• Gert

    Nu blir det Swexit!

    Nu när England har röstat om sin självständighet är det hög tid att Sverige gör detsamma. 

    Grattis Brexit! 


    Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nu blir det Swexit!
  • Världsmedborgare
    nattuw skrev 2017-02-06 17:33:58 följande:
    Du kanske skulle vilja förklara hur du tänker genom en bokanalys?
    Läs får du se, du kommer att le igenkännande många ggr.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KarlssonsKalle
    Världsmedborgare skrev 2017-02-07 10:03:15 följande:
    Läs får du se, du kommer att le igenkännande många ggr.
    Ungefär som att V kan lätt kännas igen med att läsa Marx: Das kapital
  • Världsmedborgare
    KarlssonsKalle skrev 2017-02-07 10:12:28 följande:
    Ungefär som att V kan lätt kännas igen med att läsa Marx: Das kapital
    Det vet jag inget om, men det är möjligt. 
    Jag har inte läst den boken eftersom det aldrig har funnits nåt land som praktiserat kommunism, det har bara varit diktaturer eller totalitära stater som försökt inbilla folk att dom är/var kommunister.
    Därför har jag inte haft nåt intresse att läsa boken och jmf med vad Marx skrivit om kommunism.

    Fast vad jag förstått så är det ingen politisk hyllning av kommunismen, utan en skrift som behandlar och kritiserar ekonomin, den kapitalistiska.
    Men som sagt, jag har inte läst boken...
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nattuw
    Världsmedborgare skrev 2017-02-07 10:03:15 följande:
    Läs får du se, du kommer att le igenkännande många ggr.
    Jag har läst Mein Kampf. Den gjorde inget bestående intryck och några paralleller till SD kan jag inte påminna mig. Det kan iofs bero på att jag inte har någon SD fixering och att en viss besatthet av SD är en grundförutsättning för att hitta några paralleller.
  • nattuw
    KarlssonsKalle skrev 2017-02-07 10:12:28 följande:
    Ungefär som att V kan lätt kännas igen med att läsa Marx: Das kapital
    Möjligen läser de Kommunistiskt manifest. Fast jag tvivlar på att de flesta av dem läst ens det trotts att det är tämligen lättläst.
  • Världsmedborgare
    nattuw skrev 2017-02-07 17:05:13 följande:
    Jag har läst Mein Kampf. Den gjorde inget bestående intryck och några paralleller till SD kan jag inte påminna mig. Det kan iofs bero på att jag inte har någon SD fixering och att en viss besatthet av SD är en grundförutsättning för att hitta några paralleller.
    All extremism höger som vänster och även religiös, praktiserar samma taktik för att ta makten, sprida sin lära eller sin politik, och det är väl förklarat i Mein Kampf.
    Mein Kampf brukar även kallas "handbok", och den fungerar lika bra idag som förr, vad gäller att lära sig hur man hamrar in populistiska budskap och extremism.

    Och vad gäller t.ex SD:s åsikter om t.ex familj och värdegrund, så är den ett nästan klipp och klistra från Mein Kampf.
    Jag skulle kunna skriva spaltmeter om likheterna mellan SD och deras sätt att föra fram sin politk och Mein Kampf, helt enkelt för att det mest handlar om populism, alltså saker som attraherar alla.
    Det är där man måste börja för att dra väljare till sig, och ett effektivt sätt att dölja sin verkliga agenda.

    Det är väl ingen hemlighet eller ens speciellt okänt, att alla extremister gör på samma sätt.
    Det är heller ingen hemlighet att lögnen ska användas för att hamra in deras budskap, f.ö en idé som A Hitler lånat från katolisismen/Vatikanen.
    ---------------
    Och för de som verkligen läst Mein Kampf, så är det busenkelt att känna igen en populist eller extremist.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nattuw
    Världsmedborgare skrev 2017-02-07 17:30:38 följande:
    Mein Kampf brukar även kallas "handbok", och den fungerar lika bra idag som förr, vad gäller att lära sig hur man hamrar in populistiska budskap och extremism.
    De enda som ser Mein Kampf som en handbok lär var du och möjligen någon ur nordiska motståndsrörelsen.
    Världsmedborgare skrev 2017-02-07 17:30:38 följande:
    Och för de som verkligen läst Mein Kampf, så är det busenkelt att känna igen en populist eller extremist.
    Konstigt nog klara de flesta av det utan att behöva läsa Mein Kampf.

  • Världsmedborgare
    nattuw skrev 2017-02-09 17:32:57 följande:
    De enda som ser Mein Kampf som en handbok lär var du och möjligen någon ur nordiska motståndsrörelsen.

    Konstigt nog klara de flesta av det utan att behöva läsa Mein Kampf.

    Det är så roligt att se bl.a SD politiker och Trump slänga sig med ordval hämtat från Mein Kampf och eller Nazismen.
    Ordval som är hämtat från nazismen är t.ex lügenpresse, att kalla mediafolk för lögnare. och påstå att all media ljuger hör vi användas hela tiden av Trump och andra högerextrema, som t.ex SD:s anhängare.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nihka
    KarlssonsKalle skrev 2017-02-06 09:49:35 följande:
    Men att rösta på ett parti som samarbetar med några som stödde världens största folkmord är ok?
    Det är inget jag har uttryckt någon åsikt om utan det är dina fria fantasier.
  • KarlssonsKalle
    nihka skrev 2017-02-10 15:57:21 följande:
    Det är inget jag har uttryckt någon åsikt om utan det är dina fria fantasier.
    Fria fantasier? Att V stödde diktaturer som avrättade oliktänkande för inte så många år sedan? ÄR det en fantasi?
Svar på tråden Nu blir det Swexit!