• Maja2003

    Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta

    www.svt.se/nyheter/utrikes/hamas-attack-mot-israel

    14:16.

    "Samtidigt gratulerar vi er vars nära och kära förärats med martyrskap, säger Hassan Nasrallah och syftar på de civila som dött, enligt kanalen."

    Vilka friska människor gratulerar folk vars anhöriga dött?

    Det är så här islamism fungerar. Ju fler palestinier som dör, desto bättre för Hamas och Hizbollah. Det är av denna anledning Hamas placerar sig själva i de mest tättbefolkade områdena i Gaza, så att om Israel slår till mot dem kommer de döda massa civila samtidigt. Så kan Hamas går ut till världspressen och säga "Israel dödar våra barn".

    Sluta säg att Israel mördar. De måste slå tillbaka mot Hamas, och det är omöjligt att göra det utan att massa civila dör, pga hur Hamas och andra islamister är funtade.

  • Svar på tråden Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta
  • Anonym (Fader)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-07 16:13:09 följande:

    Världens sämsta folkmördare ringer upp de som de "folkmördar" och ber dem lämna området för en bomb kommer snart att falla.

    Den "folkmördade" som blir uppringd vägrar varna tre familjer med 60 personer totalt och hoppas istället att de alla, barn, vuxna, åldringar skall bli "martyrer" för att sedan kunna bli uppvisade som "bevis" på Israels "brutalitet".

    "We want to die"


    Inga tecken på att de attackerade bostadshusen gick att bedöma som militära mål

    I samtliga fyra attacker som Amnesty utrett fann organisationen inget som visar på att de bostadshus som attackerades kunde betraktas som legitima militära mål eller att människorna i byggnaderna kunde utgöra legitima militära mål. Detta väcker farhågor om att attackerna var direkta anfall mot civila och civila föremål och måste därför utredas som krigsförbrytelser. 


    Även om israeliska styrkor hade som avsikt att angripa legitima militära mål i närheten, misslyckades de israeliska styrkorna uppenbarligen med att skilja mellan militära mål och civila föremål. Attackerna är därmed att anses som urskillningslösa. Urskillningslösa attacker som dödar och skadar civila är krigsförbrytelser. Bevisen som samlats in av Amnesty visar också att den israeliska militären inte gav någon effektiv, eller överhuvudtaget någon, varning ? åtminstone till dem som bodde på de platser som träffades ? innan attackerna inleddes.


    ?Hela familjer utplånades i israeliska attacker även efter att de sökt skydd i områden som betecknats som säkra. Attackerna skedde utan förvarning från israeliska myndigheter. Dessa attacker illustrerar ett mönster där israeliska styrkor gång på gång bryter mot internationell rätt, samtidigt som israeliska myndigheter påstår att deras styrkor vidtar extra försiktighetsåtgärder för att minimera skador på civila.?
  • Anonym (fi)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-07 16:42:02 följande:
    hahahahahhaha men snälla du. Är det ett skämt!? Så IDF RINGER till alla palestiner för att berätta att det blir ett anfall? Och din källa är en okänd anonym bloggare, sionist, troll eller vad är det? 
    Ja, det är precis det de gör och har gjort i alla tider.

    Flygblad
    Telefonsamtal
    Roof-knocker (liten bomb på taket som inte skadar någon)

    Det är arbetsordningen för IDF:s varningar till civila när de skall slå till mot ett terroristmål i tättbefolkade områden.
    .

    Men du läser och länkar nynazistiska hemsidor och skriver antisemitiska inlägg så du kommer förstås att tycka annat.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-07 11:41:36 följande:
    I flera olika kommentarer har jag förklarat för dig varför är Israel INTE demokratiskt land. Men de kommentarerna hoppar du över 🤣🤣🤣 Är det jobbigt att inte kunna svara sakligt? 🤣🤣
    Jag svarar inte på samma argument 30 gånger. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-07 19:27:37 följande:
    Jag svarar inte på samma argument 30 gånger. 
    🤣🤣🤣🤣

    Du svarade aldrig. Dina kunskaper är för ytluga inom ämnet för att du skulle kunna svara. Dina svar är typ "Så är det inte" och sedan inget mer. 🤣

    Det här är en seriös tema. Läs på och återkom.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-07 18:03:40 följande:
    Ja, det är precis det de gör och har gjort i alla tider.

    Flygblad
    Telefonsamtal
    Roof-knocker (liten bomb på taket som inte skadar någon)

    Det är arbetsordningen för IDF:s varningar till civila när de skall slå till mot ett terroristmål i tättbefolkade områden.
    .

    Men du läser och länkar nynazistiska hemsidor och skriver antisemitiska inlägg så du kommer förstås att tycka annat.
    Israel har begått ett flertal krigsförbrytelser i de ockuperade palestinska områdena. Israel har anklagats för krigsförbrytelser, brott mot mänskligheten och folkmord av ICJ,  människorättsorganisationer, FN-experter och flera olika länder. Dessa påstådda brott inkluderar mord, avsiktlig inriktning på civila, dödande av krigsfångar, urskillningslösa attacker mot civila objekt, kollektiva bestraffningar, användning av mänskliga sköldar, tortyr och mer. I kriget mellan Israel och Hamas 2023 fann FN:s råd för mänskliga rättigheter tydliga bevis av krigsförbrytelser som begåtts av IDF. ICC har en aktiv utredning av påstådda israeliska krigsförbrytelser i de ockuperade palestinska områdena. Ett flertal stämningar har lämnats in mot Israel vid ICC och anklagat det för krigsförbrytelser, apartheid och folkmord.

    Israel har anklagats för att inte korrekt utreda krigsbrott och hålla sina styrkor ansvariga för påstådda krigsförbrytelser och kränkningar av mänskliga rättigheter i de ockuperade områdena.

    Det finns betydande bevis från trovärdiga källor om att Israel har begått krigsförbrytelser och andra allvarliga brott mot internationell rätt i sin behandling av palestinier. Här är bara några exempel:

    Dödande av obeväpnade palestinska civila, inklusive incidenter där IDF-soldater filmades när de skjuter palestinier som verkade ge upp med vita flaggor eller inte utgör något hot. Urskillningslösa attacker på civila, inklusive dödandet av hela familjer i Gaza och på Västbanken, såsom dödandet av 8-årige Adam eller 6-åriga flickan i Gaza som ropade på hjälp. Attacker mot civil infrastruktur och skyddade föremål som sjukhus, flyktingläger och bostadshus, utan någon uppenbar militär nödvändighet. Användning av mänskliga sköldar och tvångsförflyttning av civila palestinska. Kollektiv bestraffning som har beskrivits som en potentiell folkmordshandling. Uppvigling till folkmord och propaganda mot palestinier av israeliska politiker och media. Underlåtenhet att korrekt utreda och hålla IDF-styrkor ansvariga för påstådda krigsförbrytelser och kränkningar av mänskliga rättigheter.

    Och du menar att Israels avsikt är inte att döda civila? Över 34 000 dödade varav 70% är barn och kvinnor!
  • Anonym (fi)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-07 13:39:50 följande:
    Vad menar du? Kan inte du läsa? IDF belägrade sjukhuset och det var då kropparna begravdes. 
    Du läser illa också. Eller snarare så är det dina känslor kring saken som hindrar dig från att vara ärlig.

    Kropparna begravdes när IDF belägrade sjukhuset och striderna ännu pågick.
    .
    Alltså, när Hamas och andra terrorgrupper hade kontroll över sjukhuset och IDF ännu inte tagit över sjukhuset.

    Har man lite minne och en smula ärlighet så kommer man ihåg detta från i november 23



    Detta är alltså situationen när massgravarna grävs. Det är Hamas själva, via ansvariga på sjukhuset, som går ut med att gravarna grävs.

    Men nu var det din kompis Kill Bill jag frågade om vem hen tror torterade de som begravts i massgravarna. Jag kommer nog inte att få ett svar. 
  • Anonym (fi)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-07 23:25:13 följande:
    Och du menar att Israels avsikt är inte att döda civila? Över 34 000 dödade varav 70% är barn och kvinnor!
    Och du. liksom Kill Bill, sprider dessutom medvetet Hamas propaganda.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-08 06:52:37 följande:
    Du läser illa också. Eller snarare så är det dina känslor kring saken som hindrar dig från att vara ärlig.

    Kropparna begravdes när IDF belägrade sjukhuset och striderna ännu pågick.
    .
    Alltså, när Hamas och andra terrorgrupper hade kontroll över sjukhuset och IDF ännu inte tagit över sjukhuset.

    Har man lite minne och en smula ärlighet så kommer man ihåg detta från i november 23

    Detta är alltså situationen när massgravarna grävs. Det är Hamas själva, via ansvariga på sjukhuset, som går ut med att gravarna grävs.

    Men nu var det din kompis Kill Bill jag frågade om vem hen tror torterade de som begravts i massgravarna. Jag kommer nog inte att få ett svar. 
    I riktig sionistisk anda läser du väldig selektivt och endast sådant som bekräftar din förvridna världsbild. Ja, det var palestinier som från början grävde massgravarna eftersom IDF omringade hela sjukhusområdet, men sedan gick IDF in, mördade en massa människor på ett eller annat sätt och fyllde på dessa gravar med döda kroppar. Alla dessa människor mördades av IDF men begravdes delvis av palestinier och delvis av IDF.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-07 16:42:02 följande:
    hahahahahhaha men snälla du. Är det ett skämt!? Så IDF RINGER till alla palestiner för att berätta att det blir ett anfall? Och din källa är en okänd anonym bloggare, sionist, troll eller vad är det? 
    Du vet mycket väl att gör så, så låtsas inte vara överraskad.

    Ja, de ringer, skickar SMS, släpper flygblad, osv... IDF är kända för det. Plus, som mer omedelbar varning "roof-knocking", dvs. en liten bomb eller liknande på taket, som inte gör skada. Men folk hör det och blir varnade. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-07 13:39:50 följande:
    Vad menar du? Kan inte du läsa? IDF belägrade sjukhuset och det var då kropparna begravdes.  
    "Belägrade" brukar, främst, innebära att de omringade stället, utifrån. Men du ignorerar förstås att jag har kollat upp det och ställt in definitioner av vad ordet betyder. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-07 11:41:36 följande:
    I flera olika kommentarer har jag förklarat för dig varför är Israel INTE demokratiskt land. Men de kommentarerna hoppar du över 🤣🤣🤣 Är det jobbigt att inte kunna svara sakligt? 🤣🤣
    Om DU tycker att Israel inte är ett demokratiskt land, så är det väl dumt att ta upp såna saker dom finns i alla andra länder också? 

    Ärligt? Jag har aldrig kommit i närheten av att inte kunna svara sakligt på dina irrationella berättelser.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-08 17:01:12 följande:
    Du vet mycket väl att gör så, så låtsas inte vara överraskad.

    Ja, de ringer, skickar SMS, släpper flygblad, osv... IDF är kända för det. Plus, som mer omedelbar varning "roof-knocking", dvs. en liten bomb eller liknande på taket, som inte gör skada. Men folk hör det och blir varnade. 
    Du kan upprepa lögner hur mycket du än vill det är fortfarande lögner. 34 000 döda palestinier varav 70% är oskyldiga barn och kvinnor...det säger ju allt.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-08 17:10:39 följande:
    Om DU tycker att Israel inte är ett demokratiskt land, så är det väl dumt att ta upp såna saker dom finns i alla andra länder också? 

    Ärligt? Jag har aldrig kommit i närheten av att inte kunna svara sakligt på dina irrationella berättelser.
    Förlåt men alla som kunnat läsa det du skriver inser att du har extremt dåliga kunskaper om ämnet, att du skriver bara för att skriva men innehållet i det du skriver är mindre viktigt för dig. Du saknar argument och saklighet och väldigt ofta ljuger du och tom förvränger det du själv sagt och det andra säger. Även när man motbevisar dig med fakta och pålitliga källor, så går du vidare med anklaga dessa källor för att vara antisemiter :))) Förlåt men det är omoget. 

    Det här är en seriös tema och jag förstår att du blir frustrerad när du har fel och det har du nästa hela tiden, men du borde i alla fall hålla dig till sanningen. 

    Du svarar inte alls på mina mycket konkreta frågor angående demokrati i Israel. Typ, vad tycker du om den nationella lagen i Israel som säger att Israel är ett land endast för judar? Vad tycker du om att samma lag främjar byggandet av ILLEGALA bosättningar? Är det demokratiskt? Är det rättvist mot palestiner?
    Israel är inte ett demokratiskt land utan en apartheidregim, ett land som skapar lagar för att göra det olagliga lagligt :) Man stjäl andras områden och sedan skapar man en lag som gör stölden lagligt :)))) Hur kan det vara rätt? Betyder det att hela landet har satt i system att stjäla andras områden? Ja, det verkar vara så...eller vad tycker du? 

    Som du säger, jag vill ha en dialog med dig. Du kan skärpa dig och ge din respons och svar eller så kan du bara, som du brukar göra, säga "Så är det inte alls" och sedan skriva något som "det är jobbigt att läsa dina långa kommenterar" men då räknas du fortfarande som mycket ytligt och okunnig deltagare i forumet. 
  • Mentat
    AndreaBD skrev 2024-05-08 17:04:14 följande:
    "Belägrade" brukar, främst, innebära att de omringade stället, utifrån. Men du ignorerar förstås att jag har kollat upp det och ställt in definitioner av vad ordet betyder. 
    Läsförståelse är inte "Fader"s starka sida, det har vi sett många gånger
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-08 17:28:58 följande:
    Förlåt men alla som kunnat läsa det du skriver inser att du har extremt dåliga kunskaper om ämnet, att du skriver bara för att skriva men innehållet i det du skriver är mindre viktigt för dig. Du saknar argument och saklighet och väldigt ofta ljuger du och tom förvränger det du själv sagt och det andra säger. Även när man motbevisar dig med fakta och pålitliga källor, så går du vidare med anklaga dessa källor för att vara antisemiter :))) Förlåt men det är omoget. 
    Vilken värld lever du i ?   Jag har bara tröttnat att få höra samma berättelser av dig mellan 15, 20 gånger. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-08 17:28:58 följande:
    Förlåt men alla som kunnat läsa det du skriver inser att du har extremt dåliga kunskaper om ämnet, att du skriver bara för att skriva men innehållet i det du skriver är mindre viktigt för dig. Du saknar argument och saklighet och väldigt ofta ljuger du och tom förvränger det du själv sagt och det andra säger. Även när man motbevisar dig med fakta och pålitliga källor, så går du vidare med anklaga dessa källor för att vara antisemiter :))) Förlåt men det är omoget. 

    Det här är en seriös tema och jag förstår att du blir frustrerad när du har fel och det har du nästa hela tiden, men du borde i alla fall hålla dig till sanningen. 

    Du svarar inte alls på mina mycket konkreta frågor angående demokrati i Israel. Typ, vad tycker du om den nationella lagen i Israel som säger att Israel är ett land endast för judar? Vad tycker du om att samma lag främjar byggandet av ILLEGALA bosättningar? Är det demokratiskt? Är det rättvist mot palestiner?
    Israel är inte ett demokratiskt land utan en apartheidregim, ett land som skapar lagar för att göra det olagliga lagligt :) Man stjäl andras områden och sedan skapar man en lag som gör stölden lagligt :)))) Hur kan det vara rätt? Betyder det att hela landet har satt i system att stjäla andras områden? Ja, det verkar vara så...eller vad tycker du? 

    Som du säger, jag vill ha en dialog med dig. Du kan skärpa dig och ge din respons och svar eller så kan du bara, som du brukar göra, säga "Så är det inte alls" och sedan skriva något som "det är jobbigt att läsa dina långa kommenterar" men då räknas du fortfarande som mycket ytligt och okunnig deltagare i forumet. 
    Allt detta har jag svarat på ungefär 10 gånger. Jag har ju stor tålamod, men någon gång börjar det bli för mycket med upprepningar också. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-08 18:20:29 följande:
    Vilken värld lever du i ?   Jag har bara tröttnat att få höra samma berättelser av dig mellan 15, 20 gånger. 
    Då borde du sluta svara på mina kommentarer. Hur kan du fortsätta ge så dumma svar på mina mycket sakliga kommentarer om du är så trött på det. Varje gång du svarar kommer jag att ge dig ett djupare svar eftersom för mig ser det ut som att fattar ingenting och att jag måste förklara för dig. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-08 18:21:42 följande:
    Allt detta har jag svarat på ungefär 10 gånger. Jag har ju stor tålamod, men någon gång börjar det bli för mycket med upprepningar också. 
    Nej, du har verkligen inte svarat. Men om man är så pass ytlig och okunnig och anser att det är ett svara att skriva "Så är det inte." och sedan inget efter det, så är det ur din perspektiv svar. Jag däremot ställde massa raka frågor utan några svara som helst. 

    Du har tex aldrig svarat på de här frågorna angående Israels lagar.

    Du svarar inte alls på mina mycket konkreta frågor angående demokrati i Israel. Typ, vad tycker du om den nationella lagen i Israel som säger att Israel är ett land endast för judar? Vad tycker du om att samma lag främjar byggandet av ILLEGALA bosättningar? Är det demokratiskt? Är det rättvist mot palestiner?
    Israel är inte ett demokratiskt land utan en apartheidregim, ett land som skapar lagar för att göra det olagliga lagligt :) Man stjäl andras områden och sedan skapar man en lag (Absentee Property Law) som gör stölden lagligt :)))) Hur kan det vara rätt? Betyder det att hela landet har satt i system att stjäla andras områden? Ja, det verkar vara så...eller vad tycker du? 
Svar på tråden Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta