Inlägg från: Anonym (Han) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han)

    Skulle du kunna vara kvinnan i detta scenario?

    Skulle du kunna tänka dig att vara en av beskrivna kvinnor i beskrivet scenario och i så fall vilken?

    Jag ville starta tråden som anonym, men hade svårt att hitta en lämplig rubrik/kategori att posta under.

    Scenariot är följande:

    Mannen är 40+ alternativt 50+.
    Han lever i ett stort fint och välutrustat hus på landet i ett skärgårdsparadis.
    Detta innebär bl.a. sjöliv med båt, fiske, bad e.t.c. Det innebär även att uppleva, njuta av och ta rätt på vad naturen ger, såsom skogspromenader, svamp, bär, vilt mm.
    Allt är betalt och det finns inga krav på att du drar in tillräckligt med pengar för att betala hälften av löpande kostnader.
    Han vill ha 2-3 bisexuella kvinnor som lever i en flersam relation där minst en är sambo och övriga är särbo eller sambo.
    En kvinna kan vara hemmafru eller deltidsarbetande, medan övriga kan arbeta hel- eller deltid.
    Han är sexuellt dominant och ser helst att kvinnorna är undergivna i någon grad, men i övrigt jämställda med ömsesidig respekt, kärlek och omtanke.

    Vorde det tänkbart för dig att vara en av dessa kvinnor och i så fall vem samt vilken ålder det är på dig?

  • Svar på tråden Skulle du kunna vara kvinnan i detta scenario?
  • Anonym (Han)
    Anonym (Usch) skrev 2024-04-26 07:30:26 följande:

    Nej det känns inte särskilt aktuellt nej. Fyfasen, vidrig tanke. Som en mardröm. En mansgris som tagit sig flera sex- och hushållsslavar ute på nån enslig ö någonstans. Och varför får bara en av kvinnorna vara hemmafru medan resten av kvinnorna måste jobba heltid/deltid om allt är betalt och det inte finns några krav att betala hemma? Eller de kanske måste betala trots allt, bara inte precis hälften? Du tror det är lockande för kvinnor att bara vara en del av din sexuella fantasi? Luktar sekt och sisterwives.


    Min tanke var precis tvärtemot din. Många upplever det som personligt utvecklande med en yrkeskarriär och behöver även dess sociala bit, vilket jag gärna uppmuntrar.

    Andra kan trivas bättre i hemmets och naturens lugn. 

    Olika erbjudanden för olika behov...
    men du hittar det negativa i båda och målar upp som gällande för alla.
  • Anonym (Han)
    Anonym (R) skrev 2024-04-26 06:50:06 följande:

    Blä. Det är väl en sak med polyförhållanden där folk träffats och fattat tycke för varandra och vill leva ihop. Det är ju något fint, även om det inte passar mig. Men det här låter mer som att han kan ta vilka kvinnor som helst bara de har fitta och pattar och kan städa och laga mat. Usch, då låter det bara äckligt och mansgrisigt faktiskt. Och så skulle ett vackert boende vara någon sorts betalning då eller? 


    Din utgångspunkt verkar vara att ingen vill ha det jag erbjuder, utan är som ett "straff" vissa kan uthärda p.g.a. de ekonomiska villkoren.
    Jag är övertygad om att du har fel.
  • Anonym (Han)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-04-26 06:56:13 följande:

    Beror helt på vilka dom andra kvinnorna är, får jag vara med o välja? Isf ja, om jag finner mannen attraktiv på alla plan.


    Rimligen är hon jag bor ihop med med och väljer övriga.
  • Anonym (Han)
    Anonym (Fröken Zoom) skrev 2024-04-26 07:24:57 följande:

    Jag har redan allt det där genom arbete/investeringar, utan att behöva bli beroende av en man så vad tillför det konceptet?

    Finns säkert några betahönor som går med på det för att de knappt kan försörja sig själva,men barnen lär knappast bli nobelpristagare, det fattar du va?


    Nej, alla är ju inte beroende. Du har läst slarvigt.

    Vem har sagt något om barn?
  • Anonym (Han)
    Anonym (Usch) skrev 2024-04-26 07:30:26 följande:

    Nej det känns inte särskilt aktuellt nej. Fyfasen, vidrig tanke. Som en mardröm. En mansgris som tagit sig flera sex- och hushållsslavar ute på nån enslig ö någonstans. Och varför får bara en av kvinnorna vara hemmafru medan resten av kvinnorna måste jobba heltid/deltid om allt är betalt och det inte finns några krav att betala hemma? Eller de kanske måste betala trots allt, bara inte precis hälften? Du tror det är lockande för kvinnor att bara vara en del av din sexuella fantasi? Luktar sekt och sisterwives.


    Eftersom både hemmafrualternativet och förvärsarbetaralternativet finns så finns inga "måsten". Det handlar om vad som passar bäst för individen och det är helt och hållet ett eget val. Många har inte detta val, men du ser dem antagligen som mer fria.
  • Anonym (Han)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 13:30:51 följande:

    Om det finns attraktion, om jag får ha min hund och om mannen betalar allt så kan jag tänka mig det


    Han gillar djur och skulle detta bli verklighet så finns planer på åtminstone hund och katt. 
  • Anonym (Han)
    Anonym (Anna) skrev 2024-04-26 21:59:20 följande:

    Nej det skulle jag aldrig kunna tänka mig. 
    Troligen skulle de kvinnor som kan tänka sig detta görs det av ekonomisk trygghet. 
    Men visst man vet aldrig, finns ju alla möjliga sorters människor.. men extremt osannolikt att hitta någon som vill detta av eget val (dvs en kvinna som skulle vara ekonomiskt oberoende men ändå välja detta som sitt förstahandsval)


    Du får det att låta som att de flesta kvinnor inte söker ekonomiskt trygghet i förhållanden. Min erfarenhet är tvärt om. För de allra flesta kvinnor (fler än för män) är det helt otänkbart att leva ihop med en man som inte har inkomst nog att bidra med minst hälften av deras gemensamma kostnader, medan betydligt fler kan tänka sig att vara hemmafru och leva på sin man.
    I detta fall så blir det dessutom helt upp till kvinnan om hon vill arbeta eller vara hemma eller lite av båda, så att valfrihet skulle saknas är jag inte med på.
  • Anonym (Han)
    Anonym (Nej.) skrev 2024-04-26 13:16:31 följande:

    Jag blev inte ens särskilt lockad av skärgårdslivet som beskrevs i inledningen.


    Då är du helt enkelt inte rätt kvinna för detta och det är okej, det har jag räknat med.
  • Anonym (Han)
    Anonym (---) skrev 2024-04-26 13:35:12 följande:

    Absolut inte. Jag vill ha ett riktigt familjeliv och prioriterar partner och barn och att vara "ett team". Jag är rätt traditionell där. Jag vill gärna ha en "rejäl man" som är handlingskraftig, stark osv, men absolut inte "dominant" på det där nedvärderande sättet som det ofta antyds om när det pratas om såhär sexuellt.


    Jag ser att du inte har någon kunskap eller erfarenhet av dom/ug eller bdsm i förhållanden. Det är okej, men din uppfattning om hur andra lever blir då tämligen ointressant.
  • Anonym (Han)
    Hjelm skrev 2024-04-27 21:36:13 följande:

    Nej, eftersom jag inte är en golddigger, kan ge mig själv allt jag behöver och vill ha, har självrespekt och vill uppleva riktig kärlek.


    Inget av det du önskar har uteslutits i beskrivet upplägg, förutsatt att upplägget passar individen. Att upplägget inte passar alla har jag räknat med.
Svar på tråden Skulle du kunna vara kvinnan i detta scenario?