• Minimano

    Någon mer som har BF i november?

    Jag hakar på tycker detta e så kul ❤️ har inte läst allas meddelande än men jag är bf i november. har en 11 åring, en 1 åring och ett missfall i oktober. är riktigt sjuk Idag så jag ligger själv orolig som fan men bokat in ett tidigt UL. Rekommenderar till er som känner er stressade ❤️

  • Minimano

    Insåg mitt meddelande Va kanske lite halvt opersonligt 🤣 
    jag är 31 år, fick mitt första barn ganska tidigt som 19 och nu har jag gift om mig och har min lilla på 1 år som vi vill gärna ge ett syskon till i ?nära ålder?. mitt förra missfall var ett MA som avtog vecka 7 och jag kände det verkligen hända och tog upp det flertal gånger hos bm osv men dem sa bara de e vanligt att symtom försvinner. vill inte sitta och skrämma upp mammor med missfall i denna tråden tänker jag med en dag innan min kub vecka 12 fick jag en liten blödning åkte in. Lång historia va me om ett låååångt helvete hade två forsterhinnor och en vägrade lämnade. 


    känt sedan oktober att jag bara vill vidare med livet och nu äntligen en vecka innan beräknad mens pratade jag i telefon med min chef om att gå tbx till jobb 🤣 och jag spontant tog ett test efter samtalet och det var positivt så jag plussade tidigt. enligt apparna är jag beräknad 9/11. Men vi får se efter ul ☺️ jag har alla jäkla symptom jag har oftast de inte roligt under mina graviditeter har Sedan jag plussat mått illa hela dagarna, allt stinker, är så trött 😆, ett tag var ja hungrig nu vill jag spy när jag ser mat. Ont i brösten. Sjuka drömmar 😆. Tror jag har covid nu så jag är liiiiite mer orolig än vad jag redan var. 

    Överanlyserar varje mående sekund jag har :)

    😆😆😆😆 hoppas de va roligare o läsa  

  • Minimano

    går in i vecka 8 idag ❤️ 

    är riktigt sjuk hostar så hela kroppen värker men de va inte covid. vet Inte vad jag ska göra med alla lukter vill kräka av allt och alla hemma. 
    hjälpte inte legrigan för dig? Har mitt första ul snart längtar o nervös 

  • Minimano
    Qwalite skrev 2024-03-23 20:14:52 följande:
    Jag tycker att det hjälper lite, men blir lätt virrig av dem??? Äter du lergigan? 
    Nä men jag gjorde med förra jag verkar ha mkt illamående varje graviditet ? jag har börjat kräka och jag mår illa konstant mer eller mindre och får kväljningar av allt. 

    inte orkat ringa bm men jag ska Ta tag i de så jag kan få lite. från vad jag minns de dämpade en del ❤️ har ditt blivit bättre?
  • Minimano

    Gloover kunde inte citera men sånt bemötande fick jag med när jag kände att jag hade inget liv i mig. jag bor i Hbg man kan boka tidigt ultraljud hos vissa för en extra peng. Googla om de finns tidigt ultraljud att boka i ditt område eller fråga din bm. ❤️❤️❤️ dem kan va så okänsliga ibland 

  • Minimano

    Har tidigt ul om några dagar men är så nervös. jag mår dåligt men ändå överanslyserar jag och nästan förväntar mig att dem kommer säga de finns inget där. (Hade ett MA nyligen) ? hatar denna perioden.

  • Minimano
    Tramonte skrev 2024-04-02 11:59:17 följande:

    Hoppar in här igen. Vi har vart på ett flertal ultraljud nu, borde vara i v9+4. Förra veckan fick vi veta att de bara såg en tom hinnsäck och att det troligen var missfall, vilket skulle vara det fjärde för oss utan barn sedan innan så det var tungt att höra och jag sjukskrev mig.
    Nu var jag tillbaka idag för att få cytotec och driva ut resterna men då tyckte de plötsligt sig se något flimra förbi? Det var svårt att fånga för det låg nära väggen men när de visade mig så såg det tydligt ut som ett litet foster med tickande hjärta! En otrolig chock, jag var helt säker på missfall efter va de sa sist och var redo att bli av med symtomen.. Har någon varit med om samma feldiagnos såhär? Jag misstänker att min livmoder ligger konstigt för det var varit problem även tidigare att se samt att komma åt den vid moderkaksprov.. 

    Som du skrev Zorroborro verkar jag också ligga 1v efter, det var 17mm vilket är typ v8 så nu ska vi tillbaka om 2v för då borde man se tydligare. Så jag håller med många av er att denna tvetydigheten och limbo är en sjukt jobbig period, särskilt om man haft ma sen tidigare. Jag drack också lite champagne i fredags och har gjort flera saker jag inte skulle gjort om jag visste att det fortfarande fanns en chans.. men ett halvt glas kan väll inte göra något hoppas jag? Vilken bergodalbana! 


    Det där var verkligen en sjuk vändning! När jag fick missfall avrådde dem mig att ta tabletterna just ifall det skulle finnas något liv man inte ser. Glad för dig att det vände! allt kommer säkert gå jätte bra ❤️
  • Minimano

    Ibland kan jag inte citera. Konstigt. Men jag va på ul och det fanns en liten krabat med ett hjärta som slog. Och storleksmässigt verkade det stämma med vecka 8+4. 
    jag mår fruktansvärt dåligt dock. Illamående på en helt galen nivå inte haft de så förr. kräker en del. Alla lukter triggar mig. Ingen acne men verksr som hyn är känsligare. är som en zombie och Jah är hemma med en 1 åring så det är en utmaning. snacka inte om blöjor..:: tänkte köpa sån doftklämma till näsan 🤣

  • Minimano
    Kashmira skrev 2024-04-05 16:03:39 följande:

    Smyger också in här. Är gravid 6+6 med första barnet så BF 24/11. Fick missfall i vecka 4 i början av året så är otroligt orolig men börjar släppa lite mer nu när tiden går. Tycker det är jobbigt att man inte riktigt har någon att prata med allt om än, har inte berättat för familj eller vänner. 

    Har inte riktigt några symptom alls än förutom trött som en galning, och att vila hjälper inte direkt.

    Ska göra KUB vecka 12+6 men vill så gärna egentligen göra ett tidigt ultraljud redan vecka 10+0 för att få veta att allt är bra och våga berätta för nära och kära. Vet inte om man är helt knäpp. Hur känner och tänker ni som är gravida nu och hur har ni gjort som varit gravid tidigare? 


    Jag gick också igenom ett missfall nyligen och fram tills mitt tidiga ultraljud har jag inte kunnat känna riktig glädje typ mer ?ja de lär väl inte bli något ändå?. det är kanske bara jag. Men att se lilla hjärtat gjorde det mer verkligt och att jag faktiskt kan fokusera och vara inställd på att jag är gravid nu. Jag fick betala 500kr Så tyckte det var värt. 


    plus att jag faktiskt har starka symtom och sist var det så extremt jobbigt att vänta till vecka 12 och familjemedlemmar spekulerade och hade sig. Så vi kände vi kan lika bra gå ut med det även om de finns inga garantier. Så det är också ?ett problem Mindre?. 

    så får vi hoppas på de bäst 🥹 men tyckte de va värt!

  • Minimano

    Jag har mått piss som er men nu i två dagar har jag varit typ symtonfri? Kanske liiite illamående men gått från spy o få kväljningar av allt till o känna typ inte så mycket? borde jag vara orolig? E de någon annan som har symtom som kommer och går? Det gör mig galen. 


    jag är 9+3

  • Minimano

    Jag skulle säga oron är mer när man har starka symtom som försvinner innan KUB :) der Var exakt så för mig med MA. säger de inte nu för att skrämma någon 🤣 men jag tror det är där dem flesta oroar sig ❤️

  • Minimano

    Hade min KUB idag och nu kan man andas ut. Min BF flyttades dock från 8de till 5te så vem vet kanske det blir inte ens en november bebis kanske det blir en oktober bebis 🤣 

    Allt såg bra ut och fick fina bilder och videos. Liknar sitt syskon från sin KUB. Hon var jätte noga och tog sin tid kändes jätte bra. Hon mätte allt från kroppsdelar till organ rygg huvud kollade att alla kroppsdelar var där det hon kollaee med hjärtat var att det slog och att den hade 2 klaffar och bra blodcirkulation. Hon nämnde inget om hur många slag men jag tror dem säkert kollar att den slår i normal takt då hon kollade på hjärtat en stund. hon kollade ansiktsdrag, hon kollade hjärnan, ryggen magsäcken asså verkligen allt och sedan mina hormonvärden. Så för er som undrar hur det kan gå då till så Tycker jag att detta var en bra KUB. 
    Hon kollade även hur bebisen rörde sig, den sov när vi började så vi fick väcka den. Händerna Och fötternas rörelse hållning på huvudet osv. 


    Lycka till med era kuber ❤️ i juni får vi veta kön!!!!! så kul!

  • Minimano

    Jag är vecka 16 nu och känner redan av smärtor här o där när jag är för aktiv men jag har en 1 åring med så jag är ändå ute varje dag på promenader osv jag hade nog inte klarat av en mer intensiv träning 🥹🤣? önska jag hade dock. Knappt symptom bara stora bröst o magen syns, kan ff inte byta blöja men kräker sällan nu. inget är gott längre. 


    har mitt ul 14/6! Har beställt en gender reveal tårta till den helgen. så förhoppningsvis kan man se något 🤣.. 

    idag testade jag att lyssna på hjärtljuden hemma men fick inte till det med aparten jag köpte, någon som också gjort det?

  • Minimano

    Så roligt samma dag! 


    jag vet inte än om jag ska låta dem berätta direkt eller om jag ska typ va me på gender reveal. det är egentligen bara en dag familjen samlas för högtid tänkte bara de skulle va ett roligt sätt o överraska familjen med en tårta som visar pojke eller flicka på insidan 🥹

    har ni planerat ngt 


    Qwalite skrev 2024-05-21 12:45:46 följande:

    Går in i vecka 17 om någon dag, börjar äntligen må bättre med illamående och trötthet? däremot har jag ett hematom som känts av lite sista veckan, men verkar vara på väg att försvinna. Magen växer, känner ibland att det sprattlar där inne. Har också rul den 14/6 ❤️

    jag tar mycket raska promenader och gör stretchövningar, vågar tyvärr inte lyfta något direkt kopplat till träning pga hematomet. Men är trots det i hyfsat bra form, än så länge 🤣


Svar på tråden Någon mer som har BF i november?