• Anonym (Covid)

    Covid finns ännu..

    Jag har till och från hela våren vart sjuk både med förkylningar, feber, magont.

    Läste på folkhälsomyndigheten att förutom luftvägssymtom så kan även besvär från mage/tarm vara symtom på covid likväl. 


    Jobbar inom vården och vet att en del har gått till jobbet även när de vart sjuka och de har då gått hem under dagen om de inte blivit bättre. Under pandemin så var msn ju tvungen att stanna hemma vid minsta symtom. Men nu är vi tillbaka till hur det var innan.

    Vet flera i min närhet som vart sjuk i omgångar nu och då kan jag ju inte låta bli att undra ifall det är väldigt många som nu som totalt skiter i att stanna hemma vid sjukdom eftersom det numer inte pratas om det. Tror de att covid inte längre finns? Även om man nu kanske inte blir så sjuk så är det inte kul att bli sjuk flera omgångar för att det finns de som går till jobbet när de är sjuka etc. 


    Sen tycker jag det är väldigt märkligt att vårdpersonal inte själva inser att det är bättre att stanna hemma än att smitta ner övriga personal och än värre de äldre och sjuka. Borde man inte ha lärt sig när pandemin var ? 

  • Svar på tråden Covid finns ännu..
  • EpicF
    Amanda84 skrev 2024-05-09 02:09:01 följande:

     



    Nu har jag inte orkat läsa hela tråden, men jag förfasas över att ni inom sjukvården inte gör som vi i förskolan! Om någon har en riktigt långdragen sjukdomsperiod, så gör vi ett coronatest (på samma vis som vi går till vårdcentralen om vi misstänker att vi har halsfluss, springmask, behandlar oss mot huvudlöss eller whatever som sprids i våra miljöer.)


    Vi har personal på jobbet som testat positivt för covid-19 och då är man hemma. Skillnaden nu mot tidigare är att majoritetsbefolkningen är vaccinerad. Folk dör fortfarande av Covid (vilket du borde veta) men det är nu på samma nivå som säsongsinfluensa och RS-virus.


    Varför göra covid test?Helt onödigt egentligen.

    Bara att stanna hemma om man är förkyld oavsett om det är covid eller inte. 
  • Amanda84
    EpicF skrev 2024-05-09 02:34:32 följande:
    Varför göra covid test?Helt onödigt egentligen.

    Bara att stanna hemma om man är förkyld oavsett om det är covid eller inte. 

    Anledningen till att vi gör det, tror jag beror på att de flesta som arbetar i förskolan har varit med om att några gånger känna sig "utpekade" till att varit den som spridit en sjukdom. (Jag antar att det måste vara samma inom vården)


    Vi utsätts för så vansinnigt många bakterier och virus dagligen, med barn som snyter sig i våra tröjor och hostar i maten eller lös avföring eller ungar som kissar på en att man någon gång ibland inser att det är man själv eller kollegan som är orsaken till att någon jävla smitta dras runt, runt.

    Ofta, när barnen på en avdelning haft magsjuka, eller huvudlöss, eller halsfluss eller liknande i vecka efter vecka och samma barn blir smittade om och om igen, så kan smittan härledas till personalen, som är så jäkla van vid att ha ont i halsen eller känner sig lite illamående, så att först när den personalen blir hemma och får behandling så har man plötsligt full barngrupp under tre månader eller mer, utan att någon alls är sjuk. Det gör att "mätbara" smittor kollas lite extra bland oss som jobbar, och är faktiskt en effekt efter pandemin, då vi aldrig varit med om friskare personal och barn.

  • EpicF
    Amanda84 skrev 2024-05-09 02:54:07 följande:

    Anledningen till att vi gör det, tror jag beror på att de flesta som arbetar i förskolan har varit med om att några gånger känna sig "utpekade" till att varit den som spridit en sjukdom. (Jag antar att det måste vara samma inom vården)


    Vi utsätts för så vansinnigt många bakterier och virus dagligen, med barn som snyter sig i våra tröjor och hostar i maten eller lös avföring eller ungar som kissar på en att man någon gång ibland inser att det är man själv eller kollegan som är orsaken till att någon jävla smitta dras runt, runt.

    Ofta, när barnen på en avdelning haft magsjuka, eller huvudlöss, eller halsfluss eller liknande i vecka efter vecka och samma barn blir smittade om och om igen, så kan smittan härledas till personalen, som är så jäkla van vid att ha ont i halsen eller känner sig lite illamående, så att först när den personalen blir hemma och får behandling så har man plötsligt full barngrupp under tre månader eller mer, utan att någon alls är sjuk. Det gör att "mätbara" smittor kollas lite extra bland oss som jobbar, och är faktiskt en effekt efter pandemin, då vi aldrig varit med om friskare personal och barn.


    Om man stannar hemma vid förkylning eller annan sjukdom så sprider man ingen sjukdom. 
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-09 02:33:03 följande:
    Och du läser som fan läser bibeln. 

    I vilket inlägg, har jag hävdar art sjukvården ljuger och inte vet skillnaden på vaccinerad respektive ovaccinerad? 

    I vilket inlägg har jag kommit med desinformation? 

    I vilket inlägg har jag kommit med konspirationsteorier? 

    Samma sekund du säger att deras statistik är fel, är samma sekund du säger de ljuger om siffrorna.


    Men bra, nu vet vi då hur extremt effektivt vaccinet var i den initiala fasen.
    Eller är det nu du kommer förneka detta, för då kommer du svara på dina egna frågor och "I vilket inlägg", och svaret är då just i detta som du citerade och svara på :lol:


    Och det bästa här, det är finns bara två val för dig, antingen hävdar du konspirationen och menar på att sjukvården världen över inte vet skillnaden på ovaccinerad och vaccinerad.


    Eller så är deras statistik världen över korrekt.


    Du kan inte fly från detta, så vilket väljer du, konspirationen om att sjukvården ljuger eller är statistiken korrekt och att sjukvården vet om skillnaden mellan ovaccinerad och vaccinerad.


     


    Såklart du kan ju alltid göra som du gjorde med ditt påstående om hur COVID-19 är MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, fast än vattkoppor har mo x10 högre R0-tal.

    Jag inväntar ditt val Solig


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-09 15:18:03 följande:

    Samma sekund du säger att deras statistik är fel, är samma sekund du säger de ljuger om siffrorna.


    Men bra, nu vet vi då hur extremt effektivt vaccinet var i den initiala fasen.
    Eller är det nu du kommer förneka detta, för då kommer du svara på dina egna frågor och "I vilket inlägg", och svaret är då just i detta som du citerade och svara på :lol:


    Och det bästa här, det är finns bara två val för dig, antingen hävdar du konspirationen och menar på att sjukvården världen över inte vet skillnaden på ovaccinerad och vaccinerad.


    Eller så är deras statistik världen över korrekt.


    Du kan inte fly från detta, så vilket väljer du, konspirationen om att sjukvården ljuger eller är statistiken korrekt och att sjukvården vet om skillnaden mellan ovaccinerad och vaccinerad.


     


    Såklart du kan ju alltid göra som du gjorde med ditt påstående om hur COVID-19 är MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, fast än vattkoppor har mo x10 högre R0-tal.

    Jag inväntar ditt val Solig


    Så du hade inga bevis på det du påstår. Var det jag visste. 
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-09 15:46:17 följande:
    Så du hade inga bevis på det du påstår. Var det jag visste. 

    Så du gjorde som med ditt påstående om COVID-19 skulle var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, fast än vattkoppor har ett R0-tal som är mot x10 högre.
    Det vill säga vägra svara.


    Det betyder PER AUTOMATIK nu att du vet att den statistik som sjukvården gett världen över hur effektivt vaccinen var initialt är korrekt och att endast ~1% vaccinerade dog av/med COVID-19 och resten var ovaccinerade och fast de var i en stor minoritet.


    Det är inte heller jag som bevisar något, utan det är sjukvården världen över som gör :whoco5:


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2024-05-09 15:54:33 följande:

    Så du gjorde som med ditt påstående om COVID-19 skulle var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, fast än vattkoppor har ett R0-tal som är mot x10 högre.
    Det vill säga vägra svara.


    I vilket inlägg gjorde EpicF detta? Jag har läst hennes inlägg i tråden och hittar det inte.

    Så kan du citera där hon påstår detta och lägg med inläggsnummer.

    Nej jag vill inte ha de klassiska gamla tramsande och svamlande kryddat med personpåhopp du brukar komma med där du försöker göra allt för att ducka bevisningen på dina påståenden.

    Du påstår du ska bara bevisa utan en massa jävla tramsande först.

    Håll detta i minne, om du kommer med tramsande och svamlande, för att slippa att bevisa, så kommer jag att  ge dig svaret. Sluta att tramsa och svamla och lägg fram bevisen.

    Se så fram med bevisen nu citat och  inläggsnummer.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2024-05-09 17:20:44 följande:
    I vilket inlägg gjorde EpicF detta? Jag har läst hennes inlägg i tråden och hittar det inte.

    Så kan du citera där hon påstår detta och lägg med inläggsnummer.

    Nej jag vill inte ha de klassiska gamla tramsande och svamlande kryddat med personpåhopp du brukar komma med där du försöker göra allt för att ducka bevisningen på dina påståenden.

    Du påstår du ska bara bevisa utan en massa jävla tramsande först.

    Håll detta i minne, om du kommer med tramsande och svamlande, för att slippa att bevisa, så kommer jag att  ge dig svaret. Sluta att tramsa och svamla och lägg fram bevisen.

    Se så fram med bevisen nu citat och  inläggsnummer.

    Det påståendet finns den stora COVID-19 tråden här på FL och hon påstod detta MULTIPLA ggr och försvarade det stenhårt.


    Eller ja, ända tills flera undra vad hon höll på med, och i vilken fakta stödjer du påståendet, det är därför hon vägrar berätta hur COVID-19 var mycket mer smittsamt än vattkoppor....

    Vill du se detta själv, så bege dig till tråden, jag tänker inte lägga någon kraft på övertyga dig, då det är ointressant att göra.


     


    Men din reaktion berättar att du tycker ett sådant påstående är helt galet tokigt.
    Det tyckte vi med i den tråden, så mitt råd om du verkligen är intresserad, sök upp tråden och tryck visa endast, så kommer du få gå igenom en del inlägg, dock är det rätt tidigt i tråden.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-09 15:54:33 följande:

    Så du gjorde som med ditt påstående om COVID-19 skulle var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, fast än vattkoppor har ett R0-tal som är mot x10 högre.
    Det vill säga vägra svara.


    Det betyder PER AUTOMATIK nu att du vet att den statistik som sjukvården gett världen över hur effektivt vaccinen var initialt är korrekt och att endast ~1% vaccinerade dog av/med COVID-19 och resten var ovaccinerade och fast de var i en stor minoritet.


    Det är inte heller jag som bevisar något, utan det är sjukvården världen över som gör :whoco5:


    Du hittade inga bevis på det du påstod jag skrev så går du vidare till nästa. 

    Du är väldigt upphänd i något som är utredd för flera år sedan. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-09 17:35:00 följande:

    Det påståendet finns den stora COVID-19 tråden här på FL och hon påstod detta MULTIPLA ggr och försvarade det stenhårt.


     


    Och det kom också fram att påstående kom från sjukvården och alltså inte var ett personligt påstående från mig. Och det kom också fram att det visade sig vara fel (dock är det fortfarande lite omdiskuterat i en del länder). 

    Men det är klart, den faktan tog du aldrig in. 
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-09 18:44:30 följande:
    Du hittade inga bevis på det du påstod jag skrev så går du vidare till nästa. 

    Du är väldigt upphänd i något som är utredd för flera år sedan. 

    Bevisen är av sjukvården världen över, och som du säger varit fakta i flera år nu.
    Så vilket är det, vet inte sjukvården vad en ovaccinerad eller vaccinerad är, eller ljuger sjukvården?


    EpicF skrev 2024-05-09 18:46:41 följande:
    Och det kom också fram att påstående kom från sjukvården och alltså inte var ett personligt påstående från mig. Och det kom också fram att det visade sig vara fel (dock är det fortfarande lite omdiskuterat i en del länder). 

    Men det är klart, den faktan tog du aldrig in. 

    Dock vägrade du ge dig när fakta gav om och om igen, precis nu som med hur effektivt vaccinen var i den initiala fasen och där din tes är att sjukvården inte vet skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerat alternativt konspirationen att sjukvården ljuger.


     


    Så hade du direkt vid presentation av fakta om vattkoppor hade mot en x10 högre R0-tal och sagt, ja, det blev fel där om COVID-19.


    Så hade det varit över direkt, men du härdade ut och vägrar erkänna din fel(Även om du påstår det är andras nu, så kvarstår faktumet att du vägrade ge dig.) och att det var massan som fick dig dra tillbaka påståendet.(Och värt att tillägga månader tog det också.)


    Och finns inget omdiskuterat i att vattkoppor har mot en x10 högre R0-tal, utan det är fakta precis som sjukvården berätta vem som dog av de ovaccinerade och den vaccinerade.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-09 20:32:46 följande:

    Bevisen är av sjukvården världen över, och som du säger varit fakta i flera år nu.
    Så vilket är det, vet inte sjukvården vad en ovaccinerad eller vaccinerad är, eller ljuger sjukvården?


    EpicF skrev 2024-05-09 18:46:41 följande:
    Och det kom också fram att påstående kom från sjukvården och alltså inte var ett personligt påstående från mig. Och det kom också fram att det visade sig vara fel (dock är det fortfarande lite omdiskuterat i en del länder). 

    Men det är klart, den faktan tog du aldrig in. 

     


    Och var har jag påstått att sjukvården inte vet skillnaden på vaccinerad respektive ovaccinerad? 

    Du har aldrig lyckats svara på den frågan eller bevisa det. Enbart kommit med ditt vanliga trams, svammel och humbug.
    klyban skrev 2024-05-09 20:32:46 följande:

    Dock vägrade du ge dig när fakta gav om och om igen, precis nu som med hur effektivt vaccinen var i den initiala fasen och där din tes är att sjukvården inte vet skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerat alternativt konspirationen att sjukvården ljuger.


     


    Så hade du direkt vid presentation av fakta om vattkoppor hade mot en x10 högre R0-tal och sagt, ja, det blev fel där om COVID-19.


    Så hade det varit över direkt, men du härdade ut och vägrar erkänna din fel(Även om du påstår det är andras nu, så kvarstår faktumet att du vägrade ge dig.) och att det var massan som fick dig dra tillbaka påståendet.(Och värt att tillägga månader tog det också.)


    Och finns inget omdiskuterat i att vattkoppor har mot en x10 högre R0-tal, utan det är fakta precis som sjukvården berätta vem som dog av de ovaccinerade och den vaccinerade.



    Nej, det gjorde jaf inte. 

    Jodå, det är omdiskuterat i endel länder vilket som är mest smittsamt av vattkoppor respektive covid-19. Att du inte vet det, ja det säger helt enkelt att du inte vet allt. 

    Fortfarande inte min personliga åsikt och fortfarande folk som menar det.
    Själv är jag kluven och i relatet så bryr mig inte. Inget jag hänger upp mig i under flera år, som du. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-09 20:32:46 följande:

    Bevisen är av sjukvården världen över, och som du säger varit fakta i flera år nu.
    Så vilket är det, vet inte sjukvården vad en ovaccinerad eller vaccinerad är, eller ljuger sjukvården?


    EpicF skrev 2024-05-09 18:46:41 följande:
    Och det kom också fram att påstående kom från sjukvården och alltså inte var ett personligt påstående från mig. Och det kom också fram att det visade sig vara fel (dock är det fortfarande lite omdiskuterat i en del länder). 

    Men det är klart, den faktan tog du aldrig in. 

    Dock vägrade du ge dig när fakta gav om och om igen, precis nu som med hur effektivt vaccinen var i den initiala fasen och där din tes är att sjukvården inte vet skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerat alternativt konspirationen att sjukvården ljuger.


     


    Så hade du direkt vid presentation av fakta om vattkoppor hade mot en x10 högre R0-tal och sagt, ja, det blev fel där om COVID-19.


    Så hade det varit över direkt, men du härdade ut och vägrar erkänna din fel(Även om du påstår det är andras nu, så kvarstår faktumet att du vägrade ge dig.) och att det var massan som fick dig dra tillbaka påståendet.(Och värt att tillägga månader tog det också.)


    Och finns inget omdiskuterat i att vattkoppor har mot en x10 högre R0-tal, utan det är fakta precis som sjukvården berätta vem som dog av de ovaccinerade och den vaccinerade.


    För din info var det också många vaccinerade som dog och fortfarande dör av covid-19. 
  • Anonym (Chockad!!)

    Har inte orkat läsa hela denna tråd men man blir ju lite chockad att så många fortfarande verkar tro på hela covid hysterin  och de nödgodkända genterapierna ( de så kallade vaccinerna).

    Vi lider idag av en sällan skådad överdödlighet och en nativitet som aldrig varit så låg i hela västvärlden eller i de länder där genterapierna var som framgångsrikast.
    Att folk är sjukare än vanligt är en direkt effekt av detta då majoritetens immunförsvar är kraftigt försvagat.

Svar på tråden Covid finns ännu..