Inlägg från: Anonym (Ville) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ville)

    Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?

    roband0530 skrev 2023-10-03 18:18:25 följande:
    Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?

    Jag är en kille på 27 år, har en grabb på 1 år. Jag och grabbens mamma gjorde slut innan han ens var född (januari 2022 tog de slut). 

    Har viljat försöka dejta ett bra tag nu, har diverse olika dejtingappar. Jag är inte speciellt intresserad av att träffa nån som redan har barn. Innan jag hade skrivit det så fick jag massor av matchningar från ensamstående mammor. Nu får jag inga matchningar överhuvudtaget. 

    Är det dubbelmoral att inte vilja träffa nån som har barn när man själv har barn? Vad tycker ni?


    Det är inget fel på det. Finns massor av människor som har barn men är inte intresserade av att vara bonusförälder. Att du inte får några matchningar beror ju på att utbudet av förklarliga skäl krymper.
  • Anonym (Ville)
    Anonym (C) skrev 2023-10-03 19:15:10 följande:

    Du får välja bort vilka kvinnor du vill. Så länge du inte klagar över att kvinnor väljer bort dig på grund av ditt barn tycker jag inte att det är dubbelmoral.

    Det blir ju bara knas, för alla inblandade, om man inleder förhållanden som man vet redan från början att man inte kommer att trivas i.


    Jepp, det kan man däremot kalla för dubbelmoral. Att i så fall klaga över att andra gör samma som du. Att bara välja efter sina preferenser är inte dubbelmoral.
Svar på tråden Är det fel att inte vilja ha bonusbarn?