• Mjölk

    Umeåmammor januari-februari?

    Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

  • Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • icaS

    Missboss: Å vad skönt att allt gick bra.... försök ta det lite lungt nu ett tag Kul i alla fall att ni fick se h*n man måste ju se allt från den ljusa sidan.

    sofia76: Tack för det.... jag hade en riktigt down stund igår... ja den hänger nog kvar idag också men det känns lite bättre

  • Elsakling

    Missboss: Såååå skönt att allt var bra. Jag hann bli riktigt orolig för din skull. Hade rätt kraftiga sammandragningar ungefär i samma vecka som du. Och man hinner verkligen inbilla sig allt hemskt. En BM hann till och med skrämma upp mig genom att säga: "det finns risk att bebisen inte mår så bra" Man ser skräckscenariot framför sig att förlossningen ska starta och inte gå stoppa och man ska få barn alldeles för tidigt som inte överlever. Har fått precis samma svar som du att man aldrig kan veta om livmodertappen påverkas av sammandragningarna. Så du MÅSTE ta det lugnt och lyssna på kroppen. Bebben ska ju stanna många veckor till i din mage . Kul förresten med 3D!! (mitt i all förskräckelse). Sköt om dig och vila nu!!!

  • Mjölk

    Missboss: Vad skönt att höra att allt var bra med bebben! Ta det nu lugnt o mys i soffan med lite filmer o gottgott!

    sofia76: Tyckte att ditt inlägg lät så bra! Jag vill också ta det lugnt o så! Ikväll tänkte jag i alla fall mysa lite själv!

  • abby78

    missboss:.. skönt att allt är bra med bebísen.. Ja man hinner bli så rädd om ngn eller ngt antyder annat!! Men nu är det absolut vila som gäller.. har du ngn bra film du kan se?? Eller en bra bok att läsa? Hör av dig om du vill låna ngn bra bok, jag har många Har ju tabletter du ska få med!

  • buebo

    Vad skönt Missboss. Nu tar ni hand om varandra,bebben och du,så ni inte ska behöva göra fler såna här utflykter. Jag har sovit en stund och faktiskt drömt om dig och bebben fast jag inte träffat er. Kram på dig!

  • Missboss

    Tack alla, ni är så goa

    Min första tanke i morse när jag fick den där blödningen och sedan så var det dessutom blodblandat slem var att nu har det satt i gång. Kastade mig framför datorn och satt igång den strax före sex i morse och börjde kolla. Funderade på om jag skulle ringa mamma men beslutade mig för att ringa sjukvårdsupplysningen och höra med dem. Dessutom så blev jag dålig i magen oxå så det var panik i min hjärna.

    Dålig i magen, blödning och dessutom slemm i det hela. Gissa vad mina slutledningsförmåga gjorde för bedömning. Jo, att nu har det hela satt igång eftersom jag hade så ont i magen igår, sa det vid flera tillfällen på jobbet att det här känns inte bra. Sa til Håkan igår kväll att magen kändes stenhård och vid flera tillfällen. Ja, det var ju skönt att det inte var som jag trodde. Ringde även mamma här på morgonkvisten och hon sa efteråt att hon hade dragit samma slutsats som mig.

    Så nu hoppas jag verkligen att jag inte får regelbunda sammandragningar eller någon ny blödning för då måste jag in igen. För att koll så tappen inte är påverkad. Jag fick då inget förbud att vara med yogan i morgon utan de tyckte att det är nog bara nyttigt för mig. Så nu har jag lovat mig själv att jag måste försöka att inte bli så arg för allt *skrattar* Jag ska bara go with the floo..... eller åtminstone försöka..

    Nu ska jag ta soffan i bestittnig igen Har sovit i några timmar och det var oerhört skönt. Vaknade ju fyra i morse och kunde inte somna om pga att jag låg och funderade på jobbet.

  • abby78

    Missboss: skönt att höra att du mår lite bättre och prioriterar dig och barnet nu!!

    Ni andra är ju så frikostiga i informationen kring flytningar och svamp och andra saker så nu tänker jag vara frimodig och fråga....
    Är det bara jag som har svårt att hålla tätt??
    Satte i halsen till lunch och hostade som attan och var samtidigt kissnödig.. Skulle behöva en tena ...
    Fler????
    Ska det vara så???

  • Mjölk

    abby78: Jag har inte svårt att hålla tätt, men däremot måste jag gå på toa väldigt ofta! Mitt tips till dej är att träna"slidmuskulaturen" genom bäckenbottenövningar och knipningar! Lycka till!

  • ana1979

    Missboss: Usch, va hemskt. Förstår att du var jätte orolig. Men skönt att allt var bra med bebisen. Du får väl passa på och vila lite nu efter dessa omtumlande timmar.

  • sofia76

    Abby78: Här är en till som har problem ibland ex vid hosta eller nysningar. Speciellt när man är kissnödig. Inge kul... Kanske man skulle ta och göra lite knipövningar, kanske det hjälper i långa loppet.

  • Missboss

    abby: Du är inte ensammen. Ofta när jag nyser så kan det komma lite om jag är kissnödig. Som tidigare sagt, knipövningar *hyter med näven åt mig själv*

  • jummie

    ja hörrni...inte blior det lätare att hålla tätt efter förlossnignen heller

    Investera i ett par rediga knipkulor brudar....det har jag gjort!!! Återkommer med hemsidan för kalaset...så kan ni ju sambeställa eller nåt!

  • abby78

    hej hej..
    Jo kulor har jag och knipit har jag med gjort...dock inte tillräckligt!!
    Jobbigt var då jag spydde som mest och kroppen liksom krampade i hop alldeles.. och så känner man att fasen det är ju inte tätt nånstans!!

    Men hörrni ni.. hur blir det middagen på fredag??
    Blir det av? Vilka kommer?? Ska vi boka bord?

  • ilska

    Vad skönt att läsa att men inte är ensam om att inte kunna hålla riktigt tätt. Det är bara att dra fram kulorna ur lådan då och börja träna

  • abby78

    jummie: då jag vart på sexparty har jag redan hunnit inhandla dessa.. mitt problem har väl vart att de ska användas med......

  • jummie

    abby: jo du...man är lite lat ibland...men man ska ju börja liggandes ned så man borde ju rent teoretisk kunna använda dom när man ligger i soffan där är man ju en del..hehe

  • abby78

    jummie: där sa du det.. så med andra ord inget att ta med på yogan eller simning!!

  • Srattmoster

    Missboss: Skönt att allt var bra med barnet. Ta hand om dej nu.

    Måste få klaga lite. Har så ont i ryggen. Började igår och har fortsatt idag. Inte blev det bättre pga att man jobbade nu i kväll.
    Tur att man sak på yoga i morgon så man får räta ut sig och göra lite övningar av alla de slag.
    Känner att jag nog skulle boka en ny tid för gravidmassage. Var ju tänkt att fara dit i onsdag, men då hamnade vi ju på akuten i stället. KÄnner att jag måste hitta på något. "Gubben" får kanske massera lite om inte annat. Han är rätt duktig han ochså.

    Nu ska jag strax gå i säng. Ska ju upp och jobba i morgon bitti. Börjar 06.45.....jäsp....

  • Sanvik

    Hej alla blivande mammor! 
    Jag råkade hitta hit när jag sökte omdöme för gravidyoga i Umeå. 

    Jag heter Sanna och väntar mitt första barn. Har BF 30 januari och bor i Vännäsby, men jobbar i Umeå.

    Förstår jag det rätt att vissa av er går en kurs i gravidyoga just nu? Vad tycker ni om den så här långt? Funderar på att gå den som startar 30 oktober på Umeå yogaskola.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?