Inlägg från: Anonym (Kärring mot strömmen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Tåla kritik

    Jag tycker också det är fel att du klagar på hur han diskar. Ska väl du strunta i! Du ska helt sluta lägga dig i saker som du inte har med att göra, rätt enkelt. Sluta klaga, sluta gnälla! Enda gången är om det ställer till problem för din del, och då menar jag inte i tycke och smak, hur du tycker att saker ska skötas osv.

    Eller så fortsätter du som du gör och blir dumpad som en gnällkärring.

  • Anonym (Kärring mot strömmen)
    Aina03 skrev 2024-04-21 20:10:35 följande:

    Han får diska hur han vill i sitt hem, men det är inte trevligt stt ta fram kladdiga tallrikar, glas och bestick när man ska duka. Det är oftast jag som dukar, men gör givetvis annat också. Jag har sagt åt honom att han behöver inte diska för hand hos mig, men han envisas.

    Han kan stå och diska i mörker utan att tända lampan. Har bett honom använda glasögon, för han ser inte bra. Han använder läsglasögon och skulle behöva ha det på håll också. Men han lyssnar inte.


    Min poäng här är att göra rätt från början och inte skapa extrajobb helt i onödan. Man måste få säga ifrån om det är nåt som stör. Det här är bara ett exempel på konstigheter. Han har många goda sidor, men dessa konstigheter kan driva en till vansinne. Så onödigt.

    En gång skulle han fixa några klinkers i mitt badrum med fogmassa. Jag assisterade honom med saker. Sa till från början att han borde täcka golvet runtom för att inte kladda ner i onödan. Jag lagade mat under tiden. Givetvis struntade han att skydda runt om? så golvet blev kladdigt och det tog en halvtimme att göra rent.

    Varför ska man skapa extrajobb i onödan? Vad är vitsen? Är man gnällig om man försöker göra saker så smidigt som möjligt? 


    Säg då att du föredrar att ta din egen disk när ni är hemma hos dig. Att han behöver glasögon ska du inte lägga dig i.

    Verkar snarare som att du behöver backa från DINA preferenser över hur HAN ska bete sig, och det oavsett om det blir extra jobb eller inte. Lägg ner bara, innan han lämnar dig. Ingen orkar med sånt gnäll i längden!

    Svar JA, du är gnällig när du kommer med dina pekpinnar!
Svar på tråden Tåla kritik