Inlägg från: nathaliej97 |Visa alla inlägg
  • nathaliej97

    BIM april 2024

    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-03-25 06:48:52 följande:

    Okej, nu förstår jag ingenting.. Min kropp håller på att spela mig ett spratt. Idag visade ÄL-testet negativt! Ingen blinkande smiley. Ingenting. Bara negativt. Fattar inte?! Var ju sjuk när jag egentligen skulle haft ÄL, så jag trodde den blev förskjuten pga det. Och sen när den blinkande smileyn dök upp trodde jag att det var på gång. Men tydligen inte? Kan missfallet i januari stöka till menscykeln såhär? Kommer jag ens få mens som vanligt nu denna månad? 


    Åh vad frustrerande! Så jobbigt när man går ovetandes. En del av mig önskar att jag inte hade börjat ta ÄL-tester, tog inga med mina tidigare barn så jag vet ju att jag kan bli gravid men av någon anledning började jag nu men det ger nästan bara mer stress och ångest. Känner dock inte heller att jag kommer kunna sluta med dem nu när jag väl börjat..

    Kroppen behöver ju inte ägglossa varje månad heller tyvärr.. kanske blir en blinkande gubbe när det närmar sig nivåer och sen negativt igen om det inte fanns något tillräckligt moget ägg att släppa? vet inte faktiskt men förstår att du blir galen.
  • nathaliej97
    Lusse88 skrev 2024-03-25 19:17:27 följande:

    Kroppen är bra märklig. Hade äl symtom helgen 15-17/3, sen igen 22-24/3. Haft blinkande gubbe 8 dagar i rad som övergick till fast gubbe 22/3. Trodde det var över nu. Men nä, nu fick jag värk i äggstocken idag igen, samt massa fertila flytningar idag, haft dom hela dagen. Det är alltså tredje gången på en månad nu som min kropp visat tecken på ägglossning. Har inte testat mer sen i fredags då jag fick fast gubbe. Så vet inte vad jag ska tro längre... Jag har nog inte ägglossat ännu. Med dessa flytningar och värk jag har nu borde ägglossning bli imorgon eller i övermorgon. Är på cykeldag 22 nu. Har aldrig haft så sen ägglossning nånsin. Ska skaffa nya ältest imorgon och kolla om jag får nån stegring igen... :/ Jobbigt det här. Nya BIM lär ju bli runt 9/4.


    Åh vilken jobbig månad för dig!
  • nathaliej97
    Lusse88 skrev 2024-04-01 19:50:43 följande:

    Jag hade ju en superkonstig månad! Med älsymtom tre gånger, och två fasta gubbar på en månad. Så jag är inte riktigt säker nu, men räknar jag från senaste fasta gubben är jag idag på äl+5. Har idag fått GULA tjocka flytningar. Aldrig haft innan. Undrar vad fasen det ska betyda. Räknar jag från första fasta gubben är jag på äl+10 idag. Förhoppningsvis kommer mina graviditetstest imorgon som jag beställde förra veckan. Väldigt märklig cykel det här. 


    Ska bli så spännande att se dina gravtest denna månad eftersom cykeln vart så annorlunda! Håller verkligen tummarna.

    Själv inväntar jag otåligt mensen som ska komma om 1-3 dagar så att jag kan börja räkna ner till nästa ägglossning som borde bli runt mitten av april. Dagarna går så långsamt nu! 
  • nathaliej97

    Jag funderar på att köpa en temp och börja logga. Någon här som använder något annat än natural cycles och har tips på någon smidig app att använda sig utav? Såg tidigare i mars tråden några som delade deras ?temp kurvor? osv och det såg intressant ut. 

    Tror jag ger det den här månaden och tar det sig inte med bim i slutet av april så köper jag och börjar inför försök 5 i maj. 

  • nathaliej97

    räknar ner dagarna till ägglossning. Skulle det ta sig denna månad så kan jag förmodligen plussa på sambons 30 års dag! Det vore fint. 

  • nathaliej97
    Svartahallon skrev 2024-04-07 07:36:06 följande:
    Åh det hade ju varit fantastiskt! Låter som att vi har samma ålderspann i vår relation. Jag är 97a och min sambo 94a! Han har dock redan fyllt 30!

    Men har en liknande förhoppning om att kunna plussa innan min bästa vän fyller år och kunna ge till henne då. Min ägglossning var igår om jag tydigt allt rätt så om det blir ett plus matchar det bra😍

    Lycka till!! 
    Vad spännande, är det erat första barn? Hittar dig inte i listan över barn/ försök  
  • nathaliej97
    Naniismamma skrev 2024-04-13 17:04:48 följande:

    Jag trodde jag fick mensen den 9e .. på BIM+3... För det kom lite blod när jag torkade mig men sen inget mer... Imorse vaknade jag och hade lite blod men sedan inget mer, helt klart sekret osv även om jag tar upp fingrarna osv... Men nu när jag trott att mensen kommit igång så har vi haft sex någon timme innan jag vaknat med lite blod så kanske har med det att göra..
    Men jag har fortfarande inte några positiva tester... Jag förstår inte riktigt alls.. 
    Kanske ägglossningen var senare och det var en nidblödning/implantationsblödning den 9e ..men tycker jag borde få positivt test nu då men nej.

    Blir helt förvirrad, ska mensen komma eller inte !! 


    Åh vad jobbigt. Förstår dig, är så himla drygt när testet är negativt och man bara går och väntar.. ska mensen ändå komma kan den väll åtminstone komma på utsatt dag så man slipper bli förvirrad och pendla mellan hopp och förtvivlan.. 
  • nathaliej97
    mammaatillen skrev 2024-04-13 07:46:24 följande:

    ÄL+8 för mig idag och BIM-5, har bara ett dyrt clearblue test hemma som är till för att börja testa med på BIM dagen så kommer inte börja testa något än hehe..även om man blir allt sugen att klicka hem billiga tester igen 😂

    Ni andra? Har ni börjat testa nått? Hur ligger ni till i cykeln?😊


    Spännande, håller tummarna för dig! Jag hade inte kunnat vänta tills bim, önskar jag hade det tålamodet men nä 🙈😅 

    Jag är på CD11 (12 nu när klockan är över midnatt). Beräknad ÄL är enligt app CD13, så måndag. Har dock inga direkta flytningar än.. hur funkar det förresten, har man det typ hela dagarna eller kan det vara bara lite vid något tillfälle / dag? 


    Jag använder de rosa äl-testen från clearblue där man får en positiv gubbe om den känner av något, inte som det lila testerna som blinkar först och får fast sen. Har dock en känsla av att ÄL inte blir dag 13 utan kanske dag 15 gissar jag på. 

  • nathaliej97
    Naniismamma skrev 2024-04-14 08:14:14 följande:
    Ellerhur, den kan sluta lura än tkr jag, ska sitta på flyg om 2 veckor också så hoppas verkligen den kommer innan om den nu ska komma eller efter för jag vill inte ha mens på flyget 😭

    Hur går det för dig ? 
    Åh jag förstår det. Du hinner inte ha ÄL en gång till innan du åker tillbaka hem heller? När ses ni nästa gång och hur känns det att eventuellt behöva pausa allt tills dess? 

    Jag väntar på positivt ägglossningstest. Borde vara nu i början/ mitten av veckan som kommer. Vill bara att ägglossningen ska vara förbi så att man kan känna ?nu har vi gjort det vi kan?. Sen börjar nästa jobbiga nedräkning men det får jag ta då haha. 
  • nathaliej97
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-04-14 06:30:36 följande:

    Hej :) Jag har varit med och läst i den här tråden ett tag nu och gjorde för ett tag sen en ansats till att skriva, men så strulade datorn så det blev inget. Men nu så!

    För några veckor sedan gav sambon okej till ett tredje barn och tanken var att börja försöka strax innan sommaren. Nu sitter jag dock här och tycker det var väldigt länge sedan jag hade mens... De två tidigare barnen blev till snabbt; en olycka och en på första försöket men då var jag också mycket yngre än vad jag är nu. 

    Har haft ömma bröst på ett helt annat sätt än vad jag brukar få innan mens och igår tappade jag humöret helt och hållet utan anledning, det brukar jag inte göra.

    Sedan sambon gav ok till det tredje barnet har det legats oskyddat en gång för typ två veckor sen, men inte i syfte att göra barn, eftersom jag var helt övertygad om att jag skulle få mens vilken dag som helst då. Jag har faktiskt ingen aning om när BIM är och börjar nästan fundera på om jag glömt att jag haft mens någon gång under mars... 

    Har i alla fall gjort flera graviditetstester som varit tok-blanka och undrar om jag kan behöva vänta länge innan jag testar igen. Ett alternativ till graviditet tänker jag är stress, då det har varit väldigt mycket på jobbet en längre period. Ovissheten är det som är värst! 


    Hej, vad roligt att du skriver ett inlägg och kanske vill följas åt. Grattis till att sambon godkänner ett tredje barn, hur gamla är de andra barnen? 

    Rekommenderar också att du ordnar en app där du loggar information kring mens. Tar du ägglossningstest så logga det med (då kan du själv lägga in vilken dag du faktiskt hade ägglossning) annars gör appen en uppskattning på när du hör ha ägglossning utifrån din mens och cykel. Kan ta någon/ några månader för den att anpassa sig rätt under tiden den samlar information men tycker det funkar bra så slipper man komma ihåg allt i huvudet! 


    Jag använder oftast ?P tracker? men har senaste tiden börjat med flo och kör båda. 


    Kommer inte mensen igång så boka en tid hos en gynekolog tänker jag bara för säkerhets skull. Dem kan ju också säkerställa att det inte är någon graviditet eller något annat som orsakat utebliven mens.

  • nathaliej97
    Macbookpro skrev 2024-04-14 11:00:52 följande:

    Hej! 


    tog ett negativt testa tidigt för 6 dagar sedan. det var blankt. 


    nu har mensen inte kommit än och jag börjar fundera på om jag ska ta ett till test. är inne på cykeldag 30 nu. har normalt sett en 27 dagars cykel där det aldrig Har varit längre än 28 dagar. 


    är så nervös över att ta ett test. kanske ska vänta tills Ikväll i alla fall. 


    Tycker du ska testa dig! 😊 håller tummarna. 
  • nathaliej97

    Jag väntar fortfarande på min ägglossning som inte vill komma, några dagar sen nu och inga positiva test än. Ovanligt för att vara mig, har relativt kort cykel på 25/26 dagar så känns extra skumt eftersom BIM närmar sig haha. Har ju BIM 28e april men om ägglossningen sker och är såhär sen som det verkar så kommer jag inte kunna plussa förrän i maj.. men hänger kvar här ett tag. Har precis fått hem en temp så jag tänkte börja tempa från imorgon! 

  • nathaliej97

    Igår var mitt ÄL test typ helt blankt, man kunde ana en liten skugga. Tog testet på morgonen vid 06 typ. 


    testade därför inte på kvällen. Imorse vid 07 så såg det ut såhär, tror ni att jag missade toppen och att det var positivt igår kväll eller tror ni det kommer ikväll/ imorgon bitti? 


    Testar mig med de rosa clearblue som inte ger några blinka gubbar utan direkt fast. Dem har varit negativa varje dag och imorse med. 


    Men oavsett om det var positivt igår kväll egentligen eller om det är det ikväll så borde vi ha en ok chans om vi har oskyddat ikväll? Är så rädd att jag har missat det och förstört den här månaden.. 

  • nathaliej97
    amiilee skrev 2024-04-17 10:47:57 följande:
    Kan ju vara att ÄL är på G nu också? Hur är dina flytningar? Bäst att ta ÄL-test efter kl 10 har jag hört. Dvs inte alltför tidigt (till skillnad från graviditetstest).

    Svårt med flytningarna tycker jag men kan vara lovande idag. 


    Ok, ska tänka på det!

  • nathaliej97
    Sand13 skrev 2024-04-17 19:02:07 följande:

    Nathaliej97: Tror definitivt det kan vara på gång! Jag vet inte hur det brukar vara för dig men jag brukar få glad gubbe på dom rosa två dagar i rad :)



    Provade vid 16 och då blev det glad gubbe! 


    har alltid slutat testa när jag väl fått ett positivt men ska ta ett imorgon också på skoj, men ska jag vänta tills efter 10 då med?

  • nathaliej97
    Sand13 skrev 2024-04-18 18:30:24 följande:

    Grattis till plussen här! 😍
    Jag får fortfarande blinkande gubbe på äl-testen så min BIM blir ju då inte i april...
    Lycka till alla!


    Min flyttades också över till maj men jag hänger kvar här ett litet tag till ändå. 
    När är din ÄL beräknad att vara enligt appar? Tempar du? 


    Hittar inte listan nu kring vilket försök du är på & om du har barn sen tidigare?

  • nathaliej97

    Fick ägglossning igår, vi hade sex kvällen innan. Lyckades inte köra igår och vet inte om det är någon idé ur det perspektivet att vi kör ikväll? 


    Har sån ångest över att det inte räcker till, och orolig över att vi borde gjort mer. Men nu börjar nästa nedräkning, 12 dagar kvar till BIM.. 

  • nathaliej97
    mammaatillen skrev 2024-04-19 18:22:23 följande:

    Kan tillägga att med sonen plussade jag kl 23 på kvällen med en mindre än 5 sekunders urinstråle och hade förmodligen druckit en massa den dagen och det plusset var starkt! Så därför känns det för min del som att det inte ska spela någon roll..det va dessutom på BIM+1 :/


    Varje graviditet kan ju vara annorlunda men förstår din frustrasion! Avskyr att vänta på mensen och bli förvirrad när man bara vill ha svar och gå vidare med nästa försök. 
  • nathaliej97
    Idaho1989 skrev 2024-04-20 07:19:59 följande:

    Är på BIM -4, trodde inte att det hade tagit sig den här månaden och kände mig ändå rätt OK med det.  Igår kväll när jag gick på toa var det lite rosa på pappret så börjar fundera om det kan vara något u alla fall 🤔 Lite småömma bröst och småvärk i magen sista dagar annars inga direkta symptom. Hade tänkt vänta till BIM med att testa men nu vill jag ju veta 🙈


    Åh, håller tummarna för dig!
  • nathaliej97
    mammaatillen skrev 2024-04-23 11:00:02 följande:

    ÄL+18 idag, inte testat mer. Mensen är 4 dagar sen, har varit förstoppad ett tag och mycket uppblåst. Inga flytningar öht..så jag bara väntar på mensen nu.

    Hur går det för er andra?


    BIM-8 idag, är så otroligt otålig! Jag tror inte det tog sig denna månad men man hoppas ju ändå. Har fått ett jobberbjudande som jag behöver ge svar på nu i veckan, hade önskat att jag visste om jag var gravid innan jag gav svar på det. Tror jag börjar testa från bim-6, även om det är tidigt. 
Svar på tråden BIM april 2024