• Anonym (Äcklad)

    Varför pratar ingen om hund och katt-skam?

    www.sverigesnatur.org/aktuellt/hundar-och-katter-star-stora-klimatutslapp/

    Hundar och katter står för 30% av den totala mänskliga matproduktionen och för 80 miljoner växthusgaser extra på planeten PER ÅR.

    Varför pratar INGEN om detta utan bara om att flyga? Tillochmed barn (framtida generationer/mänskligheten) snackar ekofascister om inte ska få finnas.

    Bara dom själva och sina föräldrar, syskon och vänner då, tills dom själva dör om kanske 70 år.

    Vi kanske borde ha ett konto på instagram som heter Hundskam och protester över hela världen mot alla egoistiska hundägare som förstör klimatet (och psyket på sina kidnappade djur som lever som slavar hos dom).

  • Svar på tråden Varför pratar ingen om hund och katt-skam?
  • Dandelojjan

    Hur vet du det? Det är vetenskapligt belagt att en hund kostar mer för klimatet per år än en bil, antar att inte din hund svälter. Ni äter dessutom MAT bägge två, är det svårt att förstå?

    Svårt att förstå att när 2 miljoner hundar och katter äter producerad MAT varje dag bara i Sverige så tar det av jordens resurser? Tror du att vegetarisk mat inte kräver landarealer, bevattning, sådd, skörd, förpackning, transporter?

    Det gör det! Massor. Även om alla miljarder katter och hundar som bara är lyxiga husdjur i västvärlden och finns till för att deras slavägare ska känna sig älskade och få likes på instagram var veganer så skulle dom kräva 25% av all matproduktion i världen.

    Samtidigt snackar klimatalarmister om överbefolkning, ger sig på barn och vill införa diktatur, gränser stängs mot människor på flykt och som svälter.

    Samtidigt har du och miljarder andra människor, framförallt i rika länder, mopsen Göte i knät som blir matad flera ggr per dag med mat som tagit upp landarealer, bevattning osv. Tänk också på alla koppel och annan utrustning som produceras för hundar och katter. Ett gigantiskt hyckleri.

    Ett stort hyckleri från klimatalarmisterna bakom instagramkontot ?flygskam? också som hänger ut unga, framgångsrika tjejer som flugit/flyger när dom antagligen har både hundar och katter hemma själva.

    Sveriges hundar och katter släpper ut mer än vad flyget gör (6% vs 4%) Dom kan ju nu hänga ut sig själva som större miljöbovar än samtliga influencers dom hängt ut och be alla skriva hatkommentarer till dom.

    Hundar och katter släpper även ut mer än bilar. (En hund katt släpper ut mer än en bil)

    ?Reducing the rate of dog and cat ownership will significantly reduce the impact on the environment, the study explains?

    www.independent.co.uk/life-style/carbon-footprint-animal-dogs-cats-america-study-meat-vegetarian-a7878086.html

    www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/59619/dogs-cause-more-pollution-cars

    i.stuff.co.nz/national/2987848/Save-the-planet-time-to-eat-dog


    BurningDiamond skrev 2019-07-28 23:10:52 följande:

    Mina djur konsumerar mindre animalier per dag än en den genomsnittlige fullvuxna svensken, så iom att jag är vegetarian så är konsumtionen av kött i mitt hushåll mindre än de flesta andra hushålli Sverige.

    Dagens hundpåsar (de jag använder) är gjorda av komposterbar bio-plast, gjorda av majs. Och "kattsanden" är av pellets-typ, gjord på trä från energiskog.

    Åter igen vidhåller jag att alla inte kan göra allt, men alla kan göra något.

    Jag ställer mig lika negativ till dagens nyanslösa, inskränkta och uppriktigt sagt ignoranta "miljödårar" som de militanta vegan-galningarna på som jag mötte på 90-talet. Tack och lov har det alltid funnits miljökämpar och djurrättsaktivister som kan vara nyanserade och upplysta och genom sitt sätt att interagera med andra lyckas påverka sin omgivning att göra förändringar istället för att skapa en konfliktsituation där all kommunikation bryts.


  • BurningDiamond
    Dandelojjan skrev 2019-07-29 06:58:09 följande:

    Hur vet du det? Det är vetenskapligt belagt att en hund kostar mer för klimatet per år än en bil, antar att inte din hund svälter. Ni äter dessutom MAT bägge två, är det svårt att förstå?

    Svårt att förstå att när 2 miljoner hundar och katter äter producerad MAT varje dag bara i Sverige så tar det av jordens resurser? Tror du att vegetarisk mat inte kräver landarealer, bevattning, sådd, skörd, förpackning, transporter?

    Det gör det! Massor. Även om alla miljarder katter och hundar som bara är lyxiga husdjur i västvärlden och finns till för att deras slavägare ska känna sig älskade och få likes på instagram var veganer så skulle dom kräva 25% av all matproduktion i världen.

    Samtidigt snackar klimatalarmister om överbefolkning, ger sig på barn och vill införa diktatur, gränser stängs mot människor på flykt och som svälter.

    Samtidigt har du och miljarder andra människor, framförallt i rika länder, mopsen Göte i knät som blir matad flera ggr per dag med mat som tagit upp landarealer, bevattning osv. Tänk också på alla koppel och annan utrustning som produceras för hundar och katter. Ett gigantiskt hyckleri.

    Ett stort hyckleri från klimatalarmisterna bakom instagramkontot ?flygskam? också som hänger ut unga, framgångsrika tjejer som flugit/flyger när dom antagligen har både hundar och katter hemma själva.

    Sveriges hundar och katter släpper ut mer än vad flyget gör (6% vs 4%) Dom kan ju nu hänga ut sig själva som större miljöbovar än samtliga influencers dom hängt ut och be alla skriva hatkommentarer till dom.

    Hundar och katter släpper även ut mer än bilar. (En hund katt släpper ut mer än en bil)

    ?Reducing the rate of dog and cat ownership will significantly reduce the impact on the environment, the study explains?

    www.independent.co.uk/life-style/carbon-footprint-animal-dogs-cats-america-study-meat-vegetarian-a7878086.html

    www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/59619/dogs-cause-more-pollution-cars

    i.stuff.co.nz/national/2987848/Save-the-planet-time-to-eat-dog


    Helt ärligt så hade det varit bättre om fanatikerna slutade äta, dricka och slösa på syret i vår atmosfär. Fanatikerna tillför inget i miljörörelsen utan skapar snarare en allmän ovilja att göra personliga uppoffringar för planetens framtid.
  • Pappelelle

    Men lägg ner nu, allt det här jävla tjajtet om skam hit och dit. Låt de som vill ha djur ha det. Sånät äckligt fascisttänk att man ska styra vad andra människor gör och har, så fruktansvärt äckligt beteende.

  • Loloboije

    Fast du reagerar på det NU? Jag håller med, men det som äcklar är alla trådar om påstådd överbefolkning, uppmaning till folkmord, att alla måste bli veganer, att influencers som flyger ska ställas på offentlig skampåle osv. Miljörörelsen har blivit helt sinnessjuk Sovjet volume 2. Även den fjärde vågens feminism har blivit antidemokratisk och någon slags kvinnlig version av ?unga arga män? eller ?vita kränkta män?.

    Dessa människor har hursomhelst oftast både hundar och katter och DET är ett förbannat hyckleri av DOM med deras anti-barn, anti-människa och anti-flyg samt vegan-propaganda. Deras husdjur förstör klimatet mer än både flyget och bilismen.

    Fine, låtsas som ingenting vilket enormt resursslöseri hundar och katter i väst ställer till med men kom fan inte och prata om klimatet och skamma andra människor om du har hund eller katt!


    Pappelelle skrev 2019-07-29 16:28:24 följande:

    Men lägg ner nu, allt det här jävla tjajtet om skam hit och dit. Låt de som vill ha djur ha det. Sånät äckligt fascisttänk att man ska styra vad andra människor gör och har, så fruktansvärt äckligt beteende.


  • Pappelelle
    Loloboije skrev 2019-07-29 18:50:55 följande:

    Fast du reagerar på det NU? Jag håller med, men det som äcklar är alla trådar om påstådd överbefolkning, uppmaning till folkmord, att alla måste bli veganer, att influencers som flyger ska ställas på offentlig skampåle osv. Miljörörelsen har blivit helt sinnessjuk Sovjet volume 2. Även den fjärde vågens feminism har blivit antidemokratisk och någon slags kvinnlig version av ?unga arga män? eller ?vita kränkta män?.

    Dessa människor har hursomhelst oftast både hundar och katter och DET är ett förbannat hyckleri av DOM med deras anti-barn, anti-människa och anti-flyg samt vegan-propaganda. Deras husdjur förstör klimatet mer än både flyget och bilismen.

    Fine, låtsas som ingenting vilket enormt resursslöseri hundar och katter i väst ställer till med men kom fan inte och prata om klimatet och skamma andra människor om du har hund eller katt!


    Jag tycker inte folk ska skämmas över det heller. Det har gått för långt nästan innan detta hela började. Hatar den som började med "Skam" oavsett om det var flyg, barn, bil, kött eller husdjur. Fan låt folk flyga, äta kött och ha husdjur ifred.

    Sen är hycklare aldrig trevligt, men det ska inte behöva drabba normala människor som bara vill leva ett normalt liv, med barn, resor och husdjur.
  • Loloboije

    Hela me2 bygger på skam och uthängning, att vissa har veto att förstöra andras liv för all framtid för att rätt grupp av människor hatar och hetsar. Jag är kvinna själv i 30-årsåldern men tycker att just personer av mitt eget kön, i min egen ålder med mina (fd) värderingar är det sämsta som har hänt det fria och demokratiska samhället.

    Jag håller helt med dig, men den första som vågar säga till mig irl att hen vill förbjuda barn från att få komma till världen eller skammar människor som unnar sig flygsemester men håller tyst om hundar/katter, ännu värre, har egna hundar/katter, hen ska jag skamma högt så att hela lokalen/gatan hör.


    Pappelelle skrev 2019-07-29 19:25:57 följande:

    Jag tycker inte folk ska skämmas över det heller. Det har gått för långt nästan innan detta hela började. Hatar den som började med "Skam" oavsett om det var flyg, barn, bil, kött eller husdjur. Fan låt folk flyga, äta kött och ha husdjur ifred.

    Sen är hycklare aldrig trevligt, men det ska inte behöva drabba normala människor som bara vill leva ett normalt liv, med barn, resor och husdjur.


  • BurningDiamond
    Loloboije skrev 2019-07-29 18:50:55 följande:

    Fast du reagerar på det NU? Jag håller med, men det som äcklar är alla trådar om påstådd överbefolkning, uppmaning till folkmord, att alla måste bli veganer, att influencers som flyger ska ställas på offentlig skampåle osv. Miljörörelsen har blivit helt sinnessjuk Sovjet volume 2. Även den fjärde vågens feminism har blivit antidemokratisk och någon slags kvinnlig version av ?unga arga män? eller ?vita kränkta män?.

    Dessa människor har hursomhelst oftast både hundar och katter och DET är ett förbannat hyckleri av DOM med deras anti-barn, anti-människa och anti-flyg samt vegan-propaganda. Deras husdjur förstör klimatet mer än både flyget och bilismen.

    Fine, låtsas som ingenting vilket enormt resursslöseri hundar och katter i väst ställer till med men kom fan inte och prata om klimatet och skamma andra människor om du har hund eller katt!


    Har du förlorat verklighetsförankringen? Vem är det som "skammar" (vilket jäkla hittepå-ord!) vem i denna tråden? Dessutom använder du och dina gelikar samma samma konstiga "argumentationsteknik" som SD, och spelar ut grupper mot varandra där ingen motsättning finns.

    Om person A väljer bort husdjur för miljöns skull och person B väljer bort flygresor för miljöns skull och person C väljer bort animalier för miljöns skull, har inte alla tre personerna gjort en insats för miljön?
  • Ocdkille
    Loloboije skrev 2019-07-29 18:50:55 följande:

    Fast du reagerar på det NU? Jag håller med, men det som äcklar är alla trådar om påstådd överbefolkning, uppmaning till folkmord, att alla måste bli veganer, att influencers som flyger ska ställas på offentlig skampåle osv. Miljörörelsen har blivit helt sinnessjuk Sovjet volume 2. Även den fjärde vågens feminism har blivit antidemokratisk och någon slags kvinnlig version av ?unga arga män? eller ?vita kränkta män?.

    Dessa människor har hursomhelst oftast både hundar och katter och DET är ett förbannat hyckleri av DOM med deras anti-barn, anti-människa och anti-flyg samt vegan-propaganda. Deras husdjur förstör klimatet mer än både flyget och bilismen.

    Fine, låtsas som ingenting vilket enormt resursslöseri hundar och katter i väst ställer till med men kom fan inte och prata om klimatet och skamma andra människor om du har hund eller katt!


    Det handlar väl snarare om att folk ska agera mer hållbart. Man kan inte ha hur många ungar som helst om klimatet ska klara det. Med det talar man inte om folkmord. Däremot att folk kanske inte ska skaffa mer än två barn. Sen är det sällan det snackas om att bli veganer däremot att minska på köttet rejält. För bara 50 år sedan åt varje svensk betydligt mindre kött. Ska vi klara klimatet då fungerar det inte att äta biff från brasilien varje dag. Då får man äta ekologiskt kvalité kött någon gång i veckan. Flyga flera ggr om året fungerar inte man får tex spara och vara borta någon månad istället. Sen får man prioritera vill man flyga mycket då får man hålla igen på annat. Har man hund men flyger inte till thailand varje år och äter klimatsmart då har man gjort det valet. Flyger man en massa då får man kanske skippa annat.

    Sen stämmer det inte att husdjur skapar lika mycket utsläpp som bilar och flyg. Man måste se på livstidscykeln. Plus djuren har en massa fördelar.
  • Yasminaoo

    Du skriver att det inte stämmer trots att forskningen visar det.

    Det stämmer INTE att vi är för många människor. Och ska den diskussionen föras så är det nolltolerans för husdjur först eftersom vi ger hundar och katter 30% av människans totala matproduktion. Helt jävla sanslöst.

    Snacka inte om klimatet och lägg dig i att det finns andra människor på jorden och hur dom äter om du samtidigt har hund och/eller katt.

    Sedan är det bara bullshit det du skriver om livslängd på djur, jag tror inte du vet mer än vad forskare gör. Dessutom brukar sällan en människa bara äga ett enda djur i sitt liv utan dom brukar avlösa varandra och ofta vara fler än ett.

    Men en enda hund släpper ut mer än en SUV under ett år.

    www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/59619/dogs-cause-more-pollution-cars

    amp.theguardian.com/sustainable-business/reduce-pets-sustainable-future-cats-dogs

    www.theverge.com/platform/amp/2017/8/4/16094674/cats-dogs-meat-diet-greenhouse-gases-climate-change

    Sedan är katter skadliga för ekosystemet också om dom inte är 100% innekatter

    www.smithsonianmag.com/science-nature/moral-cost-of-cats-180960505/

    www.businessinsider.com/are-cats-the-cause-of-global-warming-2011-7&IR=T

    mentalfloss.com/article/91280/8-ways-domestic-cats-are-serious-threat-nature

    Men det är bara som vilda utekatter dom inte skadar klimatet då dom fångar sin egen mat och inte konsumerar flera ton kattsand. Så lose/lose.

    Att du är superego och attackerar oskyldiga barn och andra människors mänskliga rättigheter med falsk ?hänsyn till klimatet? när du blundar för den värsta klimatboven som är värre än flyget för att DU känner dig älskad av din hund/katt och älskar att ha en liten slav instängd i ditt hus som du kan mata och gå i koppel med... det visar bara att ditt påstådda klimatengagemang är tomt och falskt.

    Dessutom, i Sverige föds det 1.9 barn per kvinna och i det är invandrade kvinnor inräknade som ibland och från vissa länder har 4-5 barn var.

    I hela världen har födseltalen stadigt gått ner sedan 1960-talet så det är bara alarmistiskt (och fascistisk!) fakenews du sysslar med när du skriker på nätet om överbefolkning och att tvinga kvinnor sluta föda barn.

    Sluta skaffa hund och katt och håll käften.

    data.worldbank.org/indicator/sp.dyn.tfrt.in


    Ocdkille skrev 2019-07-31 01:06:39 följande:

    Det handlar väl snarare om att folk ska agera mer hållbart. Man kan inte ha hur många ungar som helst om klimatet ska klara det. Med det talar man inte om folkmord. Däremot att folk kanske inte ska skaffa mer än två barn. Sen är det sällan det snackas om att bli veganer däremot att minska på köttet rejält. För bara 50 år sedan åt varje svensk betydligt mindre kött. Ska vi klara klimatet då fungerar det inte att äta biff från brasilien varje dag. Då får man äta ekologiskt kvalité kött någon gång i veckan. Flyga flera ggr om året fungerar inte man får tex spara och vara borta någon månad istället. Sen får man prioritera vill man flyga mycket då får man hålla igen på annat. Har man hund men flyger inte till thailand varje år och äter klimatsmart då har man gjort det valet. Flyger man en massa då får man kanske skippa annat.

    Sen stämmer det inte att husdjur skapar lika mycket utsläpp som bilar och flyg. Man måste se på livstidscykeln. Plus djuren har en massa fördelar.


Svar på tråden Varför pratar ingen om hund och katt-skam?