• Liza13

    Far med mycket kvar längtar efter barn men min älskade kan inte. Hur gå vidare?

    Nej jag har aldrig haft såna sjuka tankar som dig faktiskt..aldrig i hela mitt liv och jag är säkert dubbelt så gammal som dig..

    Vad fan ska du med fler barn till för det första?

    Du har redan barn..varför inte ta hand om dom först innan du gör nya barn som du ändå bara skiter i sen när det inte är roligt längre.

    JA du borde göra slut med din stackars tjej idag! Så att hon har en chans att träffa någon som älskar henne på riktigt istället för på låtsas som du gör.

    Du älskar fan i mig inte din "älskling" för om du gjorde det så skulle du inte ens fråga här vad du skulle göra av henne.
    Då skulle du inte ens tveka en sekund OM hon var den rätta utan du skulle veta att hon var den rätta med elller utan ngr jäkla barn..

    Är barn det enda du bryr dig om så kanske du ska vänta tills du kan inkarnera som en kvinna på jorden så du kan föda fram 100 barn, men fram tills dess så bestämmer väl ändå kvinnorna du träffar om det blir barn eller inte..

    Trivs du inte med det så kan du ju bli en bitch åt en man och se om du kan föda fram barn lättare än dina fd..

    Så lämna henne din "älskling" är det snällaste du kan göra mot henne..för du skrev ju att du brydde dig om henne, eller var det bara skitsnack..om det inte är skitsnack så vet du att det bästa för er är om du försvinner.

  • Liza13
    Tered skrev 2024-01-13 07:59:34 följande:

    Varför, i forum om familj, delforum barnlängtan, möts min barnlängtan av noll förståelse? 

    Nyhet för somliga: du är själv resultatet av någons barnlängtan (förhoppningsvis). Det är så livet går vidare.

    Till Liza13: tack för dina råd men för dina nedvärderande ord, inte tack. Jag beklagar om du varit med om något, någon som sårat dig,. Eller så är det dina rädslor kring skräckvisioner som du dessbättre inte upplevt. Men det är inte mig du beskriver, inte min kärlek, inte min barnlängtan, inte mitt sammanhang, inte min familj. Det du skriver handlar om dig själv. Jag avundas folk som hittat rätt kombination direkt, där sammanhang, kärlek och barn är en självklar enhet. Det kunde blivit så för mig, jag vet precis hur det, kontrafaktiskt, skulle kunna skett. Det kanske är så för dig Liza, att alla tre sammanfaller? Grattis i så fall, jag menar det verkligen. Men alla har inte den medvinden i livet.

    Alla har heller inte upplevt den sortens kärlek, den genomgripande samhörigheten med en enda människa, unik i universum. Har du inte upplevt det kan du inte förstå, jag beklagar. Eller kanske har allt blivit som du i ditt hjärta känt är rätt och du inte behövt fundera över skillnaden mellan att älska och att längta efter barn med den du älskar. Grattis.

    Har ingen som tvingats välja mellan kärlek och barn något att tillägga?


    Inte för att jag riktigt förstår vad du menar gällande vissa saker, men det blir nog bra vad du än beslutar dig för..
    Jag har nog bara svårt att förstå varför du inte är nöjd med det du redan har kanske..
    Du har ju redan barn så det är ju inte som om du blir utan barn..Sen kommer ju dina barn få barn och då vill du ju givetvis vara en morfar eller farfar..

    Jag själv har inga barn och vill aldrig ha några heller..Jag gjorde t.o.m abort efter jag och min man hade varit tillsammans i 10 år och jag blev gravid.
    Vi bodde i hus, hade en bra ekonomi och jag kunde t.o.m vara hemma på heltid med våra hundar (och andras hundar som jag passade) men trots det så ville jag absolut inte ha barn...

    Jag har mina syskonbarn och det tycker jag räcker.gott o väl...😂 

    Jag har upplevt den sortens kärlek du beskriver..När man bara VET helt enkelt att den andra är den rätta.

    Men du känner 50-50 om du ska välja henne eller framtida barn....ja det låter ju lite jobbigt minst sagt..men det är bara du som kan komma fram till det "rätta" svaret..
  • Liza13
    Tered skrev 2024-01-13 12:15:15 följande:

    Tack Liza. Då vet du vad jag menar med sammanhang och kärlek men vad det verkar inte i kombination med barnlängtan: den fullständiga övertygelsen att med just denna människa vill jag ha barn.

    Nej, hundar ersätter inte egna barn. Du kan leta efter hundar i ditt eget släktträd. Hundar är heller ingenting som du och din älskade skapat tillsammans. 
    Det är eventuellt så att du valt att lägga dina omsorger på hundar och att din älskade låtit dig hållas, för att han älskar dig och trivs i det sammanhang som ni har tillsammans.
    Så är det någon av er som haft samma dilemma som jag, att behöva välja, så är det kanske din man? Eller så har han aldrig känt och kommer aldrig känna en barnlängtan, allt är frid och fröjd och ert gemensamma släktträd slutar med er två, enkel gravsten, smidig bouppteckning, slutet gott, allting gott.
    50-50 är din tolkning, så det får stå för dig.

    (He he Rivjärnet/Knegarn, det verkar exotiskt för er med människor som kan uttrycka sig om motstridiga känslor och relationer. Att jag är obehaglig: you bet. Akta dig för mig. Jag kan se rakt igenom dig. Jag antar att ni själva hanterar känslor med hjälp av alkohol och droger? Tillsammans? Lycka till:)


    Skrev jag att hundar ersätter barn? Nej det gjorde jag inte! 
    Du kunde lika bra ha skrivit att syskonbarn ersätter inte egna barn för det var det jag skrev..Att mina syskonbarn räcker för mig..

    Nej min man vill absolut inte ha barn..precis lika lite som mig, eller ännu mindre t.o.m..Vi uppskattar andra saker istället som kan bli svårt att göra om man har barn..

    Och jag skiter väl fullständigt om jag har ynglat av mig eller inte när jag väl har dött..😂 och ligger under en gravsten..herregud är det, det du oroar dig över mest..att du inte har tillräckligt många barn som kommer och byter blommor vid din gravsten eller? 
Svar på tråden Far med mycket kvar längtar efter barn men min älskade kan inte. Hur gå vidare?