Inlägg från: Anonym (Ew) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ew)

    Boendekostnad

    Svår situation. Har ditt ex. ngn ny bostad nu när huset är sålt? Det är ju lite orättvist att du fått möjlighet att skaffa nytt boende och inte behövt ta hänsyn till när försäljning sker.

    Vore jag er så skulle jag har slagit ihop alla kostnader för boende under perioden och sedan delat med två. Det vill säga både kostnaderna för huset och för din lägenhet samt ev. kostnader för hans nya bostad (om han haft dubbla kostnader någon period).

  • Anonym (Ew)

    Klokt att sätta barnens behov först och fint att ni ändå.verkar vara vänskapliga mot varandra.

    Det är såklart inte schysst att bara du ska ha dubbla boendekostnader under perioden. Men det är ju inte heller schysst att du ska ha en mycket lägre boendekostnad under perioden för försäljning av huset, och dessutom boendesituationen under/efter ordnad.

    Därför förslaget om att slå ihop samtliga boendekostnader och dela på dem. Om jag har förstått siffrorna rätt så har/kommer din lgh under perioden kosta 55 000 och kostnaderna för huset vars totalt 80 000? Om ni då delar på samtliga boendekostnader under perioden innebär det att du ska betala honom 12 500kr. 

Svar på tråden Boendekostnad