• LaternaMagica

    Jag är så ensam

    Jag skäms mycket för mitt problem. Problemet är att jag är så ensam. Det har blivit så att jag inte har en enda vän...lite beroende på att jag flyttat runt och mycket beroende på att jag hade en sambo som isolerade mig. Nu när jag separerat från honom....så har jag ingen...ingen att prata med, ingen som ringer eller sms:ar. Så tyst. På fre, lör, sönd har jag aldrig något att göra. Försöker hitta på något, åker till stan och går på café eller bio...ensam. Försöker hitta någon på jobbet att umgås med, men alla har redan sitt umgänge, så det är svårt. Den enda som jag umgås lite med är min mamma. Hon är också den enda som ringer och så. Hon var den enda som grattade mig när jag fyllde 30. Och det är så pinsamt på något sätt, att vara så ensam. Tragiskt, jag vet...Har kontaktat gamla vänner, men det bara dör ut, de har sina liv nu och är inte så intresserade av att börja umgås.
    Imorgon är det fredag....igen.....alla är glada och ska hem till sina familjer och ha roligt...och....jag.....ska hem till...ingenting....telefonen blir nog tyst ännu en helg,
    Vet inte vad jag vill med det här inlägget.....känner mig bara ledsen och evigt ensam.

  • Svar på tråden Jag är så ensam
  • mamma till moa o hanna 09 17

    Är oxå ensam har inte så många vänner har en dotter på 8 månader å en sambo :)

  • linas fina

    Tror det är vanligare än man tror, oftast ser man ju bara de som INTE är ensamma. 
    Jag kan känna mig väldigt ensam ibland trots att jag vet att jag inte är det. Men jag kan sakna att ha en riktigt nära vän.

  • Teija

    Alla ensamma människor!
    Jag ska öppna upp ett ställe "För de ensamma" Nää.. blev för mycket Mauro Scocco... Kanske snarare.. "Lifebuddie!" Och där kan folk träffas och tjabba lite med utgångspunkten att man är ensam. Skrattande
    Skitbra idé!

  • gloriousgirl

    Sådär levde jag också för 5 år sen... men jag lyckades bli mer påträngande på folk på jobbet (låter ju illa men är inte det) och frågade om folk ville fika eller så... det lyckades, människor har ofta sitt eget att röra sig med, men det finns alltid plats för fler folk. Sen började jag gå en kvällskurs faktiskt, bästa jag gjort! Dels fick jag testa på roliga saker, sen fick jag prata med likasinnade och OJ vad min värld blev större. Började gå ut på mingelkvällar (branschrelaterade) och vågade prata med folk. Numera har jag 5 BRA vänner jag umgås med och en hel drös med bekanta. Inte illa pinkat på 5 år. Lycka till!

  • final

    Hejsan

    Jag känner mig också ensam

    Om någon kommer från Göteborg, så hör gärna av dig.via e.mail.så kan vi fika,och umgås då och då.

  • josephine e

    Skönt att se att man inte är själv om att känna sej ensam...
    Känner mej oxå ofta ganska ensam. Har en underbar man o 3 härliga ungar men jag saknar tjej-kompisar.
    Nån att prata med om sånt som man kanske inte vill prata med sin man om. Både roliga o mindre roliga saker.
    Bor i Linköping. Är det nån som vill så hör av er!

  • final
    Majsan72 skrev 2010-08-08 22:01:52 följande:
    www.vanskap.info
    Bra sajt om just vänskap kontra ensamhet!
    Jag hittade inga vettig i denne sayten.
    Däremot jag kom på ide,
    Eftersom många i denne tråden är /känner sig ensamma
    vi skulle kunna bilda en vänskap grupp inom oss,
    skriva och brevväxla till  varnadra.
    Så skriv gärna en kort pressentation om dig /er,intresser o.s.v.
    så kan vi se hur det utveckalar sig.

    Vem vil börja ??
  • MysTic PrincesS

    Om folk är medlemmar på facebook så kan ni ju starta en låst grupp där de som vill vara med kan mejla gruppstartaren sin e-mail adress så denne kan skicka ut inbjudningar?


    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • varg

    hejsan länge sen inlägget kom in men , jag svarar på,, jag sökte bara på "ensam" och fann den här sidan. jag känner igen mig, trots alla försök att leva ett normalt liv befinner sig en ensam känsla,, vänner vänder en ryggen, slutar höra av sig, i min familj har det avlidit många, främst pga cancer och resultatet blir att släkten skingras, och eftersom jag aldrig fått barn så "passar" jag inte in bland de som har,, eftersom de anser att jag inte förstår.. vilket är lustigt, eftersom jag arbetar med barn.. om du läser det här MagikaLanterna så hör av dig , så kan vi prata lite om det om du känner för det :) annars kommer jag sätta in egna inlägg o se vad det kan bli .. Kram alla er med hjärtat på rätt ställe /varg

  • little miss cherry

    Jag känner igen känslan. Jag har visserligen man och ett barn, men som idag fredag är mannen ute och dricker öl igen och jag sitter ensam i soffan och tittar på tv när barnet somnat, inget att göra, ingen att ringa. Det hade räckt om man hade några bekanta, nån att ringa och prata med en stund, eller nån som kunde komma över på ett glas vin en fredagskväll.
    Man kan ju alltid luska på det eviga mysteriet, hur får man nya vänner som vuxen?

  • silverff

    Håller helt med, varför är det så svårt när man är vuxen? Alla är ju så upptagna hela tiden, men nästan alla känner sig också ensamma ofta. Jag tror ibland att vår besatthet med att vara häftiga gör att vi glömmer det som verkligen är viktigt. Man kan inte ringa någon en fredag om man inte planerat det. Så är det lite pinsamt, som TS skiver, att vara ensam också.

    Det enda tips jag någonsin hört som verkar vettigt är att göra som du skulle gjort om du sökte jobb, bjud ut folk du träffar och prata med dom. Tacka aldrig nej till en inbjudan även om den inte är så intressant, kanske träffar du någon där.

  • Miss Dee

    hej, alla ensamma människor!

    Det var ett tag sedan jag svarade i denna tråd, tänkte att det kanske är dax igen!

    Det känns ledsamt att läsa om så många som känner sig ensamma! Jag är inte ensam, jag känner mig inte ensam längre heller.... dock fanns en tid, em lång tid då jag oxå kände mig ensam!

    Jag tog itu med det och mitt inre, bearbetade det samt min självkänsla och självförtroende. Nu har jag intressen istället. Jag känner mig aldrig ensam! Jag tom tycker om att vara ensam, och det händer ju aldrig längre, med 2 barn!

    På helgerna är det wordfeud och sitcoms som gäller, jag orkar inte gå ut och umgås, iaf inte på kvällar!

    Nu har jag även fått en ny ide och den tar mkt tid! STARTA E-HANDEL!!!!  dET ÄR JÄTTE KUL! Så alla ni som känner er ensamma, ta tag i er självkänsla och förtroende skaffa intressen samt våga prata med människor! Jag pratar öppet med folk på stan mm. och tack vare det har jag träffat några mammor på mitt barns dagis!

    Jag har vänner fast just nu har jag mer gemensamt med mina morsor!

    Lycka till allla Ensamma    vänner! kram på er!<3<3<3          

  • Syngonium

    Sökte på ensam, hittade tråden. 
    Känner mig väldigt ensam. Har man, två barn, jobb. Men dom på jobbet är endast kollegor. Svårt och öppna mig för andra. Har som sagt en egen liten familj men ensamhetskänslan tar över 💔

  • Brodern

     


    Hej!,
    Jag som andra sökte någ som kanske skulle kunna passa mig. Jag tror att ensa vara ensam och saknar vänner och bara har bekanta är väldigt vanligt idag och nä jag skriver detta tar man också upp det i Karlavagnen (ett sammanträffande eller?)
    Jag är ensam men känner mig inte direkt ensam men saknar vänner. Bekanta däremot har jag många av och det beror säkert på den nya tekniken, datorn och med allt som följer med. Nu har vi också AI och en mängd olika ?botar?en del fungerar riktigt bra andra hallucinerar rätt mycket (beta versione)


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     

Svar på tråden Jag är så ensam