• Bubbligoglad

    Vi som genomgår IVF 2024

    Hej på er! 


    Den 9/1 startade vi vårt andra försök IVF. Förra försöket blev gonal-f då blev det ingen återföring då inga embryon delade sig som de skulle.

    Detta försök började vi med 187,5 menopur, gick upp till 200 efter första UL därefter ner till 150. Då jag var/är i riskläget för överstimulering fick jag efter blodprov reda på att jag skulle ta Gonapeptyl istället för orvitrell 36h innan.


    Idag har vi haft äggplock, mår väldigt bra och de plockade ut 18 ägg, var livrädd att det skulle bli totalfrys men idag efter äggplocket bestämde de i alla fall att det ska bli en färsk återföring och jag fick ta orvitrellaprutan efter äggplocket istället. vet i nuläget inte vilket dag det bli för återföring men hoppas hoppas att något embryo delar sig och att vi kan få uppleva en återföring!!!

  • Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024
  • Joy77
    Björkenli
     
    I had the same query but then I got the information from officer that the current clinic will be responsible for the transfer of the frozen embryos to the new clinic. So I am hopeful.
     
    MANIFESTING2024
     
    Thank you for sharing the information.
  • Joy77
    MANIFESTING2024
     
    My heart skipped a beat reading your journey. Sending virtual hugs to you. I feel so angry for the insensitive doctors. I can somewhere understand what you are going through. When I see people getting pregnant with their third kid and I am still struggling to bring one to this world, I feel life is not fair.
    Somedays I do not see any happiness around me and feel so depressed but this is something in God's hands. We are trying our best and we can't do more than this.
    We are getting what he has decided the best for us. I am hopeful that he will grant me with a baby and his timing is the best.
    Also, I read somewhere which these days is now my favorite quote:
     
    God's delay is not his denial. Hjärta
     
    Your baby is in your way. Send all the positive affirmations to the universe. 
    Hugs to you Heart
  • Manifesting2024
    Joy77 skrev 2024-02-05 10:17:44 följande:
    MANIFESTING2024
     
    My heart skipped a beat reading your journey. Sending virtual hugs to you. I feel so angry for the insensitive doctors. I can somewhere understand what you are going through. When I see people getting pregnant with their third kid and I am still struggling to bring one to this world, I feel life is not fair.
    Somedays I do not see any happiness around me and feel so depressed but this is something in God's hands. We are trying our best and we can't do more than this.
    We are getting what he has decided the best for us. I am hopeful that he will grant me with a baby and his timing is the best.
    Also, I read somewhere which these days is now my favorite quote:
     
    God's delay is not his denial. Hjärta
     
    Your baby is in your way. Send all the positive affirmations to the universe. 
    Hugs to you Heart
    Thank you for your kind words and pepp talk.

    Jag fick prata med en barnmorska på min klinik idag om vad som hände på ultra gyn och hon blev riktigt upprörd. Hon menar att jag har all anledning av att vara positiv och hoppfull utifrån mina förutsättningar hos dom och vad läkaren sagt till mig var varken rätt eller schysst. Jag kände mig mycket bättre efter det samtalet. Det spelar verkligen jättestor roll hur man blir behandlad under in IVF-resa och jag är mörkrädd över hur Ultra gyn behandlar sina patienter. 
  • theremustbeabetterway

    Manifesting2024 

    Jag är ledsen över bemötandet du fått och situationen du befinner dig i. Om det är någon tröst har jag samma erfarenhet som. Du, och då är jag 10 år yngre än du. Fick också många embryon men kemisk på första återföringen och missfall på andra. Tyvärr slutade min historia med att 4 embryon inte klarade upptiningen och nu behöver vi göra ett till äggplock. Hoppas att ditt nästa kapitel är annorlunda än vårt.

    Vi är i alla fall igång nu inför nästa äggplock och tar ovitrelle ikväll och gör äggplocket på torsdag. Igår på sista ultraljudet såg läkarna minst 14 växande och de största var redan på 21 mm så känns lite nervöst att vänta ända till torsdag men jag ska försöka lita på läkaren som gjorde bedömningen. 

  • Stella31

    Mikkans

    Hur gick det för dig på ultraljudet?

    Jag var själv på ultraljud igår inför frysåterföring och slemhinnan var endast 6mm tjock (var på dag 13 i cykeln) och de såg ingen ledande follikel utan bedömde att OM jag skulle få ägglossning blir det tidigast om 10 dagar.. Ska istället börja med Terolut imorgon för att få igång mensen :(

    Detta krångel med ägglossningen är nytt för mig då jag alltid annars har ägglossning varje månad men antagligen är hormonerna fortfarande helt ur balans efter äggplocket..

  • Quincey
    Joy77 skrev 2024-02-03 22:57:33 följande:
    Waiting for frozen embryo transfer after 1st IVF failed. 
     
    1st IVF Cycle - July 2023. 
    13 eggs retreived. 7 Fertilized. None servived day 5.
    Day 3 Embryo transferred but started bleeding from day 10 after embryo transfer. Resluted in Negative pregnancy.
    Reason given by IVF clinic: Male fertility issue. Sperm DNA fragmentation.
    Put my spouse on medication for DNA fragmentation for 90 days.
     
    2nd IVF Cycle ? Jan 2024.
    7 eggs retrieved. 4 fertilized by ICSI. 2 survived in Freezer after Day 5.
     
    I am yet to start the frozen embryo transfer as the Doc suggested to not do it same month.
    AMH -5
     
    I am scared on when should I do my next transfer. Should I wait for few months before the transfer as I have only two in freezer or should I continue after one full cycle(I am yet to bleed after egg retriever in Jan 2024).
     
    Anyone went through same path? When did you guys did you frozen embryo transfer in which cycle after egg retrieval?
     
    Looking for some success stories and suggestions. 
    Hi Joy77, I?ve also gone to the same clinic. Do you know what they based the male fertility issue on? Did you take the DNA fragmentation test and did it improve for second IVF? They were not able to give us a reason after three failed IVF rounds but suggested we do the DNA fragmentation test for 8000 SEK.
  • Alma2013
    Manifesting2024
    Jag skulle säga att det ser bra ut för dig! Blivit gravid 2 gånger och fått till frysen. 
    Det visar att du kan bli gravid och bara det är vinst. Även om det såklart är oerhört smärtsamt med ett missfall. Jag beklagar verkligen! 
    Ge verkligen inte upp. En av dina små eskimoer kan vara din bebis i famnen. 
    Jag tror på att det kommer gå utmärkt för dig!  

    Hur har det gått för dig smörblomman? Testat ännu eller väntar du till imorgon 😁 Håller tummarna!!

    Tänk så starka vi alla är som kämpar. Ge inte upp även om det känns mörkt ibland.
  • Smörblomman24
    Alma2013 skrev 2024-02-07 21:24:21 följande:
    Manifesting2024
    Jag skulle säga att det ser bra ut för dig! Blivit gravid 2 gånger och fått till frysen. 
    Det visar att du kan bli gravid och bara det är vinst. Även om det såklart är oerhört smärtsamt med ett missfall. Jag beklagar verkligen! 
    Ge verkligen inte upp. En av dina små eskimoer kan vara din bebis i famnen. 
    Jag tror på att det kommer gå utmärkt för dig!  

    Hur har det gått för dig smörblomman? Testat ännu eller väntar du till imorgon 😁 Håller tummarna!!

    Tänk så starka vi alla är som kämpar. Ge inte upp även om det känns mörkt ibland.
    Jag tjuvtestade nu ikväll istället för imorgon.. Och jag är gravid! Så overkligt! Jätteglad men livrädd. Håller tummarna stenhårt för dig och nästa ägguttag! Och att mensen inte segar sig utan kommer snart Hjärta helt rätt tankesätt! Vi är såna kämpar och hoppas att vi alla lyckas. Jag vågar inte ropa hej förrän ultraljudet också! 
  • Sandralinnea123

    Hej allihop jag tänker att jag hoppar in i denna tråden 😊
    Har läst igenom era inlägg & håller alla mina tummar & tår för er allihopa ❤️

    Jag är 26 år & min sambo är 33 år,  är inne på mitt tredje ivf försök via landstinget, vår faktor är mig som har oregelbunden mens & knappt ägglossning & min sambos simmare är inte lika många & aktiva dom borde vara. 

    Kan berätta lite hur de gått för oss 

    Ivf 1  
    12 ägg ut blev 2 blastocyster, färsk återföring blev överstimulerad ingen graviditet 
    Fryst återföring först positivt gravtest som sen blev svagare så ingen graviditet 

    Ivf 2 
    13 ägg ut blev också 2 blastocyster totalfrys 
    Fryst återföring 1 blev gravid missfall v9 
    Fryst återföring 2 först positivt gravtest som sen blev svagare då också så ingen graviditet 

    Ivf 3 
    Äggplock igår 14 ägg ut svar på torsdag den 15/2 hur många som klarat sig.

    Hoppas vi kan följas åt här & stötta & peppa varandra 😊

  • Sandralinnea123
    Manife­sting2­024

    Läste ditt inlägg & de knöt sig lite i magen, ingen läkare ska få säga något sånt & borde absolut inte få jobba med detta yrket... 
    Att gå igenom barnlöshet & göra ivf då är man så känslig & utsatt ( tycker jag) man litar på den personalen med de viktigaste och största då ska dom absolut inte få uttrycka sig så! 

    Du har dessutom 6 blastocyster i frysen vilket är helt otroligt & håller tummarna för att nästa är ditt guld ägg ❤️
Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024