• Pez

    BIM maj 2024

    Skriver upp mig på listan! Ska börja med syskonförsök. Slutade nyligen med p-piller och det tog 38 dagar innan mensen kom. Tror ägglossningen är i helgen om jag har en cykel som jag brukar utan piller. Sambon är tyvärr bortrest resten av veckan så det blev ett försök idag och sen får det bli efter helgen. Spännande tider! 

    BIM maj 2024:

    Nathaliej97, 1/5e, 3e barnet, 4e försöket
    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Snorkfröken, 4/5, 3:e barnet, försökt för nåt år sedan, startat om nu igen :)

    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    19977: 24/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF.
  • Pez
    Sand13 skrev 2024-04-30 23:39:35 följande:
    Välkommen och lycka till :) Spännande med syskonförsök :)
    Tack, har dock ingen direkt förhoppning denna månad för vi missar nog ägglossningen.. Men vi har iaf börjat försöka och det är alltid nått. Glad
  • Pez

    Lite störigt att vi inte fick till det kring ägglossningen denna månad, bara en gång 4 dagar innan beräknad ÄL. Hade tecken på ÄL i 3 dagar efter ligget. Känns som chansen att lyckas denna gång är liten. Förra gången vi lyckades låg vi varannan dag i två veckor kring ÄL. Obestämd

  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-07 09:28:55 följande:
    Hej! 
    Inte omöjligt att ni lyckats ändå 😊 
    Om inte kroppen lurar mig fullständigt med molvärk, så misstänker jag att vi faktiskt lyckades på första försöket 🙏
    Visste inte riktigt när min äl skulle ske, det kan skilja några dagar för mig och i efterhand så vet jag att vi hade sex 3 dagar innan. 
    Först dagen efter det så ändrades miljön där nere med äl-konstistens. 
    Har kollat det där NOGA och det var helt fel där nere den dag vi hade sex. 
    Men nu känns det som det gick ändå. Vi får se 15 maj (men jag brukar få positivt test 4 dagar före Bim så vi får väl lov att säga att vi får se 11 maj 🤣 /Testoman) 

    Håller tummarna att ni lyckades 4 dagar före. Som sagt, inte omöjligt men skulle ändå tro att man har lite bättre odds 3 dagar före. Verkar sägas att det är vanligast att spermierna överlever uppåt 3 dygn, även om de absolut kan överleva längre. Uppåt en hel vecka till och med!
    Spännande! Ja 3 eller 4 dagar före tror jag, men jag har ingen koll egentligen. Det enda jag vet är att ÄL sekret kom dagen efter ligget och höll i sig 3 dygn så då tror jag det var över på 4de dagen? Jag har dålig koll, testar som sagt inte. Har molvärk till och från nu men förra gången fick jag ganska direkt ont i bröstvårtorna. Ja det står lite olika hur länge spermierna överlever på nätet, allt från 3 dygn till en vecka. Men ändå låg chans att bli gravid även om man prickar ÄL. 

    Håller tummarna för oss! Annars är det en ny cykel snart igen!
  • Pez
    LillaSam skrev 2024-05-07 12:02:38 följande:
    När jag blev gravid med min son hade vi endast sex en gång fem dagar innan ÄL, då det är ju inte omöjligt Glad
    Åh vad roligt! Tack för peppen! 
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-07 16:51:28 följande:
    Ja, precis. Det är ju låg chans även vid prick av ägglossningen. 
    Jag är snart 37 år också och då får man räkna med sämre odds vid varje försök. 
    Så jag har ju tänkt att det hääär kommer ta tid. 
    Ska bli otroligt spännande att testa mig och se om dem här molvärken är en graviditet. Skulle bli riktigt besviken på min kropp om den lurade mig så här. Brukar inte i villa mig symtom och det är ju hela dagar jag har dem här värken
     Starkare idag också. Äl+6. Håller tummarna 🥹 
    Också lite rädd.. 
    Nu har man liksom bestämt sig för att börja om när livet är så lätt med en 9-åring och snart 11-åring. Vad hände? Vi skulle ju absolut inte ha fler 🙃

    Men för mig var det absolut inte äggloasningsmiljö där nere, har kollat NOGA varje dag. 
    Kom för mig också rätt konsistens först dagen efter sista sexet. Så rättt sjukt om vi lyckats..
    Vet dock om att mannen har bra kvalite för vi gjorde en fertilitetsutredning 2012 🙌
    Vilken dag var du på nu igen? Ägglossning+ vad?
    Jag håller tummarna för dig nu 🙏🙏🙏
    Jag är 35år, fick min första för 1,5år sedan så det känns som jag nyligen varit gravid, typ 😬 men känner viss stress pga åldern också med allt som medföljer.

    Skönt att veta att simmarna funkar! Ja men jag kan tänka mig att en sladdis är den lilla extra kryddan! 
    Jag är isåfall ÄL+2-3 lite oklart. Men jag har som sagt molvärk vilket Jag aldrig brukar ha om jag inte har mens. Hade det förra veckan också, vet inte vad det står för. Känner att jag borde ha försökt lära känna min kropp, skulle underlätta lite mer. Spännande att se om du har rätt känsla, har du några andra symtom? 🤩
  • Pez
    Erho skrev 2024-05-08 22:08:27 följande:

    Hej på er!


    Hoppar in här lite jag också, så mycket att gå och tänka på 🤪
    Fick fertila flytningar och ÄL smärta runt CD 8-9, positivt ÄL test på CD 10 (1/5). Tempar så såg en dipp i temperaturen CD 11 (2/5) vilket brukar betyda att det är ÄL dags. Nästa dag hade tempen stigit men inte över coverline i natural cycles appen. Dagen därpå, CD 13 (4/5) hade tempen stigit över coverline. NC säger att ÄL skedde mellan CD 10-12. Min egen gissning är CD 11, men är ju bara en gissning. 
    Hade sex efter positiva testet CD10 (1 eller 2 dagar före ÄL) och sen natten mellan CD 12 och 13. Mer hann vi tyvärr inte..
    Jag tror att timingen blev fel och vi missade. Men igår fick jag en ljusrosa flytning och har molande värk. Men BIM är inte förens om 1 vecka, 15/5. Borde vara på ÄL +5 eller ÄL +6 idag. Så måste väl vara för tidigt för att det ska vara t ex en nidis?
    Är säkert någon eftersläpande ÄL värk och liten mellannlödning men det är ju svårt att inte hoppas lite..
    Under min förra graviditet hade jag molvärk och som mellanblödningar en vecka innan BIM. Det var både ljusrosa och mörkt som gammalt blod. Håller tummarna för dig! 
  • Pez

    Grattis ni som plussat! Otroligt roligt för er! 

    Jag känner absolut ingenting, förra gången jag var gravid hade jag massa olika symtom vid denna tidpunkt. Så tror inte vårt halvdana "försök" ledde någonvart. Jag beställde ÄL-stickor till nästa cykel, ska bli spännande att prova nått nytt. Främst för att ligga varannan dag i 2 veckor-metoden är lite svårare med småbarn hemma så skönt att kunna pricka rätt 🤩

    Mensen ska dyka upp i helgen, kommer den inte så ska jag testa såklart. 

  • Pez
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-14 12:30:22 följande:
    Behöver inte vara kört, men jag förstår tänket. Jag har aldrig haft symtom före BIM när jag varit gravid men känt allt möjligt när jag inte varit det 😆 
    Precis efter att jag skrivit detta så fick jag som mensvärk och en väldigt ljusröd flytning. Hade nog missat det om jag inte haft trosskydd idag för syntes inget när jag torkade mig. Rätt likt dagarna innan pluss förra gången. Haha nej man blir fasen knäpp på det här 🤷
  • Pez

    Idag kom en omgång ljusrosa flytningar till, molvärken kvarstår. Syns inget på pappret. Nidblödning? Mens på G? När kan an testa tro.. Jag tror imorgon som tidigast. Har inga tidiga test hemma. Mens beräknad om 4 dagar. Känns som jag uppdaterar en dagbok här 😂

  • Pez
    fancyr skrev 2024-05-15 11:48:26 följande:
    Med testa tidigt kan du ta redan nu. är det nidblödning hade jag väntat två dagar. 
    Jag testade på äl 13 med vanligt test som visade plus. 
    Jag beställde ett CB testa tidigt som borde komma i eftermiddag. Får se om jag testar, det är bara jobbigt om det är för tidigt eller om mensen är på G. Det är så utdelat med test för mig, iaf såhär tidigt. Är på ÄL +11/12 idag (tror jag).

    Jag hade samma blödning som sagt förra grav, men då testa jag inte förrän en vecka efteråt. Då hade jag troligtvis haft en supertidig ÄL för testet blev positivt på CD 21(vanligt test) på en 28 dagars cykel. 
  • Pez
    fancyr skrev 2024-05-15 11:48:26 följande:
    Med testa tidigt kan du ta redan nu. är det nidblödning hade jag väntat två dagar. 
    Jag testade på äl 13 med vanligt test som visade plus. 
    Jag beställde ett CB testa tidigt som borde komma i eftermiddag. Får se om jag testar, det är bara jobbigt om det är för tidigt eller om mensen är på G. Det är så utdelat med test för mig, iaf såhär tidigt. Är på ÄL +11/12 idag (tror jag).

    Jag hade samma blödning som sagt förra grav, men då testa jag inte förrän en vecka efteråt. Då hade jag troligtvis haft en supertidig ÄL för testet blev positivt på CD 21(vanligt test) på en 28 dagars cykel.

    Måste rätta mig, det var bara några dagar efter blödning som plus kom. Såg jag nu när jag kolla, 3 dagar för att vara korrekt! 
  • Pez

    Igår hade jag sån molvärk som kom och gick att jag var säker på att mina blödningar är början på mens. Kom lite blödning igår, även nu igen på morgonen. Molvärken verkligen kommer och går under dagarna. Ryggvärk. Känns som mens när som helst eller så är detta början till mens. Om det inte kommer igång ordentligt ska jag testa på lördag eller söndag. Har BIM lör/sön. 

  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-16 17:45:45 följande:
    Spännande! Behöver absolut inte vara kört för ett negativt test 4 dagar innan bim, särskilt inte när det inte var ett testa tidigt! Håller verkligen tummarna 😍
    Jag använde cb testa tidigt för första gången förra cykeln som just var. Har du valt den digitala? Lan meddela att jag aldrig kommer köpa dem igen, tyckte det var jättejobbigt psykiskt att titta på de blinkande pluttarna som blev och så hemskt att se texten "inte gravid".
    Nu var jag ju inte gravid, så det var ingen lögn. Det föll mig bara inte i smaken att få det kastat i ansiktet sådär konkret 🤣
    Visste du att det finns en sorts testa tidigt som Visar positivt på så små värden som 5??
    De andra testa tidigt visar 10 och normala test 25. 
    Beställde just de på 5 från apotea 😀

    Uppdatera bör du testat och det är onekligen spännande med den eventuella nidblödningen. Aldrig haft en sön (varit gravid 3 ggr) . 
    Haha tack! Har ett digitalt som jag ska ta. Såg de där abblo pharma som hade ett väldigt tidigt test men har läst att de inte är de bästa. Har du erfarenhet av dem?
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-17 09:28:12 följande:
    Okej, vad tråkigt! Låter ju tyvärr som om mensen är här. 
    Jag hade bim i onsdags men redan på måndagskväll kom molandt och en liten brun flytning och på morgonen kom mensen. En dag före mina beräkningar. 
    Brukar inte ha molande värk före mens eller bruna flytningar, så det var något nytt för mig. 
    Däremot så jämför jag med för flera år sen, då jag inte använde preventivmedel under några år. 
    I nutid har jag bara haft 3 cykler och jag är flera år äldre, så saker och ting kan ju ändras! 

    Håller tummarna för dig ändå. 
    Men om det nu är mens, föeösk då tänka positivt som jag lyckades göra, jag kände att: men så bra ändå, jag tjänade en dag ju iom att den kom en dag före mina beräkningar 😅😄
    Ja jag hoppas mensen kommer igång, eftersom vi inte gjorde nått riktigt försök denna cykel så har jag inte haft några förhoppningar. Men jag brukar inte hålla på småblöda utan det brukar komma direkt. Och molvärken kommer inte och går såhär normalt sett. Men som sagt, den får gärna komma så man kan gå vidare 🤩
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-17 09:29:53 följande:
    Okej! 
    Ja, det är precis det testet jag köot hem ett 2-pack av. 
    Jag vet inte faktiskt! Aldrig testat det förut. Jag får återkomma med svar på falskt positivt eller om det gav utslag eller ej i tidigt skede, den dag jag väl blir gravid! 
    Vad har du läst för negativt? 
    Jag har bara läst att den är svår att avläsa och inte så känslig som man hoppats på men vad vet jag! Du får gärna återkoppla 😊👍🏻
  • Pez

    Kunde inte hålla mig, tog ett rfsu testa tidigt mitt i dagen, alltså inte morgonurin. Tycker mig se världens svagaste linje. Ser ni nått? 

  • Pez
    littlewickewire skrev 2024-05-17 18:02:38 följande:
    Sådär såg det tyyyp ut för mig dagen innan jag fick ett mer tydligt plus. Men svårt att säga. Tips - öppna upp plastfodralet och ta ut stickan, man ser lättare så tycker jag 😊

    Hoppas hoppas det är tydligare imorgon! ❤️ 
    Jasså! Det kanske finns hopp då. Men ska det inte va två tydliga sträck vid BIM? Är det inte lite väl svagt? Det var så svårt att få på bild, var tydligare i verkligheten.

    Tack för peppen! 
  • Pez
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-17 22:06:32 följande:
    Jag ser 😄 När hade du BIM? Spännande, håller tummarna att det blir starkare nästa gång du testar 🙏🏻
    BIM på söndag! Haha jösses så sent, jag hade blivit tokig till slut 😂 ska testa med ett digitalt imorgon bitti 🤩
  • Pez
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-17 22:12:19 följande:

    Jag är på ÄL+4, har onda, ömma bröst vilket jag brukar få efter ÄL så det är lite som ett kvitto på att ÄL skett. Evighetsväntan på BIM eller nåt spännande symtom jag kan analysera 😆


    Ja man kan analysera sönder sig i den här processen har jag märkt 😂🙈 lycka till! 
Svar på tråden BIM maj 2024