind om att andas, samt gett generöst med smärtstillande och lugnande. Mkt hejarop och beröm från både dom och pojkvännen {#emotions_dlg.flower} Hoppas att det går bra nästa gång för dig! Hjärta
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-09-02 08:08:15 följande:
    Hur mår du idag efter äggplock? Hur många ägg fick du ut?

    Jag var på kliniken igår för dom misstänkt atg jag kunde fått vätska i buken, men visade sig inte vara så men har en inflammation. Fördelen med att åka in var att vi fick lite mer info om äggen, tydligen hade ett till blivit befruktat, så 5 av 6 ägg. Men bara tre som låg till som dom ska med celldelning, 8,10 och 12 på dag 3.
    Jag har ont, men ändå helt okej. 15 ägg 😊. Hur är det med dig? Aj med inflammationen! Om du hade den innan plocket så förklarar det smärtorna och att de inte fick dom under kontroll ❤️. Va härligt att ett till tagit sig! Okej, håller tummarna för att det går för dom med ändå ❤️

    Har fått besked om att 8 av de 15 äggen befruktats! ❤️ Hoppas hoppas att något av dom klarar sig till dag fem denna gång - planerad återföring isåfall på onsdag.
  • Mathilda88
    1cappuccino skrev 2023-09-06 10:58:39 följande:
    @Loidi idag är det 16 dagar sen de satte in embryot. Jag testade negativt imorse och blöder sen i söndags, så nu vet jag att jag inte är gravid denna gång heller Gråter (faan, helvete, skittl!!!) Har fått gråta ut hos kuratorn på reproduktionscentrum nyss,  och lyckades få tid redan på måndag för planeringsamtal inför nästa äggplock. 

    @fs456 okej du kör det långa protokollet. Det har jag inte erfarenhet av men har vänner som väntar barn nu tack vare det. Hoppas att du kommer må hyfsat bra trots hormonbehandlingen. Jag håller tummarna för dig!

    @mathilda88 wow vad många ägg. Hoppas att de utvecklas fint så du får många chanser till bebis (och i bästa fall syskon?!)
    Ush din stackare!! Tacksamt med kuratorn och så skönt att få nytt planeringssamtal redan på måndag Hjärta  Håller tummarna för nästa runda Hjärta

    Tyvärr är det lika bottenlöst här då alla mina embryon har dött Gråter Fick besked i förmiddags, timmar innan avfärd för återföringen. Andra gången alla dör nu och allt känns hemskt. Och nu är frågan - de tror att det är äggen som det är fel på, men sambon har historia med upprepade missfall med exet och är 46 år, men honom har de inte granskat närmare på. Vill pusha för det innan vi kör igång tredje försöket. För att vara säker på vem som faktiskt är faktor i det hela så vi kan få rätt på detta utan att slänga fler försök i sjön. 
  • Mathilda88
    fs456 skrev 2023-09-06 21:38:11 följande:

    är Det någon som forsatt tempa vid ivf? fick min nedregleringsspruta 1/9. Temperaturen ligger högre än jag brukar och relativt stadigt, ingen mens i sikte. Den skulle kommit i normala fall söndag/ tisdag. Är det nedreglering som försenar mensen och höjer tempen?

    Var beredd på värsta klimakteriet känningarna men jonglerar med lite vallningar och urk känsla :)

    Är det någon som har koll på när mensen brukar komma efter nedreglering? Vill bara dra igång med fostimonet!


    Va intressant med tempen. Nej tvärtom, tempar vanligtvis men vid IVF lägger jag ner det. Tyvärr inget bra svar på när mensen kan komma 😅
  • Mathilda88

    Håller tummarna för att Hcg bara är lågt och lite segt igång. Så bra att de vill kolla upp!


    fs456 skrev 2023-09-08 10:34:29 följande:
    Ja hade tänkt sluta men fortsatte av vana. Neg test idag så har det inte börjat blö innan måndag vill de kolla med VUL
  • Mathilda88
    Beccasin skrev 2023-09-08 12:57:11 följande:

    Hej allihopa, 
    Jag och min sambo (båda 35 år) började med IVF, vår första runda, 14 augusti efter att ha försökt själva i ca 2 år, jag har aldrig blivit gravid men vi anses vara "oförklarligt barnlösa". Vi gör vår behandling på Universitetssjukhuset i Örebro. 

    Äggplocket den 25 augusti resulterade i 7 plockade ägg varav 5 befruktades. Förra måndagen den 28 augusti sattes ett ägg in och sedan dess har dagarna ändå gått ganska fort tycker jag. Vi har testdag på tisdag 12/9, inte tjuvtestat ännu - oklart om vi kommer hålla ut till tisdag.

    Igår kväll fick jag nämligen en blödning i samband med att jag tog progesteron (tar 3 ggr/dag).. Inte bara lite rosa då utan en färsk blödning som mer liknade mens. Men det var bara det som kom. Någon som upplevt liknande och sen ändå plussat? 

    Tack alla ni som delar med sig av er resa, det gör mycket när man känner sig lite ensam i hela IVF-karusellen! Glad


    Välkomna hit Hjärta 
    Härligt att var igång, håller tummarna att det går bra! Ja har hört många som har haft blödningar och ändå plussat och gått hela vägen. 
    Ja det gör så mycket att inte behöva känna sig ensam i detta, för det blir så lätt så Hjärta
  • Mathilda88
    fs456 skrev 2023-09-16 09:04:48 följande:
    Hur gick det för dig? Hade de vuxit? Är på sprutadag 4 och mår så bra att jag flera gg kollar så vi gör rätt :) Är så nervös inga blåsor ska växa till sig. I augsti, normal cykel, hade jag 4-5 blåsor. Men mitt AMH är under 0,2 så nervös inga ägg finns kvar! VUL 21/9 för stimulerings koll 
    Så härligt att du är igång! Allt såg bra ut på nedreglerings-VULet förstår jag? Vad tittade dom efter då? 
  • Mathilda88
    Sjuan84 skrev 2023-09-16 10:47:36 följande:
    Vad härligt att du mår bra! Jag förstår dock din oro, jag har lite samma. Vissa dagar känner jag NOLL och magen ser ut som vanligt medan vissa dagar är den SÅ svullen och drar och spänner och ömmar. Ibland är
    jag rädd för att mina ska
    ha stannat i utvecklingen, med tanke på
    att jag mår
    bättre nu i slutet än i början.
    Men försök att inte vara orolig utan njuta av att du mår som du mår Glad

    Mina hade vuxit, även om de är väldigt ojämna i utvecklingen. (Hade för övrigt helt fel när jag skrev tidigare såklart; blåsorna ska upp mot 20mm och inte 10 som jag hade fått för mig?) På måndag ska jag tillbaka på ett tredje VUL och så blir det förhoppningsvis plock på onsdag eller torsdag.
    Du hade inte helt fel angående 10 mm, de vill att de ska uppnått 10 mm för att räknas 😊, men ja 20 mm för äggplock 🙏
    Håller tummarna för riktigt fint resultat på måndag! ❤️
  • Mathilda88
    fs456 skrev 2023-09-27 12:46:55 följande:
    Ja AMH är ju ett tveksamt prov. Man behöver göra VUL också. Hade en på 21 och en på 15 i måndags. Tog ovitrelle 20:30. Kommer på äggplock i morse och skiten har ÄGGLOSSAT! Fanns inga ägg hämta. Sånt antiklimax! Bad dem iaf insiminera då sambon ändå lämnat prov. Så jäkla besviken. Var nervös inga ägg fanns i blåsorna. Att jag skulle ägglossa Fanns ej på kartan då vi ändå diskuterat att vänta 2dgr till. Vet ej om vi får prova igen :(
    Men nej herregud vilket mardrömsaktigt antiklimax!! 😱💔😢 Lider med dig! Men visst kan inte detta försöket räknas, det blev ju inget plock?!?
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-10-04 08:59:16 följande:

    FSH456- inga ägg i frys fick bara ut 3 ägg totalt. Och en befruktates..  nu har dom nytt dos och hormon, rekovelle mot gonal f, samt dubblat min menopur. Så får vi se om det förhoppningsvis ger lite fler ägg. 


    jag håller tummarna att du är gravid! 

    håll tummarna för mig med. Har ärligt talat gett upp lite. man har ju hört om depression i samband med Ivf. i början av behandlingen kändes det super men efter negativt gravtest och alla väntande dagar så är jag nog inte långt ifrån totalt deppad 


     


    Nej denna resan är tuff. Förstår Depp-känslan! Har själv gjort två IVFer och båda slutat i döda embryon och mkt lidande i både fysisk (akuta sjukhusbesök x flera) och psykisk form. Vet inte hur jag ska hitta hopp till försök nr.3. Blev inte bättre nu heller efter senaste beskedet i måndags..

    Någon med erfarenhet av högt TSH? Min sköldkörtel verkar inte må bra. 😢 4,4 visade provet på! (Inom IVF vill man vara under 2..). T4 normalt på 15 iallafall. Ingen behandling får påbörjas förrän det är normalt - uppskattar att de tar det allvarligt. Men ser ju inte lovande ut för att det blir ngn start i november som planen var, inget äggplock i år isåfall 😢. Vänta från augusti till januari i väntan, puh va tiden går! Har fått hem ny blodprovsremiss, men inget besked om när det ska tas, suck! Inget kan bara flyta eller funka av sig själv!


    FSH456 - håller tummarna för att det kan ha tagit sig!! 

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023