• Hysteri

    Min man gav mig opersonligt godis

    Jag ska berätta en stor hemlighet får dig ts. Lova att inte säg nåt till nån annan

    På affären har dom MASSOR med godis som man kan få välja själv och ta med hem mot utbyta av valuta,,,

    Shhhhhhhhhhhhhhhhhhh berätta det inte för nån

  • Hysteri
    Anonym (Jane) skrev 2024-04-01 12:24:16 följande:
    Då är ju frågan varför TS man valde att köpa hem godis till TS och dessutom sorter hon inte gillar. Berätta detta för TS man istället, för det var han som gjorde fel, inte TS. 
    Varför ska jag berätta nåt för ts man? Har jag en uppgift att vara diplomat eller partner terapeut? Varför leker du fl polis har du inget bättre för dig? 

    TS man har inte skapat ett tråd. TS är den jag skriver till

    Jag erbjöd en enkel lösning på ts fruktansvärda problem som hon blev så upprörd över
  • Hysteri
    Anonym (Jane) skrev 2024-04-01 13:27:53 följande:
    Du har nog missuppfattat TS problem. Det är sambon som är problemet. Så hur ska TS lösa det problemet, tycker du? Genom att handla sitt godis själv? 

    Ja, nu kommer alla parrådgivare att bli syssellösa. Har någon problem med sin partner, köp ditt eget godis. Skitbra råd!
    Och du har nog oerhörda problem att läsa en text 

    TS fick fel godis och blev helt till sig för den elaka hemska sambo kommer inte exakt ihåg vilket godis hon gillar 

    Då i stället gå sönder och skriva en tråd på fl kan man väl i stället köpa det godiset man vill ha om det nu är så jävla viktigt?

    TS sambo kanske är disträ har svårt för små detaljer, eller ogillar att handla. Jag är själv sådan och är oftast stressad och glömmer ibland. Vill sambon ha nånting ringer hen och säger till i stället för att bli helt till sig

    Jobba lite med din läsförståelse vännen du är i sort behov av det 
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-01 13:45:28 följande:
    Lägg ner din nedlåtande tramsattityd. Det är ju du här som inte förstår andemeningen i TS texter utan istället så dumdristigt tolkar allt bokstavligt.

    Problemet handlar återigen inte om godis i sig utan om att TS pojkvän inte är lyhörd inför hennes behov. Antagligen något som speglar sig i fler situationer än denna med godisköpet. 
    Visst är det jävligt tramsigt och hemskt så fort nån inte tycker exakt lika som dig.Så kan vi ju inte ha det på ett forum 

    TS ställde en fråga och jag valde att svara på frågan

    Jag tycker det är väldigt överkänsligt att bli så till sig för nåt som är så lättlöst 

    Lägg ner själv! Detta är ett forum inte en blogg väljer du att starta en tråd kan du få mothugg även du inte kan hantera det 
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-01 14:03:57 följande:
    Det handlar inte om vad jag tycker utan om att tolka TS för det hon faktiskt menar. Något du är totalt oförmögen till vilket märks tydligt. Nej, du svarade inte på hennes fråga utan tolkade allt bokstavligt och ytligt. 

    Nej, lägg ner din egen tröttsamma attityd för du tillför inget av värde med denna. Sluta tramsa. 
    Nämen va bra att du förstår bättre än vad alla andra gör. Kanske dax att komma ner från din höga häst du vet inte alltid bäst även om du tror det

    Nej mitt svar var absolut tramsigt, för det var en tramsig sak att bli upprörd över. Speciellt när det är så lättlöst och att en del är mer disträa än andra och med det lätt glömmer småsaker 

    Finns inte en chans att jag tänker lägga ner bara för du inte kan hantera att jag har en annan åsikt än dig, hur arg det än gör dig 
  • Hysteri
    Anonym (Jane) skrev 2024-04-01 14:18:54 följande:
    Du har ett passande nick. Lugna nu ner dig, vännen,  och inse att andra inte håller med dig.  
    Är du arg och upprörd? 😂🤣🤣

    Struntar fullständigt i du håller med mig eller inte 

    Men hittills har du helt misslyckad att bidra till tråden allt du har gjort är att bli kränkt för min lösning passade dig inte. Mitt svar gav i alla fall en potentiell lösning på problemet medans du bara läxar upp all vars svar du inte gillar 
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-01 14:26:28 följande:
    Har inte satt mig på några "höga hästar". Vad är det för dumheter du kommer dragandes med hela tiden? 

    Nej, det är inte din sak att avgöra vikten av TS känslor och vad som utgör överkänslighet då vi alla fungerar olika på det planet. 

    För henne är det kanske ingen småsak när hennes kille inte lyssnar på vad hon sagt, trots att hon har fått upprepa sig när det kommer till sak. 

    Din åsikt väger dock inte tungt med tanke på att du inte ens förstår själva andemeningen i TS texter.
    Nej absolut inte, inga åsikter som du inte delar har inget värde? 😂😂😂🤣🤣

    Igen kom ner från hästen du är inte bättre och vet bäst ,Och din åsikt väger inte tyngst av allas 

    Fast TS ställde ju en frågan om vad läsaren anser, jag sa aldrig att hon inte fick ha sina känslor. Men enligt min åsikt överreagera ts. Hon frågade och jag svarade

    Men för han kanske det är en småsak? Han kanske har svårt att komma ihåg små detaljer? Folk kan vara disträa utan att mena nåt illa, jag är själv sån
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-01 14:47:58 följande:
    Återigen - det handlar inte om åsikter utan om att förstå TS situation.

    Sitter fortfarande inte på nån hög häst. Inbillning och halmdocka. 

    Ser inte hur hon överreagerar. Vem vill ha en partner som glömmer bort vad man säger och inte lyssnar. Har full förståelse för känslan av att bli negligerad. Är man tankspridd så kan man skriva ner saker. Låter mer som att hennes kille inte bryr sig helt enkelt.

    Är det en småsak att inte lyssna på sin partners behov så är man kanske inte gjord för att vara i en relation. Har svårt att tro att såna män som i TS exempel enbart glömmer bort att köpa rätt godis. Är möjligen en del annat som också försummas där. 
    Förstå situationen? Vi tolkar väl det annorlunda och ser på det av olika vikt? Har du kontrollbehov och blir upprörd så fort när nån inte delar din uppfattning? 

    Jag tycker att hon överreagerar och att det är en löjligt sak att bli så upprörd över.Är det inte upp till TS om det är värt att vara i en relation med hennes sambo eller inte? Försummar hennes parter andra saker? Hur vet du det? Kvinnogissning eller? Det kanske han gör men jag förhåller mig till den situation som TS har beskrivit i stället för att diktera ihop en massa kanske eller möjligen 

    Jag tycker att man inte ska göra stora saker av småsaker för då kommer aldrig funka med nån. Man behöver inte bli kränkt och upprörd för ens parter inte köpt det perfekta godiset åt än. Det är min åsikt 
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-02 19:21:24 följande:

    Nej, jag har inte mer kontrollbehov än nån annan. Dum fråga. Jag har dock förstått något som du uppenbarligen inte gjort - att det handlar om mer än bara godis.
    Nej, det är ingen ?kvinnogissning? (löjligt uttryck förövrigt? utan ett ganska rimligt antagande. En man som försummar på ett plan gör det ofta på flera andra också. 


    Och jag i min tur tycker inte att män bör ha relationer med kvinnor om de ska förminska kvinnors känslor genom att hävda att de är överkänsliga och annat trams.


    Uppenbarligen har du kontrollbehov då du minsann ska kontrollera att alla tycker exakt som dig annars kommer dom med massa upprörda svar leker polis och ska tillrättavisa allt och alla 

    Jo jag förstår. Du tycker det är jätte dumt tramsigt och löjligt och blir helt till dig när nån inte tycker som dig 

    Det är sannerligen ett kvinnogissande du sysslar med , så fort män inte dansar efter din pipa så gissar du hur försumbara och hemska dom är trotts att det saknar nån mer grund en ditt kvinnogissande 

    Tycker du det? Oj jaha du. Och?? Jag struntar i vad du tycker men tack för att du påpekade det för mig. Du kanske borde starta en egen tråd om hur du tycker män är förminskade om dom inte köper rätt sorts godis och annat trams 
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-02 20:29:02 följande:
    Nej, det har jag inte. Trams och en halmgubbe från dig som sagt.

    Nej, du förstår uppenbarligen ingenting utan verkar mest ute efter att tjafsa och bråka.

    Nej, det är inget kvinnogissande och det uttrycket är bara ett löjligt hittepå förövrigt.

    Nej, det handlar inte om nåt påhitt. Jag råkar dock ha en viss erfarenhet av hur många män fungerar och så även andra kvinnor på forumet. Vi förstår att försummande relationer ofta inte bara handlar om enskilda ting likt godis.

    Att säga att någon överdriver när de faktiskt blir sårade av något är att förminska den människans känslor ja. Det är inte en åsikt utan ett faktum för de som fattar vad det innebär att förminska någon. För TS så är detta inte trams, då hade hon inte startat en tråd om det.
    Ja vännen jag vet att du blir helt till dig och tycker det är jätte hemskt och tramsigt så fort nån inte tycker som dig och blir jätte arg 

    Tycker man inte som dig förstår man tydligen ingenting enligt dig, Igen du sitter på en hög häst du och tror du är bättre och mer vetande än alla andra😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣

    Vill jag tjafsa? Det var ju du som blev helt till dig och började prata med mig och försöker läxa upp och påpeka hur mycket mer du förstår 

    Oj har du erfarenhet och vet minsann bäst. Suck. Igen.Du är INTE bättre än alla andra även om du tror det

    Nej TS frågade och jag svarade. Jag tycker det är att vara överkänslig och jag kommer fortsätta att ha den åsikten, även om den gör dig upprörd och arg
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-19 03:09:24 följande:
    Handlar fortfarande inte om att "hålla med" utan om att du uppenbarligen inte förstår TS andemening i problemet som beskrivs.

    Ja, det är uppenbart att du bara är ute efter att tjafsa och så länge du gör detta så kommer jag att försvara mig och det kan jag göra i en evighet om det så krävs.

    Uppenbarligen så förstår jag mer än vad du gör åtminstone då du tolkar tråden på ett väldigt ytligt sätt. 

    Du får tycka som du vill. De flesta normala kvinnor anser inte att det är överkänsligt att bli ledsen över en partner som negligerar en och inte är intresserade av att lära känna sina partners och deras smak och övriga behov.
    Det är du som tjafsar med mig . Blir helt till dig och nästan börja gråta för jag inte delar din uppfattning 

    Men ja då vännen, jag vet att du tror att du vet mest. När du sitter på din höga häst 😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

    Dom flesta normala kvinnor? Vad vet du om det, antar du det över din åsikt eller? Låter som lite kvinnogissande 

    Sen bryr jag mig inte om vad andra tycker för jag tycker fortfarande att är överkänsligt att bli kränkt över fel godis i sitt påskägg 
  • Meddelande borttaget
  • Hysteri
    Anonym (g) skrev 2024-04-22 02:53:14 följande:
    Den enda hysteriska gråtaren här är du med tanke på ditt töntiga nick.

    Jag vet åtminstone bättre än att tolka ett inlägg lika onyanserat som du. 

    Jag är kvinna vilket du med all säkerhet inte är med tanke på din patetiska attityd mot kvinnor. Och ja, kvinnor förstår andra kvinnor bra mycket djupare än män vilket du tydligt visar här. 

    Det handlar fortfarande inte om nåt påskägg. Jag kan upprepa detta i det oändliga om det så behövs. 
    Nej men oj blev du ledsen nu igen? 😁😁😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

    Du får gråta hur mycket du vill, jag tycker fortfarande det är löjligt att bli kränkt för fel godis 
Svar på tråden Min man gav mig opersonligt godis