• Svar på tråden Ducktales
  • Auditanne
    SweeneyTodd skrev 2023-10-26 14:34:42 följande:
    Hey! Farbror Joakim är inte någon surgubbe! 

    Och farbror Joakim är bättre än Darkwing Duck,så det så. Solig
    Han var en surgubbe som jag minns det iaf. Plus snål och gniden, trots sin förmögenhet. Sämsta föredömet för ungar. 
  • Eurydike
    Auditanne skrev 2023-10-27 22:05:37 följande:
    Han var en surgubbe som jag minns det iaf. Plus snål och gniden, trots sin förmögenhet. Sämsta föredömet för ungar. 
    Han var väldigt glad när han badade i pengarna! Om jag inte minns fel så brukade han simma runt som en delfin och kasta upp pengarna i luften och låta dem regna ner över sig 🤑
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2023-10-27 22:15:30 följande:
    Han var väldigt glad när han badade i pengarna! Om jag inte minns fel så brukade han simma runt som en delfin och kasta upp pengarna i luften och låta dem regna ner över sig 🤑
    Japp, kärlek till pengar hade scroogen massvis av. Också ett ganska typiskt karaktärsdrag hos gnidna personer Guld i mun
  • Eurydike
    Auditanne skrev 2023-10-27 22:32:20 följande:
    Japp, kärlek till pengar hade scroogen massvis av. Också ett ganska typiskt karaktärsdrag hos gnidna personer Guld i mun
    Vad tycker du om Fossing då? Är hen också sur? 🦕 Här kan du ta en titt om du har glömt bort den lilla rackaren:


    ">

  • Eurydike
    Spöksnubben skrev 2023-10-21 06:41:42 följande:
    Jag minns inte, kanske... Tycker jag känner igen roboten. Jag såg inte alla avsnitt tror jag. Duck Tales finns på Disney och det verkar verkar vara med originaldubbningen Glad Kollade lite igår, Gizmo Kvack och Bubba Klubba.
    Nej, jag vet inte om jag heller har sett alla, men vissa avsnitt minns jag väldigt väl. Oh! Jag kanske får snoka runt lite där och se om jag hittar dem 👀 Kul! Gizmo Kvack är häftig han 🤩
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2023-10-27 23:39:35 följande:
    Vad tycker du om Fossing då? Är hen också sur? 🦕 Här kan du ta en titt om du har glömt bort den lilla rackaren:


    ">

    Vet inte riktigt då jag ej minns. Inte mer än att den där lille vasen är väldigt lik Cera från filmserien Landet för längesedan. 

    Bubba gillar jag, eller åtminstone hans röst. Han har samma röstskådis som Darkwing.
  • Eurydike
    Auditanne skrev 2023-10-28 01:03:42 följande:
    Vet inte riktigt då jag ej minns. Inte mer än att den där lille vasen är väldigt lik Cera från filmserien Landet för längesedan. 

    Bubba gillar jag, eller åtminstone hans röst. Han har samma röstskådis som Darkwing.
    Håller med om att de är lika! De kanske fick slut på skådespelande dinosaurier, så någon var tvungen att hoppa in i sista stund 😅

    Det var observant! Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, men nu när du säger det så tror jag på dig 🤔
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2023-10-28 16:49:21 följande:
    Håller med om att de är lika! De kanske fick slut på skådespelande dinosaurier, så någon var tvungen att hoppa in i sista stund 😅

    Det var observant! Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, men nu när du säger det så tror jag på dig 🤔
    Ja, de kunde ju vara tvillingar nästan Solig Fast Cera är sötare tycker jag. 

    Nja, jag kan vara observant på röster ibland men i detta fall så visste jag på förhand att Bubba har samma röst som DD. Fick veta detta i en radiointervju med röstskådespelaren Anders Öjebo. Han är bra på sitt jobb får jag säga.

    Även John Harryson gör en god insats som den tjurige biljonären Joakim. Även om jag inte gillar karaktären i sig så passar rösten väldigt bra ändå. Han son, Peter Harryson, är också en skicklig röstskådis. Sånt går visst i arv. 
  • SweeneyTodd
    Auditanne skrev 2023-10-29 21:14:09 följande:
    Ja, de kunde ju vara tvillingar nästan Solig Fast Cera är sötare tycker jag. 

    Nja, jag kan vara observant på röster ibland men i detta fall så visste jag på förhand att Bubba har samma röst som DD. Fick veta detta i en radiointervju med röstskådespelaren Anders Öjebo. Han är bra på sitt jobb får jag säga.

    Även John Harryson gör en god insats som den tjurige biljonären Joakim. Även om jag inte gillar karaktären i sig så passar rösten väldigt bra ändå. Han son, Peter Harryson, är också en skicklig röstskådis. Sånt går visst i arv. 
    VA? Hur kan man inte gilla Joakim? Han är IKONISK. GladCool
Svar på tråden Ducktales