• icka76

    30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

    Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

    Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

    Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

  • Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • mojutten

    Hej Pimpinellan,

    Jag är är här, även om jag ligger lågt och inte är in lika ofta.

    Hur går det? Jag hoppas!

    SoB, roligt att höra att du kommit till v 11.

    Själv ska jag in på återkontroll efter mf idag. Jag förväntar mig att allt är ok och tror eg att det är ett menlöst läkarbesök, men better safe than sorry!
    I övrigt väntar jag på att dagarna ska gå så vi slutligen får dra igång med ivf.

    Kramar till alla

  • Pimpinellan

    Gick inte vägen nu heller. Som värst idag,rejält ont och störtfloder,men när jag fått ut lite större så avtog värsta värken.
    Nu ska vi skicka ansökan till flera kliniker ang. EA. Mest förundrad hur jag ens kunde bli gravid nu igen och komma så här långt! Finns ägg kvar tydligen,men bra är de ju inte så det behövs nog nån annans. Eller mer mediciner,annat,jag vet inte.
    Varken tänker eller känner efter numer,jag har stängt av.

    Lycka till med IVF mojutten!
    Kram till alla kvarvarande!

  • Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2012-02-06 15:33:26 följande:
    Gick inte vägen nu heller. Som värst idag,rejält ont och störtfloder,men när jag fått ut lite större så avtog värsta värken.
    Nu ska vi skicka ansökan till flera kliniker ang. EA. Mest förundrad hur jag ens kunde bli gravid nu igen och komma så här långt! Finns ägg kvar tydligen,men bra är de ju inte så det behövs nog nån annans. Eller mer mediciner,annat,jag vet inte.
    Varken tänker eller känner efter numer,jag har stängt av.

    Lycka till med IVF mojutten!
    Kram till alla kvarvarande!
    Styrkekram tillbax!
  • Den lilla M
    Tack för alla tummar och pepp. Var på vul idag och och såg ett litet pyre på ca 21mm med hjärtslag och rörelser. Kändes otroligt skönt, längsta graviditeten hittills iafGlad. Var 8+5 -> 8+6 idag enligt min gyn vilket stämmer exakt med mina egna beräkningar. Nu är det bara att fortsätta tummarna och hoppas på det bästa!
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Saftmedbulle
    Den Den lilla M skrev 2012-02-06 18:12:24 följande:
    Tack för alla tummar och pepp. Var på vul idag och och såg ett litet pyre på ca 21mm med hjärtslag och rörelser. Kändes otroligt skönt, längsta graviditeten hittills iafGlad. Var 8+5 -> 8+6 idag enligt min gyn vilket stämmer exakt med mina egna beräkningar. Nu är det bara att fortsätta tummarna och hoppas på det bästa!
    Härligt! Tumme har du här!
  • mojutten

    P, jag är otroligt ledsen för er skull. Jag hoppas ni nu orkar ta tag i ED och att det visar sig vara lösningen för er.

    Lilla M, stort grattis! Tummarna hålls för fortsatt lycka

  • Pimpinellan

    Dags lägga ner den här tråden? De flesta har ju gått vidare,är gravida,gör IVF eller har gått över till den andra missfallstråden. Ni som kämpar på-lycka till!

  • mojutten

    Jo, tyvärr verkar den rätt död. Det är väl visserligen positivt att de flesta har dragit vidare till andra mer lyckliga trådar, men samtidigt känns det vemodigt att denna tråd som varit en källa till styrka ska gå i graven
    :(
    Hur är det med dig Pimpinellan?

  • Pimpinellan
    mojutten skrev 2012-04-02 17:37:26 följande:
    Jo, tyvärr verkar den rätt död. Det är väl visserligen positivt att de flesta har dragit vidare till andra mer lyckliga trådar, men samtidigt känns det vemodigt att denna tråd som varit en källa till styrka ska gå i graven
    :(
    Hur är det med dig Pimpinellan?
    Jag tycker också det är tråkigt. Samtidigt positivt att så många ändå lyckats! Läste här en hel del innan jag gick med "offentligt" och har fått mycket stöd. Men typ två kvar gör ingen tråd... Obestämd

    Min mens försvann efter senaste missfallet och jag kan ju omöjligt ha varit gravid,men till slut kom den ändå  5 veckor efter "äl". Lägg på dödsfall i familjen,magsjuka,förkylning och allehanda annat så gör det att allt stått still på denna front väldigt länge. Nu måste vi ta tag i FET-och EA efter det.

    Själv då? Och om nån annan är kvar i "kulisserna"?
  • mojutten

    Pimpinellan, jobbigt när kroppen krånglar och när livet i övrigt också är tungt. Hoppas ni får en ljusare vår och kan komma igång med FET el EA.

    Jag själv är just nu rätt stabil och känner mig lugn. Vi är mitt uppe i vårt första ivf.

    Du har rätt i att två personer inte gör mågon tråd. Har du något tips på någon annan bra mf-tråd med lite mer liv i?

  • MCT79
    mojutten skrev 2012-04-03 09:06:23 följande:
    Pimpinellan, jobbigt när kroppen krånglar och när livet i övrigt också är tungt. Hoppas ni får en ljusare vår och kan komma igång med FET el EA.

    Jag själv är just nu rätt stabil och känner mig lugn. Vi är mitt uppe i vårt första ivf.

    Du har rätt i att två personer inte gör mågon tråd. Har du något tips på någon annan bra mf-tråd med lite mer liv i?
    Här är en superbra tråd...
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

    och här en för de som plussat...
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52198836.html

    Världens goaste tjejer som hänger där... jag har själv hängt i de där trådarna i lite över två år...
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • Pimpinellan

    mojutten: Stort lycka till med allt runt IVF:en då! {#emotions_dlg.flower} Där vet jag verkligen hur tufft allt är. Jag hänger i tråden där de flesta haft minst 4 m.f,men några har haft färre också. Kan länka! Men flera har barn där så man är ju lite udda ändå,men det är goa tjejer.

  • MrsXy

    Hej här är en till olycksdrabbad
    Har själv haft 4 mf under 1,5 år... ett i v 11 som upptäcktes på kub, ett i v 18(infektion), friskt foster, ett i v 6, upptäcktes v 11 ca och och ett i v 8+, upptäcktes i v 10... så fruktansvärt och jag känner en bottenlös smärta. Vet inte vad jag ska ta mig till.

  • Pimpinellan
    MrsXy skrev 2023-02-14 20:36:44 följande:

    Hej här är en till olycksdrabbad
    Har själv haft 4 mf under 1,5 år... ett i v 11 som upptäcktes på kub, ett i v 18(infektion), friskt foster, ett i v 6, upptäcktes v 11 ca och och ett i v 8+, upptäcktes i v 10... så fruktansvärt och jag känner en bottenlös smärta. Vet inte vad jag ska ta mig till.


    Beklagar verkligen! Du kanske får nåt tips i den här tråden om du orkar läsa allt, men det borde finnas betydligt nyare och aktiva trådar. Den här är många år sen den var aktiv.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3