Inlägg från: littlewickewire |Visa alla inlägg
  • littlewickewire

    Letrozol 2024 - följas åt?

    TTCBf skrev 2024-04-23 11:21:29 följande:

    Hej igen allihopa!

    Goda nyheter!
    Idag på cykeldag 17 så fick jag göra ny VUL och dom såg en 16mm äggblåsa som kanske släpper till helgen!
    Fick ovitrelle sprutan utskrivet men väldigt tveksam om jag ens tar den!

    Hade en slemhinna på 6mm, förra cykeln hade jag ägglossning på dag 18 men nu blir den kanske dag 21? 

    Ville bara informera er! För er som läser och är ny så är jag inne på min tredje kur med letrozol😊


    Roligt att höra! Dags för bebisfabriken alltså 😅🥰! Ska bli så spännande att följa hur det går nu!! Håller såå många tummar för er! ❤️ 
  • littlewickewire
    TTCBf skrev 2024-04-25 16:40:43 följande:

    Idag fick jag min positiva ägglossningstest på både clearblue och easyhome testerna.
    Såå jag baby dansade precis, ska man göra det imorgon kväll också eller ska jag på lördag morgon?

    För att svara på ovitrelle frågan så testade jag också ut den för skoj skull, men blev ej gravid av den.

    Gjorde cykel 2 utan sputan, och nu tredje kuren utan sprutan, köpte dock ferti lily koppen och provade nu idag, de gick ut ganska mycket när jag drog ut den, vet ej om den ska göra så🥹


    Härligt! Vad jag förstått så är det bara om mannen har dåligt spermieantal som man inte ska ligga varje dag. Vi brukar ligga varje dag runt ägglossning och har iaf lyckats bli gravida 2 ggr :) 
  • littlewickewire
    thildusen90 skrev 2024-04-26 10:56:07 följande:

    Hej alla! Ursäkta att jag gjorde en tråd och sen är såå dålig på att svara i den haha. Jag tänkte bara meddela att jag plussade idag :D En dag efter förväntad mens, första omgången med Letrozol efter missfall. Är så lycklig men kan inte riktigt ta in det än känner jag.


    Hoppas det går bra för er andra också Hjärta


    Men åh grattis!! ❤️
  • littlewickewire

    Idag (CD12) var jag på UL efter min andra omgång enkeldos Letrozol. En äggblåsa är på gång, är 15 mm och jag hade bra tjocklek på slemhinnan, så han trodde ägglossning från onsdag och framåt (kanske till helgen).

    Passade på att fråga om det här med om det är dåligt att ligga varje dag, alltså om det minskar mängden spermier, men det sa han bara var en myt! Så man kan ligga fritt flera gånger om dagen om man vill 😊

  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-30 13:00:25 följande:
    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det har gått Skrattande
    önskar er alla Glad Valborg! 
    Detsamma 😊☀️🌸
  • littlewickewire

    Jag var ju på ultraljud i måndags och hade en äggblåsa på 15 mm. Har dock inte fått positiva ägglossningstest/tempstegring än, så är lite nervös att det inte blir något. Gynekologen sa visserligen att ägglossning kunde ske från onsdag, kanske till helgen. Men vore så typiskt min otur om det ändå inte blev ägglossning.. 😩

  • littlewickewire
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-03 09:12:04 följande:
    Här är en till som gått på letrozole (första omgången). Var på ultraljud idag, cykeldag 10, och hade två äggblåsor på samma sida som båda va 13 mm. Ska komma tillbaka cykeldag 15 och kolla igen.
    Fick ingen bra känsla, läkaren sa att man måste ha tålamod med letrozole, att jag skulle kunna ev pausa ett tag o försöka gå ned i vikt m.m.
    Nån som vet om 13 mm cykeldag 10 är väldigt litet? 
    Hej!
    Välkommen till tråden! Jag tycker 13 mm på dag 10 låter väldigt rimligt! Jag var på ultraljud i CD12 i måndags och hade en blåsa på 15 mm (och en på 12). Enligt min gynekolog växer blåsan ca 2 mm om dygnet, så att du är på 13mm på dag 10 låter lovande 😊
  • littlewickewire

    Åh hörrni nu har jag fått tvär-positivt ägglossningstest!! Har inte haft så tydligt positivt sen i januari 🙏🏼🙏🏼 Borde bli ägglossning typ imorgon, hoppas kunna bekräfta med temp imorgon eller söndag! ❤️ 

  • littlewickewire
    TTCBf skrev 2024-05-04 11:26:01 följande:

    Är så sjukt att jag får skriva detta nu!

    Jag plussade på graviditetstest precis! 8 dagar efter Ägglossning med tredje kuren av letrozol😍🌸❤️🥹
    vågar man vara glad efter missfall?? hoppas allt detta går bra!


    Åhh stort grattis, så roligt!! ❤️ 🌸 Såklart du ska vara glad! Njut av att vara gravid, det som händer nu är ändå utom din kontroll. Statistiskt sett så kommer allt att gå bra 😊❤️ (alltså fler som får behålla sin graviditet än som får missfall)
    Grattis igen!! ❤️
  • littlewickewire
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-08 10:08:41 följande:
    I fredags (CD10) var jag på ul och hade då två äggblåsor på 13 mm. Idag (CD15) var jag på ul igen, inget hade hänt utan de var fortfarande 13 mm :( Ska dit igen nästa vecka o kolla då detta är min första omgång letrozol, om det inte visar sig så att jag har en väldigt lång cykel så blir det dubbel dos letrozol.
    Åh trist :( Hoppas att det ser bättre ut nästa vecka ❤️❤️
  • littlewickewire
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-09 08:10:43 följande:
    Tack ❤
    TTCBf skrev 2024-05-08 19:13:49 följande:
    Jag vill försöka säga ?oroa dig inte?
    Jag hade en 10mm på cykeldag 13 och cykeldag 17 så var den 16mm och jag ägglossade cykeldag 20, blev gravid med den nu i vecka 3+4

    ❤️
    Så underbart att du blev gravid :) Jo får försöka tänka positivt. Känner mig dock lätt rätt "dålig" även om det inte är mitt fel. 
    Åh men så ska du inte känna ❤️ Finns inget du hade kunnat göra, och det är ju bara så det är att det inte alltid funkar, och att man kanske måste gå upp till dubbeldos.

    Nya tag inför nästa omgång ❤️❤️
  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-12 11:33:50 följande:

    Hej tjejer! 


    hur går det för alla? Själv är jag på CD 15, min andra omgång av Letrozol 😃


    Halloj!
    CD25, ÄL+8 här! Inga symptom att tala om. Kanske att det drar lite i ljumskarna typ. Hade dock vita "lotionflytningar" igår (sorry för detaljer 😅), och det har jag läst kan vara ett tidigt tecken på graviditet. Men jag har inte jättehöga förhoppningar. 
  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-12 18:33:44 följande:
    Spännande, det kan absolut vara ett graviditetssymtom! 
    var det din 2a Letrozolkur också? 
    Ja precis, och man är ju bra på att analysera allt, så blev väldigt hoppfull när det kom. Vi får se i veckan!

    Precis, andra Letrozol. Tog första i januari, blev gravid då, men det slutade i missfall (troligtvis kemisk graviditet) i slutet på februari.

    Det var andra för dig också? 
  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-12 19:39:57 följande:

    Beklagar ditt missfall. 🙏 
    Ja andra gången för mig med, så är ÄL +2. Har även gjort insemination i fredags och tog Ovitrell sprutan i onsdags.
    Hoppas det går vägen den här gången 😃🙏
    Uppdatera gärna kring dina symtom, tycker det är så kul att läsa!  


     


    Tack 🙏🏼 Det tog inte lika hårt som mitt första missfall, upptäckte i september ett MA i vecka 11 (fostret dött v 7), men det var trist att börja om allt igen.

    Ska uppdatera om symptom, gör gärna det du också 😊 Sist fick jag tydliga gravid-symptom första gången, men nästan inaäga alls nu senast, så misstänkte nästan direkt att något var fel..

    Hoppas på att vakna upp med ömma bröst och ett rejält illamående här snart 😅 Första graviditeten fick jag också aversion mot allt vad alkohol hette, och även sånna där goda San Pelligrino-läsker (som vi hade köpt massor av för att jag skulle ha nåt kul alkoholfritt att dricka) fick jag rysningar av 😅
  • littlewickewire
    Smörblomma24 skrev 2024-05-13 14:01:23 följande:
    Hej, ska börja min fjärde omgång av Letrozol nu i veckan. Nu undrar jag om ni äter några speciella vitaminer eller något annat ni fått rekommendation om? 
    Kliniken jag går hos rekommenderade bara Omega-3.
    Så har tagit det, d-vitamin och Folsyra 

    Efter varje cykel blir man lite sänkt men finns ju också oändliga saker man hör/läser om att människor testar så känns lite överväldigande 

    Önskar fin måndag 🌻
    Hej!
    Jag äter Q10 (200 mg), Omega3, folsyra, d-vitamin.
    Sen även magnesium (får märkliga nervryckningar vid ögonen annars, så ej pga vill bli gravid.

    Skickat styrkekram till dig, känner igen känslan av att bli sänkt ju mer tiden och cyklerna går 😪❤️
  • littlewickewire

    Tror knappt att det är sant, ett svagt, men fullt synligt, plus på ÄL+10 idag 😮 Kan det vara min tur nu, tredje gången gillt?!

    Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blivit starkare (sist, med den kemiska graviditeten plussade jag också tidigt, men det blev aldrig starkare). 

  • littlewickewire
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-14 07:57:59 följande:

    Åhhh vad spännande! 😍 har du några symtom? 


    Inte direkt, det känns ibland typ som om "det händer något" i livmodern, typ lite mini-dragningar ibland. Kanske svagt illamående som dykt upp lite nu på morgonen. Men det är risk för att det är inbillning för att det är så svagt 😅
  • littlewickewire
    TTCBf skrev 2024-05-14 12:24:40 följande:
    Jag plussade på ÄL + 8 så det är fullt normalt att plussa svagt ÄL+10????🏻

    Tar Hcg blodprov ovh hittills har det ökat bra, är i vecka 4+3

    vad tycker ni om mitt ultraljudsbild:
    Aaa, tänker att det är fullt normalt :) Hoppas bara få se en ökning, för nu senaste graviditeten så blev strecket aldrig starkare, och så visade det sig ju vara ett väldigt tidigt missfall.. 

    Åh jag är dålig på ultraljud.. Vilken vecka är du i? Glad
  • littlewickewire
    Madelene1989 skrev 2024-05-24 14:59:28 följande:

    avslutat tredje omgången med Letrozol och inväntar nu glada gubben.. Hur många gånger ska man försöka med Letrozol innan man ger upp och går vidare med ivf?
    Jag tror att min läkare sa att jag ska försöka ca 7 ggr innan man får gå vidare men detta knäcker ju psyket totalt.


    Min gynekolog har sagt att vi gör 6 försök (så många piller som finns i lådan jag fick ut) innan vi provar ngt annat. Nu är jag gravid för andra gången med Letrozol (v 5+2) men jag vågar inte riktigt ropa hej än..

    Sist fick jag missfall i v 6+nånting (kommer ej ihåg exakt dag) , men det konstaterades iaf på TUL i v 7. Denna gång har jag iaf symptom (ömma bröst) vilket känns positivt! 
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?